Win98, DSP2000, ACPI

sten

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2002
Berichten
1.162
Locatie
Rotterdam
Dit bericht naar aanleiding van mijn vorige thread (winXP en DSP2000).

Ik ben bezig om een (uniek) irq toe te wijzen aan mijn Hoontech DSP2000 in Windows 98.
Dit wilt echter niet lukken :stupid

Heeft er iemand tips voor dit irq geneuzel ? Ik wordt er gek van aangezien er honderden devices worden meegeinstalleerd die ik toch niet gebruik :(
 
Laatst gewijzigd:
zet zoveel mogelijk stuff in je BIOS uit dat je niet gebruikt (bv paralelle en seriele poort, onboard modem en/of soundcard) en je kan in de meeste BIOS'en een bepaalde IRQ forceren naar een bepaald PCI slot..ga daar eens mee stoeien..ik heb hier ook ooit ergens een link naar een goeie site met tips gezet onder de titel "kraakt je soundcard" ofzoiets

Olaf
 
Je zult het vanuit je BIOS moeten doen, want IRQ's wijzigen vanuit win98 kan niet meer (alleen voor zaken als parallele poorten etc).
Laatste mogelijkheid als het vanuit de bios ook niet lukt: kaart in een ander PCI slot steken.
 
ja gewoon je kaart in een ander PCI slot rammen werkt in 1e instantie het snelste...slot 1 en 2 zijn daarbij het meest handig
 
Die link is erg nuttig trouwens :)
Vrij irq toewijzen lukt mij wel, maar er wordt voor ieder irq ook een "IRQ Holder for PCI Steering" en "ACPI irq" gezet.
Dus heb nu (bijvoorbeeld) drie devices voor irq 9 : mijn dsp2000, IRQ Holder for PCI steering en dat ACPI geval.

Weet iemand hoe dit kan ? Aangezien PNP OS uitstaat in mijn bios (en er dus geen ACPI installatie is uitgevoerd).
 
die steering device is nie erg.....dat is tegenwoordig normaal en heeft ook geen invloed...
ACPI zou ik uitzetten in de bios...weet niet of windows dat dan ook gelijk meeneemt of dat het een hele nieuwe installatie nodig heeft....in het laatste geval zou ik het fijn zo laten en kijken of het allemaal goed werkt...


Olaf
 
Alles lijkt nu goed te werken. Heb welliswaar wel per device een IRQ voor steering en IRQ voor ACPI meuk staan, maar ondanks dat toch een goed werkende DSP2000 (11ms latency volgens de hardwaresettingsinfo) en goed draaiende VST en GigaStudio.
 
"IRQ Holder for PCI Steering" heeft o.a. te maken de I/O van je PC-slot, (heeft weer te maken met bus-masters). Is dus helemaal niet erg dat ie op hetzelfde IRQ staat, erger nog: dat hoort :). Als je goed kijkt naar al je hardware, dan zul je zien dat bij alle PCI kaarten zo'n steering aanwezig is.

ACPI heeft te maken met het energiebeheer, is ook niet erg dat ie daar staat. Kun je denk ik uitschakelen vanuit de BIOS
 
Back
Top