Gaat Behringer hier over de schreef en geeft daar iemand iets om?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
derp

Die link naart gearslutz topic werkt niet meer, dus kan het niet meer nalezen.

De moraal van het verhaal is, dat als iemand die je niet verwacht bij je aanklopt met gratis geld je het aanneemt. Simpelweg omdat je alternatief niks is. Iedereen is verder vrij om het geld aan te nemen, of af te wijzen.

Mocht Gaston Goeiemiddag bij je aan de deur staan, dan mag je hem naar me doorsturen ;)

Maar er is geen gratis geld aangeboden. Er is geld aangeboden voor het actieve werk wat van Robin verwacht word voor het maken van het nieuwe product, het licenseren van zijn naam aan het product (Ongelimiteerd overigens), het gebruik van zijn oude ontwerpen en de vraag of hij het product daarna kan promoten. Dat is geen 'gratis' geld, dat is gewoon een zakelijk voorstel. Zelfs de 15k voor enkel het werk is karig, gezien de winsten die Uli met Music Tribe binnenhaalt.

Hoe je dat met Gaston kunt vergelijken... Overigens gaat het, voor de honderdste keer, niet of je het aanneemt of niet, maar dat er vervolgens direct plagiaat word gepleegd als men niet akkoord gaat.

Heb verder nu al veel te veel tijd gestoken in het proberen uit te leggen wat hier gaande is, betreurd me dat men het enkel over die e-mail heeft die nooit inzichtelijk zou moeten zijn en Uli z'n puntjes haalt, maar een beetje kritisch denken (op enkele leden na) is helaas een gemis, zowel hier als vele andere elektronische muziek fora. Ik kan het je nog honderd keer uitleggen, maar het is duidelijk dat dat geen zin heeft.
 
Weet je wat het zijn beide eikels.

Uli omdat hij de kopieer koning is en al die uitgekauwde synth meuk weer opnieuw uitbrengt.

En die andere knakker die zelf jaren heeft geprofiteerd van de originele 303 en nu de moraalridder probeert uit te hangen.
die mail delen met de wereld is sowieso schandalig en onprofessioneel.

dus beide, zak lekker door het ijs :doei:
 
En Behringer haalt al zeker geen "biljoenen" winst, dus het zijn eerder ook kleine jongens. Mij lijkt dat het sowieso een heel kleine industrie is, zodat je terugkrijgt wat je erin steekt. Behringer heeft er totaal geen belang bij het eigen nest te bevuilen. Je komt elkaar voortdurend tegen.

Sorry, zou niet meer reageren, maar hallo? Music Tribe (Het bedrijf waar Uli Behringer CEO van is) is een van de grootste bedrijven op het gebied van muziek instrumenten en rand-apparatuur ter wereld, verdient jaarlijks tussen de 1-2 biljoen euro aan winst (Ter vergelijking: Dat is ongeveer het dubbele van wat Korg verdient in een jaar). Het jatwerk (Ook gewoon nieuwe producten, niet enkel vintage) van Music Tribe en de Behringer subdivisie zijn ook geen nieuwe zaken maar al sinds het begin van hun bestaan gaande. Het nest vervuilen doen ze continu, het probleem is dat niemand het iets kan schelen. Het bedrijf staat ook al jaren bekent als erg slecht om te gaan met zijn medewerkers en het zal niet de laatste keer zijn dat zijn fabriekswerknemers en-masse met protest gaan omtrent slechte werkomstandigheden en overdreven lange werkweken.

Kleine jongens hoor.


EDIT: Excuses, negeer de bovenstaande post, ging inderdaad niet om biljoenen maar miljarden.
 
Laatst gewijzigd:
Sorry, zou niet meer reageren, maar hallo? Music Tribe (Het bedrijf waar Uli Behringer CEO van is) is een van de grootste bedrijven op het gebied van muziek instrumenten en rand-apparatuur ter wereld, verdient jaarlijks tussen de 1-2 biljoen euro aan winst. Het jatwerk (Ook gewoon nieuwe producten, niet enkel vintage) van Music Tribe en de Behringer subdivisie zijn ook geen nieuwe zaken maar al sinds het begin van hun bestaan gaande. Het nest vervuilen doen ze continu, het probleem is dat niemand het iets kan schelen. Het bedrijf staat ook al jaren bekent als erg slecht om te gaan met zijn medewerkers en het zal niet de laatste keer zijn dat zijn fabriekswerknemers en-masse met protest gaan omtrent slechte werkomstandigheden en overdreven lange werkweken.

Heb je een bron van die protesten en werkomstandigheden?
 
ja wacht, een biljoen is 1000 miljard, dus waarschijnlijk bedoel je met 1 biljoen dus 1 miljard.
 
Ik weet niet maar ik krijg zomaar het gevoel dat dit topic het einde van de dag niet haalt...:P

Het topic is nu ernstig aan het degenereren. Als je leest:

Music Tribe (Het bedrijf waar Uli Behringer CEO van is) is een van de grootste bedrijven op het gebied van muziek instrumenten en rand-apparatuur ter wereld, verdient jaarlijks tussen de 1-2 biljoen euro aan winst.

