ASM Hydrasynth Polyphonic aftertouch ribbon wavetables 2 filters 5 LFO’s 5 EG.s

sony is ongeveer t meest bureaucratische kutbedrijf in het universum. er komen veel prima dingen uit china. de peak is analoog op de oscs na, dunnetjes en flets. aliexpress verneukt de wereld. mijn maschine is in china gemaakt en die encoders rocken nog steeds (langer dan 3 jaar hoor). groetjes

Wie heeft het over bureaucratisch? En nee het is hybride bak. Heb ik hier boven al uitgelegd.

En aliexpress verneukt de wereld netzoals de rest. En ook helemaal niet relevant in deze discussie.

En werd wel eens tijd dat ze goede encoders maken. Maar ik heb het verschil al aangegeven met designed in China. Ga ik niet nog een keer doen.

En als je de wereld niet verder wil verneuken ga je niet elk nieuw apparat kopen. Gewoon oude shit.

Maar iedereen lijkt wel steeds meer cognitief dissonanter te worden met de dag. Lach wekkend vooral. Dat dan weer wel. :D
 
als ik t zo allemaal bij elkaar optel kan ik niet anders concluderen dat je volledig gelijk hebt en alles en dat die encoders waarschijnlijk in 2022 kapot zijn. ik denk dat we allemaal weten hoe de peak is opgebouwd. filters zijn meestal de grootste component in de analoge sound. in ieder geval is de peak niet een VA maar leunt naar analoog door die opzet, niet? of leg het anders nog 3 keer uit
 
als ik t zo allemaal bij elkaar optel kan ik niet anders concluderen dat je volledig gelijk hebt en alles en dat die encoders waarschijnlijk in 2022 kapot zijn. ik denk dat we allemaal weten hoe de peak is opgebouwd. filters zijn meestal de grootste component in de analoge sound. in ieder geval is de peak niet een VA maar leunt naar analoog door die opzet, niet? of leg het anders nog 3 keer uit

Nope filters zijn maar een onderdeel. En waar die VA nu vandaan komt? Anyway genoeg doelpalen verschoven zien worden. Loze discussie.
 
Ik heb het hele kwartier geluisterd, maar ik wordt er toch echt niet heel warm van. Klinkt voor het merendeel flets en vlak i.p.v. diep, lush en warm (en dat kan best met een wavetable synth, getuige Serum bv), maar misschien moet ik dat ook helemaal niet verwachten van een dergelijke synth. Beetje hetzelfde gevoel als ik had bij het uitchecken van de DM12 in de winkel (maar deze is dan wel een stuk beter dan de Deepmind). Jammer want verder lijkt het me echt een heel vet apparaat. Echte oordeel kan ik uiteraard pas vellen als ik um keer zelf in handen heb. Ik vind deze wat dat betreft interessant genoeg om dat toch eens te proberen.
 
Zo plots verschenen,als een spook in de nacht!Zonder tijdsgeest.

Iedereen is zo geschrokken, dat niemand door heeft dat dit draadje in 'Nieuws' hoort... =)

Chinees. Ik geef de encoders 3 jaar.

Waren er ook geen problemen met encoders van waldorf & elektron [en anderen ?]
 
Ik lees hier een hoop bangmakerij die alleen gebaseerd is op de (Hongkong) Chinese afkomst van de fabrikant. Al mijn drie synthesizers van de Amerikaan Dave Smith hebben ook hun eigen bouwkwaliteitsproblemen (gehad). De Prophet '08 met zijn encoders, waardoor ik 360 euro extra moest ophoesten voor potmeters, de Prophet 12 met twee slecht aangestuurde toetsen en de OB-6 met opstartproblemen. Ik hoor van de recensenten tot nu toe goede verhalen over de bouwkwaliteit van de Hydrasynth. Het blijft evenwel een gok. Hoewel ik de voorkeur geef aan een hybride opzet, zou de Hydrasynth het kunnen winnen van de Summit. Ik ga maar eens een lijstje maken ter vergelijking. Wat ik tot nu toe gehoord heb, bevalt me en mijn PPG is weer gemaakt, dus die kan erbij blijven.
 
Leuk sprookje; Chinezen kunnen geen kwaliteit of hoogstaande tehniek maken, da's echt flauwekul als je dat gelooft en niet nadenkt.
Als ze raketten naar de maan sturen kunnen ze ook wel een synthesizer maken, da's een stuk makkelijker namelijk.
Het probleem zit 'm in de fabrikanten die voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten en daardoor alles uitknijpen en op van alles besparen, daar ligt het echte probleem....
 
Leuk sprookje; Chinezen kunnen geen kwaliteit of hoogstaande tehniek maken, da's echt flauwekul als je dat gelooft en niet nadenkt.
Als ze raketten naar de maan sturen kunnen ze ook wel een synthesizer maken, da's een stuk makkelijker namelijk.
Het probleem zit 'm in de fabrikanten die voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten en daardoor alles uitknijpen en op van alles besparen, daar ligt het echte probleem....

Nou het is vooral wij die dat willen.

En nee raketten en synths zijn echt wat anders. Appels met peren.
 
Ik heb het hele kwartier geluisterd, maar ik wordt er toch echt niet heel warm van.

