[Track] Tropical Environment

ThndR

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2004
Berichten
151
Locatie
Leeuwarden
Hey! :)

Jahaa, hier is weer eentje van mij, na 3 maandjes FL.
Dit begon als een experiment voor de drums, omdat die nog niet erg goed bleken te zijn. Zo liep het uit tot een nieuwe track.
Ik vind hem best aardig, maar toch echt niet mn mooiste. Het kan zijn dat ie op een bepaald moment een heeeeeeel klein beetje kraakt, dus let daar maar niet echt op ;)

Hier heb ik alleen FL voor gebruikt.
Klik op deze link en download Tropical Environment:

RevolutioN - Tropical Environment

Graag uw mening! :)

P.s. mn vierde track is ook al bijna af ;)
 
Zow,

De volgende ThundeRR:)

Ik denk dat dit een typische uit de hand gelopen test track is.
Je begint iets te maken voor het ritme. En dan kan je het toch niet laten er een nummer omheen te bouwen:)

Allez en dan nu het commentaar:
Om te beginnen vind ik het geluidje waarmee je het nummer begint, de tik tik tikketik, irritant.. al eens geprobeerd om er gewoon ff wat hihats in te slepen en te kijken hoe het klinkt? Hij komt later in het nummer storend over helaas.
Ik vind je basis idee lekker klinken, doet me ergens aan denken, ik weet alleen niet wat precies.
De baslijn komt me net wat te zacht over... die mag best lekker diep klinken in een nummer zoals dit. het nummer mist nu wat laag daardoor.
Wat dat betreft vind ik de mix nu niet echt af.
Ik denk dat je nu wel veel hebt geleerd over ritme :) en daar gaat het om. Ik vind je ritme solo best leuk gedaan. Alleen past die niet helemaal bij het nummer. Maar dat dat boeit niet!

De sound vanaf 3:19 minuut vind ik sterk gemaakt.
Ik hoor in je hele nummer veel talent. Je weet in een korte tijd een gecompliceert nummer te maken. erg netjes!
Nu zaak om er een beter geheel van te maken in je volgende nummers. En misschien eens een echte melody erin te gaan verwerken?!?

Keep up the good work!!!!

Groeten Arnaud

ps: je andere nummer vind ik al veel beter:P probeer daar nog wat van je rimte dingen verder in te verwerken, dingen die je in dit nummer hebt geleerd zeg maar:)
 
Origineel geplaatst door Unic
Allez en dan nu het commentaar:
Om te beginnen vind ik het geluidje waarmee je het nummer begint, de tik tik tikketik, irritant.. al eens geprobeerd om er gewoon ff wat hihats in te slepen en te kijken hoe het klinkt? Hij komt later in het nummer storend over helaas.
Ik vind je basis idee lekker klinken, doet me ergens aan denken, ik weet alleen niet wat precies.
Die tik weer he? ;)
Het gekke is.... ik heb dit nummer helemaal met mn koptelefoon gemaakt omdat mn boxjes kaduuk zijn. Daar stoort die klik me niet en maakt het ritme tog weer wat aparter. Laatst hoorde ik em beneden, dus op echte boxen, en toen hoorde ik die klik opeens, en hij ging idd irriteren, vooral in die drumsolo. Maar ik zal er nog eens naar kijken :) Die bas ga ik ook aan werken :) Volgens mij haal ik nog lang niet het uiterste uit de Asynth.

Ik denk dat je nu wel veel hebt geleerd over ritme :) en daar gaat het om. Ik vind je ritme solo best leuk gedaan. Alleen past die niet helemaal bij het nummer. Maar dat dat boeit niet!
Bedankt! :) Die drumsolo heb ik er ingelaten, en dan niet echt voor de track zelf, maar meer voor MEzelf :D Want het begin waren de drums, en dat was uiteindelijk ook het doel. Dus ik heb em erin gelaten puur en alleen om het ritme te laten horen dat ik uit deze track heb proberen te halen.

