• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

EMS Synthi A or AKS

Papz

Stamgast
Lid sinds
20 januari 2009
Berichten
492
Locatie
België
To fund a big purchase of a nice device, I may have to sell a Synthi.
I'm not interested in trades.
I know it's not cheap and I won't discuss the price. If it doesn't sell for this price, I'm happy to keep it.

It's actually a Synthi A MK2, not a Synthi AKS without KS (there's no "KS" in the serial # and the Spartanite case lid has the "SYNTHI" badge but no holes to screw the KS). It belonged to German musician Juergen Karg and was most probably used on his "Elektronische Mythen" album. It is also the one that Arturia failed to emulate for their so-called "Synthi V", I lent it while I was working as a consultant for them and took it back before the project was completed when I realized they sneakily misappropriated the "SYNTHI" name behind Robin Wood's back and were lying to me.
Kind of a "historical" Synthi thus.

It is in very good cosmetical condition (some scratches on the panel, pin park hole was slightly enlarged by Juergen Karg) and in perfect working order. I serviced it recently, it comes with a 1 year warranty.
- all electrolytic caps replaced
- several trimpots replaced (I will replace the other ones for free if the buyer wants to)
- supermatched pair expo converter in the 3 oscillators
- tempcos in oscillators 1 and 2

It has some modifications that I did to fill in the holes that were drilled by Juergen Karg.
- the pot in the matrix top left corner is variable sync oscillator 1 slave - oscillator 2 master, pull the knob to enable the sync and tweak it to ajust the best sync depth
- the input level ch1 on-off-on switch routes inverted oscillator 3 square or triangle to row 8, the input level pot sets amplitude
- the input level ch2 on-off-on switch routes inverted oscillator 1 sine or trapezoid to row 9, the input level pot sets amplitude
I'll be happy to change the existing modifications or to add some if the buyer wants to. This would be at cost.

Price for the Synthi A is 11000€.

I could add a late revision KS, in very good cosmetical condition and perfectly working too, if so the Spartanite case will come with a drilled lid featuring the rare inverted "SYNTHI" badge.
The KS is not available for sale separately.

Price for the Synthi AKS is 13500€.

Shipping at cost, pick up in Belgium welcome.

Thanks for watching, feel free to ask any question.
Hi res pics : http://www.portabellabz.be/images/AKSforsale.zip
 

Attachments

  • IMG_0829.resized.JPG
    IMG_0829.resized.JPG
    55,4 KB · Bekeken: 162
Om een ​​grote aankoop van een mooi apparaat te financieren, moet ik misschien een Synthi verkopen. Ik ben niet geïnteresseerd in transacties. Ik weet dat het niet goedkoop is en ik zal de prijs niet bespreken. Als het niet voor deze prijs verkoopt, ben ik blij om het te houden. Het is eigenlijk een Synthi A MK2, geen Synthi AKS zonder KS (er is geen "KS" in het serienummer en het deksel van de Spartanite heeft de "SYNTHI" -badge maar geen gaten om de KS te schroeven). Het was van de Duitse muzikant Juergen Karg en werd hoogstwaarschijnlijk gebruikt op zijn "Elektronische Mythen" -album. Het is ook degene die Arturia niet heeft geëvenaard voor hun zogenaamde "Synthi V", ik heb het uitgeleend terwijl ik als een consultant voor hen werkte en nam het terug voordat het project was voltooid toen ik me realiseerde dat ze het "SYNTHIE" op een sluwe manier misbruikten. "naam achter Robin Wood's rug en liegt tegen me. Een soort "historische" Synthi dus. Het is in een zeer goede cosmetische staat (sommige krassen op het paneel, pin park gat was iets vergroot door Juergen Karg) en in perfecte staat. Ik heb hem recent onderhouden, deze komt met een garantie van 1 jaar. - alle elektrolytische doppen zijn vervangen - meerdere trimpots vervangen (ik zal de andere gratis vervangen als de koper wil) - supermatched pair expo-omzetter in de 3 oscillators - tempcos in oscillators 1 en 2 Het heeft enkele aanpassingen die ik deed om de gaten in te vullen die geboord werden door Juergen Karg. - de pot in de linkerbovenhoek van de matrix is ​​variabele syncoscillator 1 slaaf - oscillator 2 master, trek aan de knop om de synchronisatie in te schakelen en tweak hem om de beste synchronisatiediepte te corrigeren - het ingangsniveau ch1 aan-uit-aan schakelaar routes omgekeerde oscillator 3 vierkant of driehoek naar rij 8, het ingangsniveau pot stelt amplitude in - de ch2 aan-uit-aan-ingang van het ingangsniveau leidt omgekeerde oscillator 1 sinus of trapezium naar rij 9, de ingaande niveau pot stelt amplitude in Ik zal de bestaande wijzigingen graag wijzigen of toevoegen als de koper dat wil. Dit zou kosten met zich meebrengen. Prijs voor de Synthi A is 11000 €. Ik zou een late versie KS kunnen toevoegen, in een zeer goede cosmetische staat en perfect werken, als dat zo is, zal de Spartanite-hoes geleverd worden met een geboord deksel met de zeldzame omgekeerde "SYNTHI" -badge. De KS is niet apart verkrijgbaar voor verkoop. Prijs voor de Synthi AKS is 13500 €. Verzendkosten tegen kostprijs, afhalen in België welkom. Bedankt voor het kijken, stel gerust een vraag. Hallo onderzoeksfoto's: http://www.portabellabz.be/images/AKSforsale.zip ULI...
 
Ik ben niet geïnteresseerd in transacties. snap hem ;-)
 
Back
Top