Is de supersaw fout?

ik zie hier wel een uitdaging aankomen, maak een track met een supersaw en een professionele hardcore kick waarbij je geen tokkie associaties krijgt. :P
​​
 
Vroeger kreeg je alleen de meest kazige disco door je strot geschoven (Boney M, Spargo, etc) en hoorde je de echte goede shit zoals Bohannon natuurlijk helemaal nergens. Na verloop van tijd draait niemand die gare oude commerciële rotzooi niet meer terwijl platen die een beetje onderbelicht waren steeds vaker gedraaid worden. Nog los van het feit dat je zelf nu alle goede dingen kunt opsporen via YouTube Discogs etcetera. Ik bedoel voor mijn stiefdochter zijn de jaren '80 het walhalla van toen er nog goede muziek gemaakt werd, terwijl ik me nog kan herinneren dat Boys van Sabrina en Sailing Home van Piet Veerman maanden op één stonden en Rick Ashley on-ironisch gedraaid werd.

Het meest ontnuchterende is naar een of andere scouting vlooienmarkt te gaan en dan door ongefilterde bakken met platen heen te gaan met jaren '70 en '80 muziek. De tergend slechte ellende die de meeste mensen toen kochten kun je je nu nauwelijks voorstellen. Des te mooier als je dan toch nog een Sheila E of Throbbing Gristle er tussen uit grist!

Zo zie ik me ook voor me dat je binnenkort uiteindelijk een stuk of 50 echt totaal niet kazige supersaw platen overhoudt die de tand des tijds kunnen doorstaan.

Hier kan ik mij compleet in vinden. Grote boosdoener is Hilversum. (Toppop en NPO 3, vroeger Hilversum 3).
Die supersaw juweeltjes moeten ook ergens zijn te vinden.
 
Is hiermee dan de conclusie te trekken dat de superzaag door een Koninklijk grafkist bouwer is ontwikkeld?
 
Wat een vraag .... ik had deze vraag verwacht van Trump... maar van iemand van t forum! Polariserend .
 
Ik heb nog eens naar wat supersaws en hypersaws zitten luisteren en ik vind het eigenlijk wel een erg bruikbaar geluid. Roept uiteraard ook alweer wat retro-nostalgie op. Maar zeker met een mooie LPF kan je daar toch genoeg creatiefs mee bereiken. Ik kijk nu al uit naar de supersaw in jullie inzendingen voor de grote SynthForum Contest van dit jaar.. :eureka::D
 
Unison is een klassieke synthese vorm, digitaal fijn bereikbaar. Supersaw is geweldig dus, hoe jij het inzet is jouw keuze.
 
Bericht door een moderator:
Topic titel aangepast op verzoek topic starter
 
Ik heb door dit topic keihard lopen zoeken naar een goede track met supersaw en heb niks kunnen vinden. Of het is hardcore.

Iemand? Of gewoon een snippit uit je daw?
 
Topic had eigenlijk beter kunnen heten, Supersaw alleen voor trance en hardcore?

D'r zijn wel wat patches die gebruik maken van de supersaw functie (op de JP8000) waarbij het niet gelijk als de standaard supersaw string klinkt, het is een kwestie van wat andere instellingen kiezen om de supersaw heen.

Hier is een track die ik ooit eens heb gemaakt, die pad die je hoort is een preset uit de JP8000 gebaseerd op de supersaw, super mooie ambient sound.
 

Attachments

  • flying-sources.mp3
    15,5 MB · Bekeken: 125
Ah maar een reese bas gebruik je ook een supersaw voor. Genoeg leuke tracks met een reese.

 
Ik denk dat hij hier ook de Supersaw voor gebruikt heeft op de JP-8000, maar dan de detune niet ver opengezet. Lijkt mij toch een bruikbare oscillator zo. Al vind ik hem in EDM ook heerlijk :mega:

 
Ik denk dat hij hier ook de Supersaw voor gebruikt heeft op de JP-8000, maar dan de detune niet ver opengezet. Lijkt mij toch een bruikbare oscillator zo. Al vind ik hem in EDM ook heerlijk :mega:

Zo hoorde ik hem vroeger voor het eerst, als kerst film op school.. je verzint het niet..

 
Back
Top