Afgehandeld Nieuwe berichten / new post werkt niet meer met Vernieuw pagina

GentleG

Virtueel lid
Lid sinds
19 februari 2003
Berichten
2.196
Locatie
Voerendaal
Helaas wijst Nieuwe berichten (new post) niet meer naar een vaste url, maar naar
Nieuwe berichten oid, dus met een wisselend getal erachter
Hierdoor is het niet meer mogelijk de pagina Nieuwe berichten te verversen om te kijken of er nieuwe berichten zijn,
hiervoor moet weer opnieuw naar Nieuwe berichten worden gegaan
Vooral op mobiel is dit jammer omdat de link verstopt zit in het hamburger menu
 
Ik gebruik altijd autocomplete om naar nieuwe berichten te gaan, maar de enige URL die in mijn historie opgeslagen wordt is de genummerde URL. Ik zou graag willen dat een vaste URL zoals https://www.synthforum.nl/nieuweberichten me altijd naar een verse lijst van nieuwe berichten neemt.
 
Wat dacht je van Nieuwe berichten ?
Code:
https://www.synthforum.nl/whats-new/posts/
Het probleem is dat er een 303 redirect gedaan wordt die als gevolg heeft dat de originele URL niet onthouden wordt door de browser. Ik heb er net al een bookmark voor aangemaakt in de hoop dat die in de autocomplete opduikt maar dat helpt ook niet (Mac Safari). Er wordt eigenlijk gecommuniceerd aan de browser "wat je zoekt staat niet hier maar hier" en je geeft daarbij aan dat de originele URL eigenlijk niet de goede is.
 
Dit is hoe in Xenforo search-pagina's worden afgehandeld. En "nieuwe berichten" is zo'n search-pagina. Dat nummer is een unieke search-ID die de huidige search identificeert. Bij elke volgende aanroep wordt dat nummer opgehoogd.

Van de ontwikkelaars:

It is the search ID. It's simply an auto incrementing ID number. All searches whether they are performed via New Posts or the normal search feature are cached against an ID number.

But, you could say, that it is a feature. Because if you have 10 pages of New Posts to go through you can go back to that New Posts search you've already performed and the benefit is a new search doesn't have to be done so you can keep going back to and working through that list of New Posts until such a time you want to perform a new one.
 
Klopt, maar je vroeg om een vaste URL.
Dat is niet wat ik in mijn eerste post lees hoor ;)

Dit is hoe in Xenforo search-pagina's worden afgehandeld. En "nieuwe berichten" is zo'n search-pagina. Dat nummer is een unieke search-ID die de huidige search identificeert. Bij elke volgende aanroep wordt dat nummer opgehoogd.

Van de ontwikkelaars:

Dat is op zich ook wel een goede feature, maar het gevolg is dat mijn autocomplete nooit de hoofd URL onthoudt.
 
Dat is op zich ook wel een goede feature, maar het gevolg is dat mijn autocomplete nooit de hoofd URL onthoudt.

Heb een idee. Denk dat het wel gaat lukken.
 
Dat is op zich ook wel een goede feature, maar het gevolg is dat mijn autocomplete nooit de hoofd URL onthoudt.

We hebben er even mee gewacht tot het einde van de contest, maar nu is het tijd voor een aantal aanpassingen die al een tijdje klaarstonden.

De "nieuwe berichten"-pagina heeft nu een vaste URL en kent een auto-refresh mogeljkheid. @GentleG en @bikkel, hopelijk zijn hiermee de wensen in deze thread ingelost.
 
Laatst gewijzigd:
Het werkt :)

Ik ben benieuwd waarom de "nieuwe berichten"-link verwijst naar:
Code:
https://www.synthforum.nl/whats-new/posts
in plaats van:
Code:
https://www.synthforum.nl/whats-new/
De eerste link toont bij mij vier pagina's met nieuwe posts vanaf 20 december, is dat gelimiteerd tot een maand?
De tweede toont alleen de nieuwste 10 posts, waarna je op "Meer.." moet klikken.

Jammer dat de "Nieuwe berichten"-knop geen focus krijgt.
 
De eerste link toont alleen posts die nieuw zijn voor jou. Limiet is inderdaad 30 dagen.
De tweede link toont naast posts ook andere zaken als profile posts (die we niet gebruiken) en en posts in een ander deel van het forum (dat we ook (nog) niet gebruiken). Ook door jou gelezen post worden daar getoond. Hier gaat het dus om een samenvatting die er voor iedereen hetzelfde uitziet. Wanneer je kiest voor "Meer", kom je weer terug in posts.

Jammer dat "Forum" de focus krijgt in plaats van "Nieuwe berichten".
Bedoel je dat de navigatietab voor Forum links van Nieuwe Berichten staat in plaats van rechts ervan?
 
Bedoel je dat de navigatietab voor Forum links van Nieuwe Berichten staat in plaats van rechts ervan?
Nee, ik had m'n laatste opmerking aangepast maar dat heb je waarschijnlijk nog niet gezien.
Ik begrijp trouwens ook niet wat jij bedoelt...
 
Jammer dat de "Nieuwe berichten"-knop geen focus krijgt.
In styling bijvoorbeeld?

Ik begrijp trouwens ook niet wat jij bedoelt...
Beide links verwijzen naar verschillende resultaten. Voor de navigatietab Nieuwe Berichten, wordt er verwezen naar posts die maximaal 30 dagen oud zijn en door jou nog niet zijn gelezen.
 
Back
Top