Wie kent deze sound?

Erise

Ouwe rot
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
606
Locatie
berkel
Hi Allemaal :)


Weet iemand hoe dit geluid heet / maakt
Ik wil ook zo een geluid maken maar weet niet echt waar ik moet zoeken..
Iemand een idee?

thanks iig :)
 
Mijn gok: komt uit de Roland familie. Roland JD-800 of D-50 Synth sound kan ook uit de JV of XV serie komen of is er mee te maken.
Ik hoor twee lagen in de sound: 1. choir aahh en 2. dun piano geluid voor de attack. Met n rompler bakje (roland xv ofzo of de huidige rd waarschijnlijk makkelijk te maken. Hoop dat t helpt. Misschien weet iemand nog specifieker waar het geluid vandaan komt.
 
De Ahh is duidelijk.De ander sound is zeker geen piano maar puur synth.
Nu wil ik niet vervelend doen, maar dit is toch niet meteen een sound die moeilijk na te bouwen is ?
Bon, dat je hem niet 1:1 hetzelfde krijgt is normaal als je niet dezelfde synth hebt. Maar laten we eerlijk wezen, dit is ook niet moeilijk toch ?
 
Ik heb geprobeerd het met Vital na te maken, een gratis soft-synth: Vital - Spectral Warping Wavetable Synth
Niet helemaal hetzelfde maar wellicht dichtbij genoeg? Ik sluit ook de patch bij zodat je zelf verder kunt als je wilt.




Update: ik heb jouw voorbeeld nog eens beluisterd maar ik denk dat het LP filter in de FX-sectie van Vital nog ietsje verder open moet... die van mij klinkt nasaler dan het origineel.
 

Attachments

  • 3805868.vital.zip
    98,9 KB · Bekeken: 189
Laatst gewijzigd:
Iedereen bedankt voor de reacties :) Ik heb met de Korg M1 gespeeld en dit er uit gekregen

 
In nexus uiteraard wel een aantal, maar die klinken wat high end en te clean tegenover dat mp3tje.
Dit soort dingen zitten meer in een Korg 01w of Roland u-220 / D70 dacht ik!
 
Ik kan je niet zeggen welke synth het is, maar het is echt een karakteristiek geluid! Ik waan me meteen terug in de studeerkamer van mijn vader, met een cassettebandje met Ravers Revolution deel ??? Stunts spelen op de Pentium75. Daar zat dit geluidje ook vaak in, met zo'n lekker staccato gate-effect.
 
gewoon een vrouwlijke ahhh sample.
korte attack erop en wat reverb
start punt van de sample ook iets naar voren schuiven zodat er een percusieve attack ontstaat.
 
Choir-sound als timbre, ADSR naar smaak (lijkt me).








ha, geweldig.. ik dacht juist aan The First Rebirth :D

Hier iemand die uitlegt hoe je die sound krijgt, misschien handig (ook op een (virtuele) M1)..



Nostalgie...zalige tijd!
 
Back
Top