Kopen van software is kapitaalvernietiging

IK vind de aanschaf van een softsynth op zich niet zo'n probleem. Er zijn verschillende mogelijkheden de software helemaal te testen alvorens tot koop over te gaan. Wat mij zo stoort zijn inderdaad de updates. En waar bestaan die updates dan uit? Uit zaken die ze in versie 1 al hadden kunnen stoppen, maar dat uit winstoverwegingen (het zijn ten slotte allemaal commerciele bedrijven) uitstellen tot versie 3. Het is helemaal al pijnlijk als je net versie 2 hebt gekocht en versie 3 komt een maandje later, maar net te laat om de korting op te vangen =(

Ik heb een hoop oude synths die ik van buiten ken en daar nog steeds veel plezier van heb. Mijn investeringen gaan meer uit naar goede geluidskaarten en andere opnamevarianten. EQ-vsti's zijn zonder meer bij mij het meest favoriet.

Van de softsynths vind ik NI en Steinberg toch wel de beste, maar een aantal maanden geleden toch besloten om een oude DX7 voor € 50,00 te kopen in plaats van de FM7 voor € 250,00. Die Yamaha's verdienen toch meestal wel de schoonheidsprijs.

Kortom: ik zou iedereen willen adviseren wat soort geluiden je het meest aanspreekt, de bijbehorende synth en lekker muziek gaan maken. Nieuw is niet altijd beter, vaak wel duurder.:mexico:
 
Origineel geplaatst door René
Wat mij zo stoort zijn inderdaad de updates. En waar bestaan die updates dan uit? Uit zaken die ze in versie 1 al hadden kunnen stoppen, maar dat uit winstoverwegingen (het zijn ten
de kop op zijn spijker!

die updates moeten gewoon gratis omdat JIJ het pakket al reeds hebt aangeschaft maar HUN het nog niet 100% voor elkaar hadden...
ZIJ moeten dankbaar zijn dat jij hun 'nog-net-niet-af' pakketje hebt gekocht terwijl ZIJ nog altijd 'ff wachten' roepen...
 
Inderdaad. Als een fabrikant meer begaan met de muzikant zou zijn en iets minder met de winst, dan stijgt de omzet vanzelf. We willen allemaal een aai over onze bol.

Maar goed sommigen commerciële managers zijn zo vol van zichzelf, dat de muzikant zijn kop koffie elders gaat drinken onder het mom: "ja ja, dat weten we nu wel" :eureka:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top