RFB - Tsar Bomba

oee lekker intro, en het thema vind ik ook machtig interessant. Ai bij 0:55 gaat het de happy kant op, oh! toch niet het blijft duister, leuk gedaan, de hele sound die je hebt gemaakt creëert wel een bepaalt sfeertje waar ik van houd.
Ohw de drums hadden van mij wel iets ook meer in de achtergrond/donkerder/en flink distorted met sidechain mogen klinken maar dat ben ik, en dan op 3:20 wordt het toch behoorlijk happy voor een flinke bom. Solootje erg mooi maar maakt het voor mij wel een compleet andere track als wat ik had verwacht door je intro.

Al met al mooi gedaan!
 
Dank collega’s! Ik krijg weer waardevolle tips! Ben met een album bezig dus zeer welkom die reacties en suggesties. Dank voor het luisteren!
 
ja lekker, mooie variaties, en toch konsistent. nice sounds. lekker gedaan, lekker nummer. me like.

en even over de atoombom... een wat andere, vreemde (?) kijk (ter edukatie);

“De mens is geobsedeerd door wat hem met het ontploffen van de atoombom zou kunnen overkomen. De mens ziet niet wat reeds genaderd is en zelfs is gebeurd als iets dat nog slechts als zijn laatste uitwerpsel de atoombom en haar ontploffing uit zich naar buiten werpt (...). Waarop wacht deze redeloze angst nog als het ontzettende reeds heeft plaatsgevonden?”, uit: het ding, in: over denken, bouwen, wonen, pag. 67, van martin heidegger, in een vertaling van prof. dr. h.m. berghs.
 
Verreweg het beste wat ik gehoord heb tot nu toe (ik ga van a naar z). Toen de beat erin kwam dacht ik heel even, moet dat nou? Maar het werkt wonderwel. Ik ben met name onder de indruk van de speelsheid van het geheel. Mooie thema's die goed met elkaar verweven zijn. Natuurlijk zijn er wel dingen die ik zelf misschien anders gedaan zou hebben. Maar zoals het nu staat is het wel echt goed en mooi.
 
Ik zie het verband niet zo tussen de muziek en het verhaal, maar aangezien dit de laatste track van de contest is die ik nog moest luisteren en beoordelen is dit wel een frappant toepasselijke afsluiter. Het geheel heeft een fijn sfeertje, misschien iets te fijn voor dit thema, waarmee ik me aansluit bij de tips om het iets rauwer te laten klinken.
 
Geslaagde en originele track, mooie sounds, coole solo, leuke opbouw.
Had wat meer variatie in de drums en in de bass kunnen gebruiken.
 
vanaf 2:03 tot ongeveer een minuut voor het einde een heerlijke track met een lekkere ozric tentacles aandoende solo en fijne sounds en afwisselingen. Alleen de intro en outro konden me niet bekoren maar de kern van het nummer is genieten!
 
Dank allen voor het luisteren en jullie mooie woorden! Het verhaal/de inspiratiebron had ik misschien achterwege moeten laten. En: ik heb hem eens zonder drums en percussie beluisterd. Had ook best gekund... Zo nu snel weer aan het luisteren van de andere inzendingen. Ik loop hopeloos achter....
 
Mooie track en goed gedaan. Het begint best onheilspellend maar wordt voor mij net iets lief. De breakbeat past er erg lekker bij.
Qua inspiratie, tja, door de titel verwacht je iets duisters, wellicht duisterder dan dit uiteindelijk wordt.

Ben zelf ook verzot op de beelden die ze hebben gemaakt van nucleaire test, het is zo mooi en onwerkelijk. De tests zijn zelf natuurlijk verschrikkelijk, maar we kunnen het verleden niet veranderen, dus ik ben blij dat we er in ieder geval mooie beelden aan overhebben gehouden.
Juist leuk dat je je inspiratie hebt vermeld, daardoor heb ik ook de docu kunnen kijken ;)
 
Back
Top