... dan heeft de schrijver werkelijk geen flauw benul van de omvang van de hele industrie. Of, wat mogelijk hier een rol speelt, je hebt niet genoeg kennis in huis om te weten wat een billion precies is in het Nederlands. Niet meer serieus te nemen.
 
Het topic is nu ernstig aan het degenereren. Als je leest:



... dan heeft de schrijver werkelijk geen flauw benul van de omvang van de hele industrie. Of, wat mogelijk hier een rol speelt, je hebt niet genoeg kennis in huis om te weten wat een billion precies is in het Nederlands. Niet meer serieus te nemen.

Ja, excuses, mijn fout, had miljard moeten zijn, die fout maak ik te snel met mijn gebrekkig Nederlands. Fijn dat je de rest niet meer serieus neemt though. :o:
 
Sorry, zou niet meer reageren, maar hallo? Music Tribe

Kun je je beweringen onderbouwen?

1. "een van de grootste bedrijven op het gebied van muziek instrumenten en rand-apparatuur ter wereld"
2. "jaarlijks tussen de 1-2 biljoen euro aan winst" [edit: miljarden]
3. "jatwerk"
4. "Het nest vervuilen doen ze continu"
5. "dat niemand het iets kan schelen"
6. "al jaren bekent als erg slecht om te gaan met zijn medewerkers"
7. "zal niet de laatste keer zijn dat zijn fabriekswerknemers en-masse met protest gaan omtrent slechte werkomstandigheden en overdreven lange werkweken"

En dan bedoel ik niet "naar mijn mening" of "van horen zeggen", maar steekhoudend bewijs.
 
Hij kent ook het verschil niet tussen omzet en winst.

Zelfs al is het 1 miljard en geen 1 biljoen winst, dat lijkt mij ONMOGELIJK in de wereld van muziekinstrumenten. EN ja dat blijft klein grut t.o.v. de echt grote bedrijven, UNILEVER, SHELL, en ga zo maar door.

Trouwens ik begrijp je punt wel, jij tilt er zwaar aan dat Behringer zaken kopieert (plagieert). Het is aan elke consument om daarover te oordelen, maar helaas speelt daar meestal maar 1 ding, de prijs. Dit alles is in het voordeel van Behringer, gratis reclame en op het einde van de dag wie weet exact hoe het in elkaar zit achter de schermen. Ik ben zelf overigens geen fan van Behringer op zich :mega:
 
Laatst gewijzigd:
Dit is er gebeurd, chronologisch:
Jouw opsomming klopt niet helemaal.

1. Uli stuurt een kennismakingsmailtje.
2. Er volgt een mailwisseling tussen beiden, inhoud onbekend.
3. Robin stuurt het beruchte eindvoorstel (gezien de taal: na enig juridisch advies).
4. Uli legt uit dat het voorstel onrealistisch is, en stopt de onderhandelingen.
5. Behringer zet de mock-up online.
6. Robin springt uit zijn vel en maakt het kennismakingsmailtje (1) openbaar.
7. Uli zet het eindvoorstel en zijn reactie (3,4) online.

...en zojuist zie ik:
8. Robin reageert opnieuw.

Wat maakt dit dan zo speciaal?

Misschien het verschil in schaal? Als het idee van Roland gejat wordt vinden we dat stoer en zijn we blij dat we er ook een kunnen kopen (Robin Hood, David vs Goliath). Maar als Behringer een eenmansbedrijfje een zakelijk aanbod doet, vinden sommigen dat niet kunnen.

Man, man, wat een discussie! Zo kan ik die thread op Gearslutz niet bijhouden :P
 
Laatst gewijzigd:
Fijn dat je de rest niet meer serieus neemt though. :o:

Zullen we vanaf nu ook niet meer doen.:D

Maar ff zonder gein, als ik het goed heb hadden we het nog niet zo lang geleden op een gegeven ogenblik over het klimaat enz in een topic en toen werd ik ook bekritiseerd ivm m'n Prius door jou als ik me niet vergis?
Ik vind het prima als je zo nu en dan je principes duidelijk wilt maken hier op het forum maar verwacht niet dat anderen het met je eens zijn.
Ik hoop dat dit de discussie enigzins weer tot normale proporties terugbrengt.
 
Behringer heeft 3500 man in dienst, het lijkt me dat iedere werknemer toch goed moet kunnen zijn voor een paar 1000 euro netto winst.

Daar heb je je miljard.
 
We kunnen toch nog altijd rekenen?

3.500 x 1.000 = 3.500.000

Nog geen miljard, dan mag je nog eens x 300. Dus 300.000 euro winst per werknemer, zelfs op de rug van een Chinees gaat dat niet. Zeker niet nu. :okdan:
 
Ik denk dat Uli inmiddels wel trillionaire is :P

Je zou bijna gaan twijfelen of er wel een "Uli Behringer" bestaat. Misschien is "hij" wel een marketinginstrument van Junichi Miki en Seiki Kato. }:|
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top