Yamaha DX200 love & video

Beetje jammer dat je een editor nodig hebt om hem een beetje fatsoenlijk te kunnen editen.
Heb ook ff op dat ding lopen azen maar vind 250e echt de max en daar vind je ze niet meer voor.
Jammer dan. Mijn DX11 doet het prima :)
 
ik ga er toch eens mee aan de slag. die coffeeshopped editor dingen zijn ok. beetje prijzig maar goed.. ik wil die 200 ook wel eens gaan editen. als werkt het goed om er gewoon een zootje presets in te slingeren maar ik had altijd de grootste moeite om die in de slots weg te schrijven.
Met Dexed kun je super simpel de DX-200 vullen met je eigen presets. Je kunt ook de presets editen....maar niet de patterns en de drums e.d.. Maar voor mij werkt het prima aangezien ik die nooit gebruik.
 
Met Dexed kun je super simpel de DX-200 vullen met je eigen presets. Je kunt ook de presets editen....maar niet de patterns en de drums e.d.. Maar voor mij werkt het prima aangezien ik die nooit gebruik.
nooit geweten! kicken. ik ga er eens voor zitten. lukt dat ook voor de tx81 of heb je dat nooit geprobeerd?
 
Met Dexed kun je super simpel de DX-200 vullen met je eigen presets. Je kunt ook de presets editen....maar niet de patterns en de drums e.d.. Maar voor mij werkt het prima aangezien ik die nooit gebruik.
nee ik ben ook enkel vd synth sounds
 
nooit geweten! kicken. ik ga er eens voor zitten. lukt dat ook voor de tx81 of heb je dat nooit geprobeerd?
Dexed (gratis) werkt alleen met de DX7, TX802, TX816 en DX200. Maw...6 operator FM. Het is ook een gewone DX7 emulatie plugin maar ik gebruik hem alleen als editor en preset manager voor mijn TX802 en DX200. Voor de TX81z gebruik ik Edisyn (ook gratis) maar daar zit helaas geen preset manager in.

Jij heb toch een stereoping editor voor de TX81z? Krijg je vaak midi overload errors?
 
Dexed (gratis) werkt alleen met de DX7, TX802, TX816 en DX200. Maw...6 operator FM. Het is ook een gewone DX7 emulatie plugin maar ik gebruik hem alleen als editor en preset manager voor mijn TX802 en DX200. Voor de TX81z gebruik ik Edisyn (ook gratis) maar daar zit helaas geen preset manager in.

Jij heb toch een stereoping editor voor de TX81z? Krijg je vaak midi overload errors?
altijd overload issues ja.. tijd dat iemand die midi chip gaat upgraden...
 
Je kunt de DX200 ook editen met de originele editor. Daarvoor moet je wel XGWorks van Yamaha installeren. Ik heb het op Windows10 en OSX 10.14 aan de praat. Ziet er niet uit, maar je hebt wel toegang tot alle DX200 parameters, ook de Free EGs, sequencer, effecten en het filter bv. Zeker toegang tot de Free EGs zou ik niet willen missen. De DX200 is zoveel meer dan een DX7 in een handig formaat. Ik krijg er dingen uit die ik uit geen enkele FM machine haal, mede door de morph functie.

Ik heb vorige week de firmware van mijn Korg ER-1 vervangen zodat je de 4 factory samples kunt vervangen. Ik heb diegene die die firmware gemaakt heeft, gevraagd of zoiets ook op de DX200 mogelijk is. Zou mooi zijn!
 
Ik heb vorige week de firmware van mijn Korg ER-1 vervangen zodat je de 4 factory samples kunt vervangen. Ik heb diegene die die firmware gemaakt heeft, gevraagd of zoiets ook op de DX200 mogelijk is. Zou mooi zijn!

Om de drum samples te vervangen? Dat zou wel vet zijn.
 
Om de drum samples te vervangen? Dat zou wel vet zijn.
Dat kan op de ER1 met de nieuwe firmware. Voor zover ik kan zien, staan de samples van de DX200 ook flash ROM. Dus heel misschien kan het.

En dan zul je zien dat die krengen snel meer dan €1000 waard zijn ;)
 
Back
Top