NI Kontakt tipjes

dione

hardkoor
Lid sinds
23 december 2002
Berichten
5.688
Waarschijnlijk weten een hoop mensen dit al,maar schijnbaar niet iedereen (ook te zien aan de reakties op het NI forum),vandaar deze tipjes :

- De pitchwiel instellingen gaan maar tot een bepaald punt (+ of - 12 ) maar je kunt veel extremer gaan door gewoon dezelfde pitchwiel-instellingen nog een keer te maken...en nog een keer enz....
Dit geldt o.a. ook voor het modulatie wiel....

- Real-time pitch-shiften of time-stretchen kun je makkelijk doen door in de 'Time Machine' speed en tune aan je modulatie-bronnen te hangen.....bijv. Speed aan modulatie-wiel koppelen (CC 1),negatieve instellingen maken(-100) en dan kun je real-time time-stretchen.....ook hier geldt weer dat je heel extreem kunt gaan door gewoon meerdere keren dezelfde instellingen te maken.......denk er om dat 'Grain' dan bepaald hoe erg je sample gaat 'stotteren'...
 
Re: NI Kontakt tipjes

Origineel geplaatst door dione
Waarschijnlijk weten een hoop mensen dit al,maar schijnbaar niet iedereen (ook te zien aan de reakties op het NI forum),vandaar deze tipjes :

ook hier geldt weer dat je heel extreem kunt gaan door gewoon meerdere keren dezelfde instellingen te maken

Hé das een goeie tip!

Dat ik daar zelf niet op ben gekomen?!

Laatst was ik bezig met wat te klooien met de tune en time van een sample via een envelope, maar dat ging allemaal niet echt diep genoeg. Dit is misschien wel de oplossing dan.
 
Origineel geplaatst door RezonatoR
hoe bedoel je nog een keer?

uhm....op het plusje klikken,selecteer external sources > pitchbend (of midi cc)
zo maak je een controller of pitchbend instelling voor je samples...maar dat staat ook allemaal in je handleiding,zijn gewoon basics....
 
Yo Dione
goede tip!

Maar als ik op het plusje duw, krijg ik alleen de keuze uit pan en volume.
Ik wilde graag de sample end en start moduleren in de loopeditor, maar krijg dit dus niet voor elkaar.
 
tis 1 van die 4 plusjes die je kunt klikken...

dat sample start moduleren heb ik nog niet geprobeerd,weet ook niet of dat kan....maar je kunt heel simpel je zone kopieëren en bij de kopie je startpunt anders zetten...
 
thanks Dione,

Heb t geprobeerd met die zone's, maar dan krijg je niet het effect wat ik bedoel.
Ik wil de sample-end moduleren, (zodat de loop vloeiend steeds korter wordt) maar dat lukt niet met kontakt heb ik zojuist gezien.
Weet iemand een andere methode om dit te doen?
 
Back
Top