Zelfde hier. De features zijn om van te likkebaarden en de interface vind ik leuk gedaan, maar tot dusver nog niets uit horen komen waar mijn broek strakker van ging zitten. Maar eerlijk gezegd heb ik dat met die nieuwe Modal en die wavetable-based Waldorfs ook niet, zelfs die Quantum laat me koud. Misschien ben ik wel niet zo van de wavetables (al vind ik Serum dan weer best gaaf voor bepaalde sounds).
 
Nou het is vooral wij die dat willen.

En nee raketten en synths zijn echt wat anders. Appels met peren.


Het is vooral de aandeelhouders die in hun continue zucht naar vermogen geen mogelijkheid onbenut laten om meer winst te creeren.
Het is een rat race to the bottom die in alle geledingen en op alle terreinen plaatsvind door globalisering, marktaandeel en dus produktie daar waar het goedkoop is.
En natuurlijk vinden veel mensen het prettig dat je voor leuke prijsjes een apparaat koopt wat vroeger voor veel mensen moeilijker betaalbaar was.

Natuurlijk zijn raketten en synthesizers twee verschillende zaken maar als ze raketten kunnen bouwen dat kunnen ze ook andere dingen op goed kwalitatief niveau maken, kwestie van techniek en opleiding.
Als jij dat anders ziet prima maar voor mij heeft het vooral te maken met wat een bedrijf kwijt wil zijn aan produktie en niet omdat ze niet de materialen of de know how niet zouden hebben.
Het is net als bij wasmachines of gereedschap; een fabrikant komt met tekeningen/ontwerp en vraagt bij een Chinees om dat te maken tegen zo laag mogelijke kosten en dan maken ze wat proefmodellen en als het aan de minimale standaard voldoet van de opdrachtgever dan gaat de produktie van start.
 
Laatst gewijzigd:
Het is vooral de aandeelhouders die in hun continue zucht naar vermogen geen mogelijkheid onbenut laten om meer winst te creeren.
Het is een rat race to the bottom die in alle geledingen en op alle terreinen plaatsvind door globalisering, marktaandeel en dus produktie daar waar het goedkoop is.
En natuurlijk vinden veel mensen het prettig dat je voor leuke prijsjes een apparaat koopt wat vroeger voor veel mensen moeilijker betaalbaar was.

Natuurlijk zijn raketten en synthesizers twee verschillende zaken maar als ze raketten kunnen bouwen dat kunnen ze ook andere dingen op goed kwalitatief niveau maken, kwestie van techniek en opleiding.
Als jij dat anders ziet prima maar voor mij heeft het vooral te maken met wat een bedrijf kwijt wil zijn aan produktie en niet omdat ze niet de materialen of de know how niet zouden hebben.
Het is net als bij wasmachines of gereedschap; een fabrikant komt met tekeningen/ontwerp en vraagt bij een Chinees om dat te maken tegen zo laag mogelijke kosten en dan maken ze wat proefmodellen en als het aan de minimale standaard voldoet van de opdrachtgever dan gaat de produktie van start.

Ja eigen verantwoordelijkheid en naar jezelf kijken is uit tegenwoordig. Maar wie koopt al die producten dan? En het moest er gisteren al zijn. En als we 2 euro te veel hebben betaald gaat de wereld ten onder. En het had 4 dagen geleden al geleverde moeten zijn. Hele forum staat een vol mee. Open je ogen. Feit is dat als wij de echte kosten (lokale arbeid) moesten betalen, we het niet zou kopen. Zo simpel is het.

En nee China maakt een heleboel zooi. Die raketten is precies wat cherry picken inhoudt.

Voor OLED schermpjes van 2 euro prima. Maar dan koop ik er 3. Maar een Huwai telefoon? No way. Je mag blij zijn als ze het OS een jaar updaten en vervolgens is ie 0 euro waard. Nee als iemand invloed heeft op die race naar de bottom met zooi is de consument zelf. Maarja de klant denkt koning te zijn, dus ligt het aan de bedrijven.
 
Hmm, sommige sounds klinken wel nais maar al die synths klinken zo mooi tegenwoordig.. Die blofeld kan trouwens echt wel nijdig rauw klinken met wat sweetspot distortion. Vind het karakter van de xt nog steeds geweldig en voor wat ik zo hoor niet te vergelijken met deze bakken.

Over kwaliteit in het algemeen: als je goed spul wilt, jaren 90 shit kopen. Het spul word tegenwoordig gemaakt op stuk gaan zodat er weer wat nieuws verkocht kan worden. Gewoon geldklopperij en onnodige belasting op het millieu in mijn ogen.
 
Ja eigen verantwoordelijkheid en naar jezelf kijken is uit tegenwoordig. Maar wie koopt al die producten dan? En het moest er gisteren al zijn. En als we 2 euro te veel hebben betaald gaat de wereld ten onder. En het had 4 dagen geleden al geleverde moeten zijn. Hele forum staat een vol mee. Open je ogen. Feit is dat als wij de echte kosten (lokale arbeid) moesten betalen, we het niet zou kopen. Zo simpel is het.

En nee China maakt een heleboel zooi. Die raketten is precies wat cherry picken inhoudt.

Voor OLED schermpjes van 2 euro prima. Maar dan koop ik er 3. Maar een Huwai telefoon? No way. Je mag blij zijn als ze het OS een jaar updaten en vervolgens is ie 0 euro waard. Nee als iemand invloed heeft op die race naar de bottom met zooi is de consument zelf. Maarja de klant denkt koning te zijn, dus ligt het aan de bedrijven.

Wellicht is een economisch/humanitair forum meer iets voor je.
 
Back
Top