Poly 800 Resources (o.a manual & soundbanks)

Origineel geplaatst door Neon Vomit
Poly800 Mk1 niet nee maar de mk2 en de ex800 hebben dat wel...
En als je de eprom update wordt de MKI zowat een MKII.


Is er trouwens nog iemand met die mijn preset wavefiletje zou willen omzetten in een sysex file?
Zie ook hier voor meer info

Aan al dat gekraak en gepiep heb ik niet zo veel, en sysex zou ik kunnen ontcijferen :D
Ik las trouwens dat er een softsynth is die de Korg poly800 emuleert!
Ben benieuwd of die de sysex van de MkII en de EX 800 kan lezen...
 
Poly800 upgrade kit: HAWK-800 (voor poly / ex 800) mkiii

Poly800 upgrade kit: HAWK-800 (voor poly / ex 800) mkiii

Sindskort is er voor de poly-800 en de ex-800 een upgrade kit te koop die de synthesizer nieuwe features en midi mogelijkheden geeft.

Hier een selectie uit de nieuwe features,
- VCF cut-off en res via midi cc's
- Portamento mono mode
- Tremolo
- 2e LFO voor de VCF MG.
- Note triggered sequencer transpose 8~
- the list goes on...

De zgn. HAWK-800 kit is online te bestellen bij de maker.

Korg - Poly 800 - EX 800 - MKIII:

The Korg Poly 800 and its EX 800 companion module were great synthesizers for their time. But their MIDI implementation is very short on features. Furthermore, there are several features that are just plain missing and on top of that, there are some excellent modifications that hackers and circuit benders have been doing that require drilling holes in your treasured keyboard. This we are changing by disassembling the original software and designing and manufacturing a retrofit kit whereby we increase the total memory (both RAM and ROM) and thus provide the additional features via the original 80C85 processor.

Website met o.a progressblog, filmpjes en meer:
http://patrioticduo.tripod.com/hawk800/index.html

Er is ook een poly800 yahoogroup waar de maker van de hawk-800 regelmatig post.
http://launch.groups.yahoo.com/group/korgpolyex/
 
Iemand al bekend met deze upgradekit? Het ziet er iig veelbelovend uit! En met de lage dollarkoers ook best te doen. (99 dollars)
 
Dat is echt een coole mod, LFO syncen aan midi, sequencer follow mode etc. Nu ook een tomahawk mod.
Demos hier: http://www.youtube.com/user/korgpolyex800

Sindskort is er voor de poly-800 en de ex-800 een upgrade kit te koop die de synthesizer nieuwe features en midi mogelijkheden geeft.

Hier een selectie uit de nieuwe features,
- VCF cut-off en res via midi cc's
- Portamento mono mode
- Tremolo
- 2e LFO voor de VCF MG.
- Note triggered sequencer transpose 8~
- the list goes on...

De zgn. HAWK-800 kit is online te bestellen bij de maker.

Korg - Poly 800 - EX 800 - MKIII:

The Korg Poly 800 and its EX 800 companion module were great synthesizers for their time. But their MIDI implementation is very short on features. Furthermore, there are several features that are just plain missing and on top of that, there are some excellent modifications that hackers and circuit benders have been doing that require drilling holes in your treasured keyboard. This we are changing by disassembling the original software and designing and manufacturing a retrofit kit whereby we increase the total memory (both RAM and ROM) and thus provide the additional features via the original 80C85 processor.

Website met o.a progressblog, filmpjes en meer:
http://patrioticduo.tripod.com/hawk800/index.html

Er is ook een poly800 yahoogroup waar de maker van de hawk-800 regelmatig post.
http://launch.groups.yahoo.com/group/korgpolyex/
 
korg poly 800 originele presets

korg poly 800 originele presets

Hej synthforum,
'k vraag me af of ik ergens de originele presets van de poly 800 nog kan terug vinden.
Het is het mk II type.

bedankt !
 
Laatst gewijzigd:
bedankt !
het was nogal een naïeve actie van mij, deze thread : gewoon effe goed gegoogled en voila.

deze mag dicht !
 
Bericht door een moderator:
Samengevoegd met poly800 resource draad.


Nah... voor een volgende zoekende voeg ik deze bestanden toe. Vond ik op m'n PC.

2 x .wav met presets van Poly800 en poly800mkII

(Sorry, niet eerder aan gedacht. Gebruik die synth ook nooit.)
 

Attachments

  • poly8002.wav
    949,4 KB · Bekeken: 48
  • poly8001.wav
    916,1 KB · Bekeken: 61
Laatst gewijzigd:
Ik probeer de factory presets dmv een wav file in te lezen in mijn poly800. De Load led beginnen te knipperen en flikkeren zodra ik op play druk maar als de wav is afgespeeld krijg ik niet Good te zien. Als ik het volume te laag zet komt er wel Err te staan. Wat kan er fout zijn?
 
Ik had ook dit probleem met het inladen van de factory presets.

Het is gewoon gelukt door te blijven proberen op verschillende volumes en door de wav file niet van helemaal in het begin af te spelen. Het heeft wel langer dan een half uur geduurd totdat ik de juiste instellingen gevonden had.

Succes ermee.
 
Verschillende volumes heb ik geprobeerd (ook lo-hi instelling achterop de p800). Niet vanaf het begin afspelen zal ik ook eens proberen. Zou dat vroeger met ouderwetse tape ook zo moeizaam gegaan zijn?
 
Na wat gepiel is het me gelukt. Wel afgespeeld vanaf het begin maar wat andere settings van de geluidskaart en een andere uitgang (line-out ipv hoofdtelefoon).
 
hehe ok.

Mijn grote vraag is de volgende:

Heeft er iemand niet gewoon een mooie tabel waarin de parameterwaarden van een aantal vette sounds zijn gezet voor de poly 800? Ik heb geen zin/verstand om te kloten met wav. files/tapedecks. Ik kan eventueel zelf ook een tabel posten van mijn eigen gemaakte geluiden...
 
Die vraag had je al gesteld op dit forum.

Maar zoals je al gemerkt heb zijn die er (bijna) niet.

Misschien moet je toch maar een keer je verdiepen in het laden van de .wav
 
Back
Top