[TRACK] Sky

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Heej Jorn! Zie je ze zijn best behulpzaam hiero!

Yup, daar ben ik inmiddels achtergekomen ;)

Nummer klinkt leuk, maar dat had ik je al verteld.
Hier en daar een klein aanpassinkie/toevoeginkje misschien. Ook dat had ik al gezegd.. :D
Ik zal dr aan werken! :)

:biertje: <-appelsap
Gelukkig, ik schrok al! :kroon: :koffie:
 
Klinkt lkkr!

Die phaser is idd super! :) Dat ga ik zeker probere! :)

Owjah, iets dat me opviel:
Akkoordenschema van Gigi d'Agostino - l'amour toujours

(dat is niet bedoelt vanne, verandere ofsow ;) viel me gewoon op :))
 
Origineel geplaatst door ThndR
Klinkt lkkr!

Die phaser is idd super! :) Dat ga ik zeker probere! :)

Owjah, iets dat me opviel:
Akkoordenschema van Gigi d'Agostino - l'amour toujours

(dat is niet bedoelt vanne, verandere ofsow ;) viel me gewoon op :))

had het ook al door...toen ie klaar was dan:) maar das zo te veranderen:) dit soort dingen gan me meer op het sfeerbeeld.

euh... die phaser had je dus al geprobeerd toch?, was jou idee zo;)
 
;)

Yup, die 1 van de osc's op ruis zette lukte me al, en nu lukt het me ook om em zachter te zetten :) Klinkt goed! :kroon:
 
Don't push your luck! :D
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Don't push your luck! :D

Gewoon terugdouwen! :P

Uhm, de track. Wat zullen we eens voor kritiekpunten spuien...

Nou ja, met uw welnemen: je kunt wel horen dat het je eerste track is; de melodieën zijn een tikje braaf, de opbouw is kaarsrecht (steeds een beetj erbij tot je alles bij elkaar hebt, dan fade-out) en de percussie is nogal hoekig en wat saai.

Zo. 14-jarige hartje gebroken? }:|

Goed, nou even waar je wel wat aan hebt: zeker niet verkeerd voor een eerste track. Best goede geluiden eigenlijk (fijn hè, softsynths!), hoewel je kick wel érg droog is. Best wel iets dat je uit kunt werken. Ik mis nog een melodie (dat hoge geluid is nog steeds een soort arpeggio), maar dat zou je kunnen ondervangen door wat meer loopjes in te bouwen (dan blijft het toch interessant).

Die punten die ik als eerste noemde zijn dingen om steeds aan te werken: veel experminteren dus! Probeer alle nootcombinaties uit (zeggen akkoordenprogressies e.d. je iets of zullen we het maar bij 'nootcombinaties' houden?), maak een gezellige puinhoop van je percussie en kijk wat je daarmee kunt, en probeer een opbouw te maken. Nog steeds standaard maar al wat inventiever zou bijvoorbeeld zijn door halverwege het nummer 80% van je loopjes in te zetten, vervolgens bijna alles weg te laten vallen voor een rustig midden om vervolgens terug te komen met alles tegelijk: de climax. Zou al veel schelen. Maar natuurlijk zijn er nog tig varianten (vol begin - rustig midden - nog voller einde, rustig begin - vol midden - rustig einde, enz.). Je kunt ook wat meer geluidslagen toevoegen. Je hebt nu bas - strings (met flanger) - hoge arpeggio. Niet elke laag hoeft overal te spelen: je kunt een effectje aan het begin van je maat hebben, een geluid dat de gaten in je arpeggio opvult, enzovoorts.

Succes! :okdan:
 
Ik ben erg blij met je replie :)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Uhm, de track. Wat zullen we eens voor kritiekpunten spuien...

Nou ja, met uw welnemen: je kunt wel horen dat het je eerste track is; de melodieën zijn een tikje braaf, de opbouw is kaarsrecht (steeds een beetj erbij tot je alles bij elkaar hebt, dan fade-out) en de percussie is nogal hoekig en wat saai.

Zo. 14-jarige hartje gebroken? }:|
Nope, ik leef nog ;) Dit klinkt mss wat kort maar ik meen het wel: Je hebt helemaal gelijk! ;)

Goed, nou even waar je wel wat aan hebt: zeker niet verkeerd voor een eerste track. Best goede geluiden eigenlijk (fijn hè, softsynths!), hoewel je kick wel érg droog is. Best wel iets dat je uit kunt werken. Ik mis nog een melodie (dat hoge geluid is nog steeds een soort arpeggio), maar dat zou je kunnen ondervangen door wat meer loopjes in te bouwen (dan blijft het toch interessant)
ThnQ! :)
Die kick moet ik idd nog wat aan verandere.... Je hoort em amper. En dan nog wachten op de inspiratie voor een nieuwe melodie! :)

Die punten die ik als eerste noemde zijn dingen om steeds aan te werken: veel experminteren dus! Probeer alle nootcombinaties uit (zeggen akkoordenprogressies e.d. je iets of zullen we het maar bij 'nootcombinaties' houden?), maak een gezellige puinhoop van je percussie en kijk wat je daarmee kunt, en probeer een opbouw te maken. Nog steeds standaard maar al wat inventiever zou bijvoorbeeld zijn door halverwege het nummer 80% van je loopjes in te zetten, vervolgens bijna alles weg te laten vallen voor een rustig midden om vervolgens terug te komen met alles tegelijk: de climax. Zou al veel schelen. Maar natuurlijk zijn er nog tig varianten (vol begin - rustig midden - nog voller einde, rustig begin - vol midden - rustig einde, enz.). Je kunt ook wat meer geluidslagen toevoegen. Je hebt nu bas - strings (met flanger) - hoge arpeggio. Niet elke laag hoeft overal te spelen: je kunt een effectje aan het begin van je maat hebben, een geluid dat de gaten in je arpeggio opvult, enzovoorts.

Succes! :okdan:
Erg bedankt voor de tips! Ik ga het zeker proberen! ;)

Heel erg bedankt! :) :engel:
 
Back
Top