ModulAir op 32-bits Linux?

ProgHead

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 februari 2019
Berichten
5.609
Locatie
Zeist
Het zou leuk zijn om ModulAir op mijn 32-bits Linux Mint systeem aan de praat te krijgen maar in Carla krijg ik een foutmelding:

foutmelding.png


Wat doe ik verkeerd?
 
Met 64bits carla uit git draait ModulAir wel. Alleen krijg ik behoorlijk wat xruns (dropped frames) en daardoor regelmatig wat gekraak.
 
Dan blijft MudulAir voorlopig - net als VCV Rack - voor mij nog even toekomstmuziek...
 
Ik heb Carla geïnstalleerd door eerst de kx-studio repositories binnen te halen en daarna verscheen Carla als keuzemogelijkheid in het software-beheer. Vervolgens heb ik Carla via het software-beheer geïnstalleerd. Maar ik zie nu dat er voor Carla nog aanvullende programma-onderdelen bestaan. Onderstaande heb ik nu allemaal geïnstalleerd (en dan opent ModulAir inderdaad wel :)):


geinstalleerd.png


Hoe het klinkt zou ik op het moment niet weten, ik heb nog maar nauwelijks ervaring met modulaire synths...
 
Ik heb Carla geïnstalleerd door eerst de kx-studio repositories binnen te halen en daarna verscheen Carla als keuzemogelijkheid in het software-beheer. Vervolgens heb ik Carla via het software-beheer geïnstalleerd. Maar ik zie nu dat er voor Carla nog aanvullende programma-onderdelen bestaan. Onderstaande heb ik nu allemaal geïnstalleerd (en dan opent ModulAir inderdaad wel :)):




Hoe het klinkt zou ik op het moment niet weten, ik heb nog maar nauwelijks ervaring met modulaire synths...

experimenteren! en de basis; vco, vcf, vca.... en dan alles aan elkaar koppelen, met s/h modules, LFO's, logic modules,etc. etc. terugkoppellen, heb modulair wel, maar gebruik vooral nu softube modular en reaktor 6.3 met alle toybox packs en de euro reakt pack. en voltage modular... dus weet niet hoe uitgebreid modulair alles kan terugkoppelen, maar je eigenlik zijn de mogelikheden oneindig.
 
Dat gaat een van mijn volgende "Muzikaal Gepiel"-projectjes worden. Ik moet niet al te veel tegelijk aanhalen want anders loopt mijn hoofd om. :beard:
 
Back
Top