Bouw uw eigen 1176 compressor

dus

dus

Ik vond de ongecompreste 808 mooier ;) maar niet heus. Kijk dit is nou een top compressor en veranderd niet teveel aan het level en aan de dynamiek en toch klinkt het heul errug veul lekkurder.


dus geef de rus een kus(urei=rus.)
 
Re: dus

Re: dus

Origineel geplaatst door De Voorman
............. Kijk dit is nou een top compressor en veranderd niet teveel aan het level en aan de dynamiek en toch klinkt het heul errug veul lekkurder............


Het is eigenlijk ook een limiter (op de Universal Audio 1176 staat limiting amplefier), hoewel dan zou er geen ratio knop opzitten.
Hij maakt daarentegen het signaal wel harder, zoals een llimiter doet.
De geluiden worden ook uitgerekt lijkt het (door de snelle release)
 
klinkt lekker .............. heel lekker

de drums leven als de compressor aan staat

:halleluja
 
Ik hoor duidelijk in het mid en hoog de boel "los" komen.
Fraai hoe de rest met rust wordt gelaten.
 
Ik heb die h-hat sec nog eens extra goed beluisterd maar
die knapt er behoorlijk van op zeg!
Het geheel krijgt meteen meer groove ook.
Heel fraai.
 
SCHOP!!!!

en die schop geef ik omdat ik deze wil gaan bouwen...
Zijn er momenteel nog mensen bezig met deze bak om te bouwen of willen hem gaan bouwen? zo ja kunnen we misschien wat met onderdelen etc bestellen doen.
Ik heb zojuist al gemailed over de printboards, ik hoop daar ASAP antwoord op te krijgen.
 
Onderdelen (ook de kast en knoppen e.d.) zijn allemaal makkelijk te krijgen bij Rs, Conrad of Farnell. Printplaten kun je HIER bestellen. Je krijgt er een lijst bij met benodigde onderdelen en de FDH333 diodes krijg je er ook bij (die FDH333 diodes zijn de enige moeilijk verkrijgbare onderdelen.)
MNATS, de verkoper van de PCB's, heeft een bloedmooije website over het bouwen van de 1176 gemaakt met antwoord op bijna alle vragen....

Hier nog meer info en frontpanels ....

http://www.nrgrecording.de/html/schaeffer.html
 
Origineel geplaatst door radiance
Onderdelen (ook de kast en knoppen e.d.) zijn allemaal makkelijk te krijgen bij Rs, Conrad of Farnell. Printplaten kun je HIER bestellen. Je krijgt er een lijst bij met benodigde onderdelen en de FDH333 diodes krijg je er ook bij (die FDH333 diodes zijn de enige moeilijk verkrijgbare onderdelen.)
MNATS, de verkoper van de PCB's, heeft een bloedmooije website over het bouwen van de 1176 gemaakt met antwoord op bijna alle vragen....

Hier nog meer info en frontpanels ....

http://www.nrgrecording.de/html/schaeffer.html

ik zie daar jammer genoeg alleen mono frontpanels, wil hem net als die van jou stereo bouwen, heb jij zelf een ontwerp gemaakt en die bij nrgrecordings laten maken?

Ik ga matrixx is ff mailen of bellen inderdaad 8o)
 
OK... boards zijn onderweg en het grootste deel van de parts en case zijn besteld }:|
Binnenkort ook het fromtpanel laten maken bij schaeffer, wil het wel meteen goed doen.

Zit nog met een paar vraagjes..
Ten eerste:
de rotary switch, ik ben ff de weg kwijt welke ik moet hebben.
van deze pagina, welke moet ik hebben?

Ik ben ook nog ff aan het zoeken voor de VU meters.
wat zijn goede (en mooie) en welke maat moet ik hebben?

En dan.. de knoppen voor op de potmeters, wil een beetje retro look hebben maar kan die nog niet echt vinden..

Hoop dat de spullen snel binnenkomen, kan ik lekker gaan bouwen!
Word overigens de laatste revisie board en heb er een PSU board bij besteld, was 5 aus dollar en schijnt goed te werken.
 
de goede meters zijn van sifam voor een enkele de AL29 en voor de dual AL19 maar het ligt er ook aan wat voor ontwerp je maakt voor het frontpaneel. de meters kan je bij RS bestellen, let wel op dat er nog appart een houder bij komt en een backlight
 
Wat mij betreft gaan we eerdaags ook voor mij aan de slag Matrixxx,
jij moet alleen even aangeven wanneer ik een krat bier in huis moet halen :)
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Als er meer mensen een mono-versie frontpanel willen laten maken bij Schaeffer, dan kunnen we wellicht wat kwantum-korting krijgen...

Ik ga van de week een stereo versie bestellen, als er iemand intersse heeft kunnen we misschien wat doen samen, PM me maar dan! (thanks voor het ontwerp Radiance!)
Meters ga ik vandaag voor shoppen, moet met het ontwerp van het panel ook rekening houden met het formaat van de meters natuurlijk.
In het ontwerp van mijn panel ga ik wel nog een powerswitch opnemen, zo'n lekkere grote toggle switch van metaal denk ik en ik denk dat ik voor een groen panel ga }:|
 
Origineel geplaatst door da goose
Ik ga van de week een stereo versie bestellen, als er iemand intersse heeft kunnen we misschien wat doen samen, PM me maar dan! (thanks voor het ontwerp Radiance!)
Meters ga ik vandaag voor shoppen, moet met het ontwerp van het panel ook rekening houden met het formaat van de meters natuurlijk.
In het ontwerp van mijn panel ga ik wel nog een powerswitch opnemen, zo'n lekkere grote toggle switch van metaal denk ik en ik denk dat ik voor een groen panel ga }:|

heeeeee wacht groen??? niet paars hehehe.

bij RS kan je een pdf downloaden van de sifam meters daar staan ook alle maten in vermeld, de meters zijn niet echt goedkoop,..
 
Mocht iemand nog lundahl trafo's willen hebben, PM me dan snel, ik ga ze zo bij de NL distributeur bestellen.

LL1540: €44,29
LL5402: €38.20
prijs per stuk, ex BTW

voor een stereo versie is dat dus inclusief verzendkosten en BTW: €212,28 :erm:
niet echt goedkoop dus... maar wel goed!
 
Laatst gewijzigd:
ok... op een paar dingen na is alles of onderweg of al binnen, verwacht morgen het grootste deel vd parts van RS en ik hoop ook de boards:

printboards (2 x + psu): €30
lunhdahl transformers: €212
div parts + connectoren: €64
case, parts etc: €208
vu meters + leds: €80
panel (word besteld) €45

Tot nu toe totaal: €639

Komen nog wel wat dingen bij, rotary switches enzo, verwacht alles bij elkaar rond de €750 kwijt te zijn voor een stereoversie, lijkt mij netjes!
En dan begint het bouwen. leuk werk, hoop uitzoekwerk nog en hoop tijd, dat wel
 
Origineel geplaatst door da goose
In het ontwerp van mijn panel ga ik wel nog een powerswitch opnemen, zo'n lekkere grote toggle switch van metaal denk ik en ik denk dat ik voor een groen panel ga }:|

Zorg wel dat je een beetje uit de buurt van het "audio gedeelte" blijft met die power switch. Die 220V draaden goed afschermen zeg maar......
 
Back
Top