De sound vanaf 3:19 minuut vind ik sterk gemaakt.
Ik hoor in je hele nummer veel talent. Je weet in een korte tijd een gecompliceert nummer te maken. erg netjes!
Nu zaak om er een beter geheel van te maken in je volgende nummers. En misschien eens een echte melody erin te gaan verwerken?!?
:D Bedankt! :) Nu je het zegt: "korte tijd" schrik ik zelf eigenlijk ook :o: Ik ben precies een week geleden aan deze track begonnen.
Die melodie komt absoluut in die nieuwe track zoals je al hebt kunnen horen. Mn eerste track was zomaar een experiment. Mn 2e track was vooral voor de sounds. Deze is voor het ritme. De volgende gaat voor de melodie, en laten we hopen dat ik die technieken ooit eens kan samenvoegen :D

Bedankt man! :D
 
Héél toevallig kwam ik deze track tegen en heb 'm maar beluisterd.. ;)

Mja, afzonderlijke geluidjes zijn leuk,

Nummer zelf: beetje werk nodig, zoals Unic al zei, en niet echt mijn stijl.
Dus echt iets zinnigs erover zeggen kan ik niet, maar nogmaals knap hoor als beginner.


:koffie:
 
Origineel geplaatst door Zoidsity
Héél toevallig kwam ik deze track tegen en heb 'm maar beluisterd.. ;)
Goh! ;)

Mja, afzonderlijke geluidjes zijn leuk,

Nummer zelf: beetje werk nodig, zoals Unic al zei, en niet echt mijn stijl.
Dus echt iets zinnigs erover zeggen kan ik niet, maar nogmaals knap hoor als beginner.
Ok, ik snap het :)
Bedankt! :)
 
In tegenstelling tot de vorige "kritici" is dit wel mijn stijl. Doet een beetje old-skool danceachtig aan.

Keihard afzeiken:
De algehele percussie vind ik irritant. met name te ticks rond de 2:20. Verdeel de beat in
8 ticks en knal een harde kick op 1 en 4, en op 7 en lekkere open hihat. Daardoor gaat het
geheel ietwat dinamischer klinken. Het naarste vind ik de eeuweige tom-drums die het
nummer als het ware verpesten. En het aan het einde is geen aandacht besteed.

Ophemelen :
De accoorden liggen lekker in het gehoor en de sounds zijn goed gekozen. De synth
bells na 3:19 vind ik erg lekker. Complimenten voor de piano (maar had wel iets meer melodie
mogen hebben. Probeer eens lekker te in de toonsoort heen-en-weer te spelen.)
tip om het fictief te varieren : transpose alles behalve de percussie bij 4:00 met een paar
semi-tonen omhoog.

Overig:
Ik vind niet dat je een sterkere baslijn nodig hebt. Dat zou alleen maar de klank harmonie
tussen de zaagjes en de piano overheersen. Werk nog een beetje aan het afmixen, het komt
niet helemaal duidelijk over (en Ja, ik heb een fijne speaker set)

Uiteraard heb je (begrijpelijk) geen zin meer in het editen en sequencen van deze track maar
ik schrijf ém zeker niet af. Over af gesproken, Voor een beginnerling petje af
 
Origineel geplaatst door Out of Memory
In tegenstelling tot de vorige "kritici" is dit wel mijn stijl. Doet een beetje old-skool danceachtig aan.

Keihard afzeiken:
De algehele percussie vind ik irritant. met name te ticks rond de 2:20. Verdeel de beat in
8 ticks en knal een harde kick op 1 en 4, en op 7 en lekkere open hihat. Daardoor gaat het
geheel ietwat dinamischer klinken. Het naarste vind ik de eeuweige tom-drums die het
nummer als het ware verpesten. En het aan het einde is geen aandacht besteed.
Ok, bedankt voor de tips :) En weer toms he ;) Elke keer als ik toms gebruik zijn ze fout :D

Ophemelen :
De accoorden liggen lekker in het gehoor en de sounds zijn goed gekozen. De synth
bells na 3:19 vind ik erg lekker. Complimenten voor de piano (maar had wel iets meer melodie
mogen hebben. Probeer eens lekker te in de toonsoort heen-en-weer te spelen.)
tip om het fictief te varieren : transpose alles behalve de percussie bij 4:00 met een paar
semi-tonen omhoog.

