Ion troubles :(.

kijk dit is de draad waar ik moet zijn...

heb dus ook dat probleem met de master-out!

zeg yoozer, weet je al wat het probleem nu precies is en of het gefixed kan worden?
 
ff wat anders: (ook aangezien Pim PB-box vol zit)

de Ion heeft een nieuwe OS update gekregen zag ik, waarbij de knoppen ook midi CC's kunnen uitzenden..iemand dat al geprobeerd, en zo ja, werkt het een beetje om de Ion zo ook als midi-controller te gebruiken?

Olaf
 
Even een berichtje van een micron gebruiker. Deze heeft ook soortgelijke problemen. Althans, er komt niet continu geluid uit, maar k blijf op de achtergrond (na het bespelen uiteraard) een soort resonerende whoosh horen. Het gebeurd gelukkig niet altijd, en het is niet echt hoorbaar met andere geluiden in de mix, maar wel irritant dat hij niet stopt als je zegt STOP!!!
 
Ik ben geen Micron kenner, maar hetgeen je beschrijft klinkt precies als het geluid dat een phaser-effect vrijwel *altijd* maakt - heel normaal dus. Aangezien ik dus net lees dat een Micron ingebouwde effects (incl. phaser) heeft, denk ik: ik meld het maar even... probeer even een ander effect en kijk of de 'ruis' weggaat... :)
 
misschien wat laat, maar mij ion reageert ook een beetje raar met de master volume knop

af en toe heb ik het gevoel dat hij werkt als een soort lfo maar als ik dan een kale patch laad om het zeker te weten is dat gevoel weer even weg

verder heb ik wel als ik de master volume knop rondt 30 procent heb dan wil het volume nog wel eens een eigen leventje gaan lijden en ik ben bang dat dit op maximaal volume ook gebeurt ook al hoor ik het niet. ook hoor ik heel soms ietsje gekraak als ik met de master volume knop speel rondt die 30 procent

is dit al een bekend probleem en op te lossen met een nieuw os ?
 
Bij mij is het probleem opgelost, na 2 keer terug te zijn gegaan naar het reparatiebedrijf (eerste keer was het niet gefixt) door me een nieuwe Ion te geven. Moest ik nog wel even het OS van updaten.
 
ik heb al gekeken en heb het nieuwste os

opzich is het niet zo erg en gezien de verhalen verspreid over internet van ions die naar alesis terug gaan en nog steeds niet 100 % functionerend of zelfs met krassen terug keren, laat ik het er maar bij denk ik

ik heb ook 1 knop die 2 kleine hapjes heeft maar ik kan wel alle waarden gewoon bereiken en het is de osc 3 pre mix knop dus die sweep ik toch niet.
 
Beetje een flinke bump, maar ik heb dit probleem ook op de Ion. De output van de main output is echt shit...
Aux is prima. Maar de mains geven een belachelijk laag signaal af. Iemand tips?
 
Beetje een flinke bump, maar ik heb dit probleem ook op de Ion. De output van de main output is echt shit...
Aux is prima. Maar de mains geven een belachelijk laag signaal af. Iemand tips?

Dit lijkt me redelijk overeen komen met dit probleem. De Ion ligt hiervoor nu bij de reparateur. Kan je dus niet precies vertellen wat het probleem is/was, maar vermoedt dat er ergens in de versterking iets stuk is gegaan.
 
Back
Top