• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2020 is begonnen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

RFB - Tsar Bomba

anoniempje

hobby knooier
oee lekker intro, en het thema vind ik ook machtig interessant. Ai bij 0:55 gaat het de happy kant op, oh! toch niet het blijft duister, leuk gedaan, de hele sound die je hebt gemaakt creëert wel een bepaalt sfeertje waar ik van houd.
Ohw de drums hadden van mij wel iets ook meer in de achtergrond/donkerder/en flink distorted met sidechain mogen klinken maar dat ben ik, en dan op 3:20 wordt het toch behoorlijk happy voor een flinke bom. Solootje erg mooi maar maakt het voor mij wel een compleet andere track als wat ik had verwacht door je intro.

Al met al mooi gedaan!

RFB

Well-known member
Dank collega’s! Ik krijg weer waardevolle tips! Ben met een album bezig dus zeer welkom die reacties en suggesties. Dank voor het luisteren!

RFB

Well-known member
Dank Krek! Ik ben vandaag Aan het prutsen gegaan om de drums wat rauwer te maken...

vink

atropos-krans-os
in de meest diepteloze stad van dit kale land
ja lekker, mooie variaties, en toch konsistent. nice sounds. lekker gedaan, lekker nummer. me like.

en even over de atoombom... een wat andere, vreemde (?) kijk (ter edukatie);

“De mens is geobsedeerd door wat hem met het ontploffen van de atoombom zou kunnen overkomen. De mens ziet niet wat reeds genaderd is en zelfs is gebeurd als iets dat nog slechts als zijn laatste uitwerpsel de atoombom en haar ontploffing uit zich naar buiten werpt (...). Waarop wacht deze redeloze angst nog als het ontzettende reeds heeft plaatsgevonden?”, uit: het ding, in: over denken, bouwen, wonen, pag. 67, van martin heidegger, in een vertaling van prof. dr. h.m. berghs.

Dr van Lansberg

Trust me, I'm a
Staff member
Verreweg het beste wat ik gehoord heb tot nu toe (ik ga van a naar z). Toen de beat erin kwam dacht ik heel even, moet dat nou? Maar het werkt wonderwel. Ik ben met name onder de indruk van de speelsheid van het geheel. Mooie thema's die goed met elkaar verweven zijn. Natuurlijk zijn er wel dingen die ik zelf misschien anders gedaan zou hebben. Maar zoals het nu staat is het wel echt goed en mooi.

Jason31

Bitwigger
Ik zie het verband niet zo tussen de muziek en het verhaal, maar aangezien dit de laatste track van de contest is die ik nog moest luisteren en beoordelen is dit wel een frappant toepasselijke afsluiter. Het geheel heeft een fijn sfeertje, misschien iets te fijn voor dit thema, waarmee ik me aansluit bij de tips om het iets rauwer te laten klinken.

synthmann

Well-known member
vanaf 2:03 tot ongeveer een minuut voor het einde een heerlijke track met een lekkere ozric tentacles aandoende solo en fijne sounds en afwisselingen. Alleen de intro en outro konden me niet bekoren maar de kern van het nummer is genieten!