Overig:
Ik vind niet dat je een sterkere baslijn nodig hebt. Dat zou alleen maar de klank harmonie
tussen de zaagjes en de piano overheersen. Werk nog een beetje aan het afmixen, het komt
niet helemaal duidelijk over (en Ja, ik heb een fijne speaker set)
Bedankt voor de complimenten en de tips! :okdan:

Uiteraard heb je (begrijpelijk) geen zin meer in het editen en sequencen van deze track maar
ik schrijf ém zeker niet af. Over af gesproken, Voor een beginnerling petje af
Bedankt! ;)

Ik maak eerst mn andere track af die nu ook al bijna af is :) Daarna zal ik eens naar de puntjes van kritiek en de tips gaan kijken! :)

:halleluja
 
Ook luisterend met hoofdtelefoon vind ik die percussie toch wel meevallen. Als men jou zegt, laat die tik hier of deze tok daar vallen en plaats een kick daar en een hihat ginder, dan is dat allemaal wel goed mogelijk, maar maak het toch vooral zoals jij het zelf graag hoort. De kunst is om kritisch genoeg voor jezelf te zijn zodanig dat je zelf (zo) objectief (mogelijk) luistert en kan horen dat iets niet goed zit. Daarvoor is het soms goed om even enkele dagen (of zelfs weken) niet naar je track te luisteren. Daarna herbegin je met een frisse geest en vallen foute dingen veel sneller op. Zoals die tiks in het begin...:)
Het is een verdienstelijke track toch wel, een beetje overkill in de percussie en een beetje te weinig melodie (da's puur persoonlijke smaak). Ik ben benieuwd naar de volgende, maar neem toch maar je tijd ervoor. Je zal zien dat het loont.

suk6!
 
Origineel geplaatst door hermax
Ook luisterend met hoofdtelefoon vind ik die percussie toch wel meevallen. Als men jou zegt, laat die tik hier of deze tok daar vallen en plaats een kick daar en een hihat ginder, dan is dat allemaal wel goed mogelijk, maar maak het toch vooral zoals jij het zelf graag hoort.
Jah, je hebt wel gelijk ;) Maar ik ben nog maar een beginner, dus heb eigenlijk niet eens het recht tegen de profs in te gaan :D Ik maak dan wel trackjes maar technisch heb ik er amper verstand van..... Dus vandaar dat ik altijd heel "braaf" reageer :P

De kunst is om kritisch genoeg voor jezelf te zijn zodanig dat je zelf (zo) objectief (mogelijk) luistert en kan horen dat iets niet goed zit. Daarvoor is het soms goed om even enkele dagen (of zelfs weken) niet naar je track te luisteren. Daarna herbegin je met een frisse geest en vallen foute dingen veel sneller op. Zoals die tiks in het begin...:)
Ok, bedankt voor de tip! :) (shit reageer ik weer zo braaf :D)

Het is een verdienstelijke track toch wel, een beetje overkill in de percussie en een beetje te weinig melodie (da's puur persoonlijke smaak). Ik ben benieuwd naar de volgende, maar neem toch maar je tijd ervoor. Je zal zien dat het loont.
Overkill in de percussie is mij niet opgevallen.... kan ook aan mij liggen hoor ;) Een "echte" melodie vond ik er niet echt bij passen, dus qua melodie is ie idd wat bescheiden. Zelf houd ik van behoorlijke melodie, maar om de "sfeer" iets te behouden heb ik hiervoor gekozen :)

Bedankt voor je replie! :D
 
Precies Hermax, wacht een weekje en beluister ém dan opnieuw. Maar jij, ik en de
forumbezoekers zijn toch de mensen die de track voor het eerst beluisteren. Dan
vallen ons de "afwijkingen" meteen al op. Objectiever kun je het niet hebben.

De slechtere stukjes om het zo maar te noemen vallen ThundR niet op omdat hij
de track urenlang achter elkaar heeft gehoord. Hij is er als het ware aan gewend.
Ik spreek hier trouwens over alle mensen die tracks maken, dus ThundR niet in
het bijzonder.

Het vervelende van het na een week beluisteren is dat je dan vrijwel nooit zin hebt
om er weer aan te schaven en te sleutelen. Dit ervaar ik voordurend. Misschien dat
jullie wel die dicipline hebben.

En je hebt zeker gelijk met het feit dat je het ZELF goed moet vinden, maar maak je
track lauter voor jezelf? Nee toch anders vraag je ook niet wat wij ervan vinden. Het
lullige is dat veel mensen commentaar geven puur uit eigen smaak en gevoel. Het gaat
daar allerminst om. Als je feedack geeft geef dan technische feedback en zeg niet dat
de gitaren te hard staan omdat je niet van gitaren houdt.

ThundR, je hebt zeker talent dus laat je niet teveel meevoeren en beinvloeden
door de persoonlijke smaak van feedbackers.
 
