Proteus X Desktop Sound Module van EMU

Proteus-X-sm.jpg

Proteus X Desktop Sound Module voor de PC met de wel bekende Z-Plane filters. De proteus X komt met duizenden presets (2GB) met o.a. Stereo Grand Piano, De volledige Proteus 2000 soundset (1024 originele presets) een Hip-Hop producer bank, Beat Shop 24-bit drums en grooves. Je kan ook je Proteus X uitbreiden met soundsets van bv: Mo'Phatt, Virtuoso 2000 en Planet Earth Of CD-ROM's van de Emulator X library. Hij zou ook EOS, EIII, GigaSampler, Akai, HALion, EXS24 formaten lezen. Aan synthese is er ook gedacht: 50 Z-Plane morphing filters, multi-wave LFO's, conditional voice modulation... .

Prijs: $149.99

Meer info: www.emu.com
 
Laatst gewijzigd:
dit is goed nieuws!
En verdere info? (met hardware...)
 
Uitstekend idee!

Nou maar hopen dat de uitwerking wat beter is dan sommige verhalen die over de EMU-X softsampler (of hoe heet dat ding?) werden verteld.
 
Als je een brakke soundkaart hebt is het weer drama dus...
of krijg je voor 150 dollar ook hw?.... niet echt veel te vinden... :S
 
Origineel geplaatst door virkaz
Als je een brakke soundkaart hebt is het weer drama dus...
of krijg je voor 150 dollar ook hw?.... niet echt veel te vinden... :S

:confused:

Wat is dat nou weer?!

Als ik een super-ultra-hi-tech-deluxe TV koop, maar vervolgens mijn bril niet opzet terwijl ik -8 aan beide ogen heb dan schiet het ook niet op.
 
Origineel geplaatst door Neon Vomit
Het schijnt dat die kaarten een ontzettend mooie vette ruis hebben.

:confused:
 
Belachelijk :)

Eerst maakte E-mu een hoogwaardige lijn van producten die in velen studio's in de racken te vinden is...

En nu worden die dingen niet meer ge-update en ondersteund, maar vervangen door een soundblaster-pci geluidskaartje met eerst Emulator X en nu de Proteus X.
 
Bericht door een moderator:
Houd het aub een beetje on-topic? Dit is niet een onderwerp over E-mu geluidskaarten!
 
leuk.....maar Emulator X heeft ook diezelfde soundbanks ? Is dit voor de mensen is die geen E-Mu geluidskaart hebben maar toch die filters willen ?


oh...en JK ; je weet toch dat die E-Mu geluidskaarten dezelfde soundchips hebben als Protools ?
 
interface lijkt ook wel heel veel op emulator x
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
interface lijkt ook wel heel veel op emulator x

psies......en de soundbanks hebben ook dezelfde namen....toeval ?
 
het kan me weinig boeien waar het al dan niet op lijkt of van is afgeleid. het is een hoop bang for your buck, geluidskaart met hardware DSP met duizenden EMU sounds, voor 150 euro ongeveer, hoe cool is dat! Ik ben in mijn studio steeds meer hardware met software aant vervangen en mij komt dit niet slecht uit. heb niet zoals in mijn studententijd alleen maar synths om mijn geld aan te besteden, wil ook graag een keer een auto kopen enzo!
 
Origineel geplaatst door #JK#
Belachelijk :)

Eerst maakte E-mu een hoogwaardige lijn van producten die in velen studio's in de racken te vinden is...

En nu worden die dingen niet meer ge-update en ondersteund, maar vervangen door een soundblaster-pci geluidskaartje met eerst Emulator X en nu de Proteus X.

zeker nog nooit een review/test van die nieuwe EMU soundcards gezien? ahum..da's geen kattepis..... helemaal lekker is dat die el cheapo 0404 nu ook met een driver update 24/192 gaat ondersteunen...de DAC's konden dat al wel, maar de drivers dus niet
 
Hmm, ik denk dat dit de (2-e hands) prijs van de e-mu hardware modules flink naar beneden gaat trekken...

Any toughts?

O ja en is het misschien mogelijk om in de topictitel voortaan [software] of [hardware] oftewel [soft] of [hard] oftewel of [h] te plaatsen want ik dacht nu echt dat e-mu met een nieuwe hardware bak aankwam (is niet de eerste keer dat iets dergelijks gebeurt)?? Dat ware wel tof mijns inziens. Alstublieft dankuwel.
 
Origineel geplaatst door Steven V


O ja en is het misschien mogelijk om in de topictitel voortaan [software] of [hardware] oftewel [soft] of [hard] oftewel of [h] te plaatsen want ik dacht nu echt dat e-mu met een nieuwe hardware bak aankwam (is niet de eerste keer dat iets dergelijks gebeurt)?? Dat ware wel tof mijns inziens. Alstublieft dankuwel.


d'r zit ook een stukje hardware bij....;)
 
Gerelateerd nieuws is overigens dat de EmuX op de E-MU site van $299 naar $359.98 gegaan is.
 
Origineel geplaatst door olafmol
zeker nog nooit een review/test van die nieuwe EMU soundcards gezien? ahum..da's geen kattepis..... helemaal lekker is dat die el cheapo 0404 nu ook met een driver update 24/192 gaat ondersteunen...de DAC's konden dat al wel, maar de drivers dus niet


Tja... en het is ook precies de 0404 pci kaart dat bij dit proteus pakket zit.:bekdicht:
Why ow Why (kutver waarom niet de 1212M)
 
Back
Top