Tame Your Hyperfocus

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb even goed overwogen of ik weer een track hier zou willen plaatsen en zo ja; welke dat zou gaan worden.
De afgelopen dagen heb ik namelijk meerdere tracks gemaakt en ik moest toch even een keuze hierin maken.
Die is gevallen op deze track;


Deze track is ergens best persoonlijk, aangezien het deels ook refereert aan mijn ADD (zonder de H) en ASS (autisme).

Heb er ook nog een videoclip bij samengesteld (heeft op den duur wel een wat 'rigoureuze' overgang);

Dit heb ik echter meer voor 'erbij' gedaan; het gaat me uiteindelijk toch meer om de muziek zelf.
 
Laatst gewijzigd:
Sorry Robi, ik vind hem niet zo goed. Het klinkt altijd hetzelfde, de melodie is niet zo heel mooi en op 't einde breek je'm zo snel af, dat ik niet begrijp wat er gebeurt, één van de weinige platen van je die ik een tikkeltje minder vind.
 
e-Gloomy-nations
Geen probleem.
Kan gebeuren natuurlijk.

Heb zelf inmiddels ook wat twijfels gekregen bij deze track.
Wat dat betreft had ik beter een andere recente track kunnen plaatsen hier.
Heb bij deze track wel een beter gevoel eigenlijk (heb even geen behoefte om een apart topic weer te openen hierover);
]https://soundcloud.com/hega76/these-days
 
Beste Jeroen, ik heb al 3x geluisterd.. ik doe mijn uiterste best om hem goed te vinden, maar mijn hersenen zeggen neen. Dat kan allemaal veel beter. Volgens mij maak je teveel nummers zonder er veel aandacht aan te besteden. Je mag toch zeker een uur of 10, 15 aan een nummer werken.. dan spreken we nog eens :) Sorry makker, ik wil je dag hierdoor niet verpesten. Maar ik spreek vanuit mijn gevoel.
 
Ik vind het ritme van het eerste het nummer best wel lekker. Het is ook prima afgemixt en hoewel ik niet alle geluiden even geslaagd vind zit het wat dat betreft ook wel goed. Arrangement is in grote lijnen mooi maar klinkt af en toe wat afgeraffeld. Maar ik vind de melodie of het rifje waar de hele track op drijft en die best vaak herhaalt gewoon niet boeiend en het gaat ook niet ergens heen. Dus al met al niet een hele geslaagde track maar misschien een hoop elementen die je kan gebruiken om wel iets gaafs te maken.

De tweede track is juist een beetje andersom. Ik wordt door het hele simpele melodietje dat eigenlijk door de track heen speelt meteen naar binnen getrokken, maar hier laat het ritme en de mix de boel een beetje in de steek. Dat galop-achtige geluidje dat er op 0.14 in komt staat iets te hard en de doffige kick was denk ik niet eens echt nodig geweest voor deze track. Af en toe klinkt de track daarna met wat volgens mij wat gitaar lijnen zijn als een lekker relaxt zomer-nummer maar de kick die op de achtergrond door blijft stuwen haalt dat gevoel wat naar beneden.

Dus veel goeie ideeen, mooie geluiden etc. Maar ik vind de tracks beiden niet af, de eerste is netjes maar pakt me qua melodie niet. De tweede is te rommelig en er gebeurt misschien te veel.
 
Back
Top