Vraagje over Roland MT-32 Adapter

skrie

Ingeburgerd
Lid sinds
30 Maart 2017
Berichten
78
Locatie
Koudekerk aan den Rijn
Hallo Gents,

FF een raar vraagje. Ik heb geen adapter bij mijn MT-32 meer.
(Ik gebruikte altijd de Roland adapter van mijn electrisch drumstel... maar die heb ik verpatst...
helemaal vergeten dat ik nu ook geen adapter meer heb voor mijn MT-32.)

Weet iemand een adapter die zou werken op die Roland?
Bij de specs staat: DC 9V ,650mA "Use Roland ACB adapter Only".
maar ik weet niet of dat een loze bedreiging is...of dat iedere Universele 9V 650mA adapter gewoon zou werken.

(bijvoorbeeld deze??? https://www.allekabels.nl/ac-dc-adapter/7207/1307591/universele-ac-dc-adapter-9-v.html)
 
Ja, en bereik is vaak nog groter, 7,5V werkt vaak ook. Die oude dingen hebben allemaal ergens een 7805 zitten, die stookt van de 12V nog 7 volt weg. Overigens heb je niet al iets liggen? Gewoon proberen. Boss adapters zijn vaak uit zelfde fabriek.
 
Ik heb toevallig deze week deze adapter gekocht (Ik had een paar kinderen gekregen sinds 2020 dus, ff niet eerder aan toegekomen xD )

Maar mocht iemand deze thread vinden op zoek naar een adapter. Die universele 9v adapter van Alle kabels doet dus helemaal niets.
Hij past precies. Maar de Synth gaat niet aan. Er is dus kennelijk een factor die me ontgaat.

(Er is natuurlijk een kleine kans dat de MT-32 defect is. Maar aangezien hij rustig op de plank heeft gestaan sinds de laatste keer
dat ik hem heb gebruikt lijkt me dat eerlijk gezegd niet het geval. )
 
Ik hoop dat je de vorige post hebt gelezen? POLARITEIT! Hopelijk is de MT32 beveiligd tegen verkeerde polariteit.

Er is niks bijzonder aan een Roland adapter; gewoon zorgen dat je adapter:
DC output (gelijkstroom)
Juiste spanning (9V)
Minstens voldoende mA (650)
Juiste plug
Juiste polariteit (centre negative voor mt32)

En dan moet het gewoon werken. Bij een heel slechte adapter ruist hij meer, maar werkt wel. Ik draai bijna alles op niet-originele adapters.

Je hebt geen link naar je adapter toegevoegd in je laatste post. Als hij meerdere pluggen heeft, kan je die plug gewoon er andersom in steken om de polariteit te wisselen. Kijk goed naar pijltje en symbooltje op de plug om het juist te doen. Even een multimeter erop helpt ook, dan weet je het zeker.

Als je die van je eerste post hebt gekocht: die kan geen polariteit wisselen en heeft de verkeerde polariteit! Dat kan je oplossen door de draad door te knippen en om te wisselen (solderen bij voorkeur).
 
Laatst gewijzigd:
Tijdje geleden ook de perfecte adapter bij allekabels gevonden..maar thuis toch even de polariteit gechecked . Nu 2 adapters met een kroonsteentje halverwege ;)
Denk dat de info op website niet klopte want heb er toen wel goed naar gekeken
 
Back
Top