Origineel geplaatst door Out of Memory


ThundR, je hebt zeker talent dus laat je niet teveel meevoeren en beinvloeden
door de persoonlijke smaak van feedbackers.

Dat zeg je goed, maar wat ik ervan merk doet hij dat ook niet:)
Tot op zekere hoogte, vooral in het begin, is het erg slim om te expirimenteren met dingen die de wat ervaardere gebruikers zegen. Zo vind je toch sneller weer je eigen dingetjes. Is het wat...mee nemen. is het niks. weg gooien...
Heb ik ook veel gedaan. en doe dat nog steeds wel trouwens.

Het talent van deze meneer zal over een een x aantal nummers steeds meer naar voren komen.
Gevoel krijgen in mix en goed de vst instrumenten leren te gebruiken. Ik merk dat daar nog veel te halen is.

Ik ben erg benieuwd wat er dan gaat komen!...

:okdan:
 
De kunst is om informatie te filteren. Je ziet na een tijdje rondgehangen te
hebben op dit forum of imand wel of niet nuttig commentaar geeft.

Erg belangrijk vind ik dus kritiek onderbouwing. Dus niet :"de toeters zijn ruk"
Ik stoor me ook aan de niet onderbouwde kritieken die er gegeven worden en
toch impact kunnen hebben op een muziekjesmaker. Dit kan zonder enige moeite een
deukje trappen in een zieltje van een fanatieke beginner die op een gegeven moment
gaat twijfelen of zij/hij deze hobby wel echt leuk vind. Natuurlijk draaien beginners niet
1,2,3 een hit in mekaar, dat moet groeien. Goed als je na 4 jaar nog niet verder komt
dan een vader jacob houseversie is het een heel ander verhaal.
 
Origineel geplaatst door Unic
Dat zeg je goed, maar wat ik ervan merk doet hij dat ook niet:)

Dat is juist, maar mij ging het om de persoonlijke smaak van de "kritici"
Met de technische adviezen mag je uiteraard wel iets doen/expirimenteren.
 
Origineel geplaatst door Unic
Dat zeg je goed, maar wat ik ervan merk doet hij dat ook niet:)
Tot op zekere hoogte, vooral in het begin, is het erg slim om te expirimenteren met dingen die de wat ervaardere gebruikers zegen. Zo vind je toch sneller weer je eigen dingetjes. Is het wat...mee nemen. is het niks. weg gooien...
Heb ik ook veel gedaan. en doe dat nog steeds wel trouwens.

Het talent van deze meneer zal over een een x aantal nummers steeds meer naar voren komen.
Gevoel krijgen in mix en goed de vst instrumenten leren te gebruiken. Ik merk dat daar nog veel te halen is.

Ik ben erg benieuwd wat er dan gaat komen!...

:okdan:

:D lovende woorden :D ;)
Experimenteren met nieuwe dingen is zeker leuk hep ik ontdekt :) Dat valt ook voor 75% te horen aan deze track..... Gewoon wat geexperimenteerd met de drums, en er toen een track van gemaakt! :D

De mix is idd ook een groot deel ervaring...... en de VST's zijn nog steeds lastig ;) maar dankzij jou kan ik al een degelijke sound halen uit mn SuperWave tog Arnaud? ;)
Van jou hep ik al deze basisprincipes geleerd :P Nu ben ik een n00b met 3 tracks... ;) Zonder deze hulp was ik nu een n00b ZONDER tracks! :)

:halleluja
 
Origineel geplaatst door Out of Memory
De kunst is om informatie te filteren. Je ziet na een tijdje rondgehangen te
hebben op dit forum of imand wel of niet nuttig commentaar geeft.

Erg belangrijk vind ik dus kritiek onderbouwing. Dus niet :"de toeters zijn ruk"
Ik stoor me ook aan de niet onderbouwde kritieken die er gegeven worden en
toch impact kunnen hebben op een muziekjesmaker. Dit kan zonder enige moeite een
deukje trappen in een zieltje van een fanatieke beginner die op een gegeven moment
gaat twijfelen of zij/hij deze hobby wel echt leuk vind. Natuurlijk draaien beginners niet
1,2,3 een hit in mekaar, dat moet groeien. Goed als je na 4 jaar nog niet verder komt
dan een vader jacob houseversie is het een heel ander verhaal.
Hè nu moet ik tog weer ff denken aan cirkelzaag ;) No offense Cirkelzaag :luv:
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top