Hoontech DSP2000 + VST + Windows XP

sten

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2002
Berichten
1.162
Locatie
Rotterdam
Hoi,

ik werk nu al enige jaren met Cubase VST en Win98. Omdat ik eigenlijk toch de overstap naar Windows XP wil maken ben ik benieuwd hoe de compatibiliteit, stabiliteit en latency is met de combinatie : Hoontech DSP2000, Cubase VST (evt. GigaStudio) en WindowsXP.

Hoe is de midi-timing (aangezien de hardware nu niet direct wordt aangesproken maar dmv de WDM driver), worden audiotracks goed en strak weergegeven, hoe zit het met softsynths, etc.

Ik weet dat je de ACPI controller bij een WinXP/2000 audiosysteem moet uitschakelen i.v.m. toewijzing van irq's.
 
Waarom overstappen? Bevalt W98 niet? Als alles goed werkt zou ik niet overstappen, dat is vragen om problemen.
Ik heb sinds anderhalve week de Hoontech kaart, maar heb juist W98 er weer opgezet om problemen te voorkomen.
 
blijf lekker Win98SE draaien......tenzij je een hele goeie reden hebt om perse over te gaan naar XP...if it ain't broke, don't fix it
 
Het is niet dat ik veel problemen heb met Win98se, maar er zijn een aantal dingen die mij een beetje ergeren.
netwerkkaart die niet geinstalleerd wilt worden, vastlopen als de monitor op standby staat.
Ik zal zorgen dat ik het spul weer in orde kan krijgen (op de een of andere vage manier heeft win98se ook die ACPI meuk mee-geinstalleerd waardoor ik conflicten krijg met die netwerkkaart).
 
oeps....ik denk niet dat een XP installatie je dan veel verbetering gaat geven....heb je je IRQ conflicts en/of sharing al gechecked met msinfo32.exe ?

als je systeem gammel is geworden kan je het beste de hele boel backuppen, formateren en opnieuw clean installeren...en dan 1 voor 1 je hardware er bij in prikken....
 
Ik zal eens met msinfo32.exe checken.