Akikaze
Japans voor 'Herfstwind'
SCD, dank je wel voor je uitgebreide mening! Die weegt zwaar voor mij. Polyfone aftertouch heb ik al sinds 1989 met de SQ-80. Mijn TS-10 heeft die ook. Ik gebruik het niet zo veel. Maar het is te gek dat het nu voor deze prijs wordt aangeboden. De implementatie van de ribboncontroller is ook fantastisch! Ik heb de video van Loopop bekeken en ben zwaar onder de indruk van het geluid, de vele timbremodulatiemogelijkheden en de visuele ondersteuning. Ik ben zelfs bang dat het te veel kan! Keuzestress! Zoiets had ik met de filters van de E-mu UltraProteus, Daar zaten 256 filtertypen in. Hij is dan wel monotimbraal, maar met zo veel van elke module en stapeling van golfvormen moet het mogelijk zijn om net als bij de Yamaha DX-7 twee dynamische klanken te maken en die te verdelen over het klavier. Het wordt voor mij nu kiezen tussen de Summit of deze Hydrasynth... de klavierversie uiteraard.De poly aftertouch is ook erg, erg, erg fijn. Ik moest er gek genoeg vrij lang aan wennen. Of misschien beter gezegd: mee oefenen. Het vergt een andere speelwijze. In het begin moet je er bij nadenken zeg maar: welke toets druk ik harder in en waarom? Maar na een tijdje wil je niet anders meer.