Youtube zet zoekfilters uit

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
3.997
Vreemde ervaring op Youtube. Sinds de aanslag in Nieuw Zeeland heeft men zonder mededeling de zoekfilters uitgezet.
Dit is volgens eigen zeggen tijdelijk om te voorkomen dat de schokkende beelden vindbaar zijn.

In de Nederlandstalige media is er nog nauwelijks iets over te lezen..

Ik vond o.a. dit op een site van Google: https://support.google.com/youtube/thread/2494861?hl=en

Je kunt dus ook geen nieuwe muziekvideos vinden.

En over de PS verkiezingen kun je geen recent materiaal opzoeken.
 
Welcome in de nieuwe gecontroleerd wereld, waar vrijheid en democratie een illusie zijn waar toch nog steeds een hoop mensen in geloven en waarde aan hechte...

Misschien niet echt een synthforum waardig antwoordt, maar wel een antwoordt op wat je hierboven hebt gemeld als hoe ik de wereld ervaar.
 
Vreemde ervaring op Youtube. Sinds de aanslag in Nieuw Zeeland heeft men zonder mededeling de zoekfilters uitgezet.
Dit is volgens eigen zeggen tijdelijk om te voorkomen dat de schokkende beelden vindbaar zijn.

In de Nederlandstalige media is er nog nauwelijks iets over te lezen..

Ik vond o.a. dit op een site van Google: https://support.google.com/youtube/thread/2494861?hl=en

Je kunt dus ook geen nieuwe muziekvideos vinden.

En over de PS verkiezingen kun je geen recent materiaal opzoeken.

Ik weet niet precies waar je op duidt want ik toetste even pink floyd in om te zien of je iets op kan zoeken en ik kreeg meteen een hele serie clips van de band voor m'n neus.
Ik zocht ook nog even over de provinciale staten verkiezingen maar ik kreeg gewoon allerlei materiaal van de afgelopen dagen te zien.
 
Dat plaatje van die support link laat alleen de volgorde niet correct zien volgens mij. Zou op datum moeten zijn volgens mij. Verder laat ie gewoon zien wat die persoon zoekt.
 
Ik heb het ook sinds kort gemerkt: ik zoek alleen video's van de afgelopen maand, en daar houdt hij dus geen rekening meer mee. Krijg je een lijst vol video's van maanden/jaren oud. Het zoekwoord gebruikt hij nog wel, maar de verdere filters niet.
 
Ik weet niet precies waar je op duidt want ik toetste even pink floyd in om te zien of je iets op kan zoeken en ik kreeg meteen een hele serie clips van de band voor m'n neus.
Ik zocht ook nog even over de provinciale staten verkiezingen maar ik kreeg gewoon allerlei materiaal van de afgelopen dagen te zien.

De zoekresultaten geven voornamelijk grotere producenten weer.
De kleinere contentmakers zijn zonder filiters veelal onvindbaar. Daar zijn een aantal boos over.
Als je bijvoorbeeld op Baudet zoekt, krijg je bijna alleen mainstream kanalen te zien.
Persoonlijk vind ik dit, hoewel volgens Youtube noodzakelijk, een aantasting van onze democratie.
 
zo is dat. Maar wat heeft dat met mijn youtube te maken? , hier werkt zoals t altijd werkt.
De zoekfilters zijn voor iedereen uitgezet... Dus ook wanneer je bijvoobeeld op "Eurorack" zoekt, krijg je niet het nieuwste materiaal te zien.. :engel:
 
Wat heeft het beleid van een commercieel bedrijf met democratie te maken? Dit wordt toch niet door een regering opgelegd?
 
De zoekresultaten geven voornamelijk grotere producenten weer.
De kleinere contentmakers zijn zonder filiters veelal onvindbaar. Daar zijn een aantal boos over.
Als je bijvoorbeeld op Baudet zoekt, krijg je bijna alleen mainstream kanalen te zien.

Ik heb nog even getest door bijv Moog d-fam in te toetsen en ik krijg kanalen met 40 a 50k te zien en die staan ook bovenaan in de rij maar toch ook kanalen met een paar honderd views wat verderop.
Ik toetste nog even FVD in en kreeg naast wat grote hits ook andere hits zoals bijv omroep Brabant, Flevoland, Rijnmond van de laatste dagen met bijv 1,5 of 1,8K views dus ik zie nog niet wat je vertelt om eerlijk te zijn.
Of misschien zoek je nog specifieker, ik gebruik ook helemaal geen zoekfilter of wat dan ook, ik geef zoals ik al aangeef gewoon een algemene zoeksleutel op.
 
Ik heb nog even getest door bijv Moog d-fam in te toetsen en ik krijg kanalen met 40 a 50k te zien en die staan ook bovenaan in de rij maar toch ook kanalen met een paar honderd views wat verderop.
Ik toetste nog even FVD in en kreeg naast wat grote hits ook andere hits zoals bijv omroep Brabant, Flevoland, Rijnmond van de laatste dagen met bijv 1,5 of 1,8K views dus ik zie nog niet wat je vertelt om eerlijk te zijn.
Of misschien zoek je nog specifieker, ik gebruik ook helemaal geen zoekfilter of wat dan ook, ik geef zoals ik al aangeef gewoon een algemene zoeksleutel op.

Misschien weet je niet hoe Youtube werkt? Naast een aantal "officiele" kanalen, zijn er enkele miljoenen andere gebruikers van Youtube.
Die zijn nu niet of nauwelijks te vinden. De voorbeelden die je wel kon vinden, zie ik als mainstream kanalen.
 
Wat heeft het beleid van een commercieel bedrijf met democratie te maken? Dit wordt toch niet door een regering opgelegd?

Youtube is zo groot, dat het onvindbaar maken van informatie als ondemocratisch gezien kan worden. En wie weet is het hen opgelegd.

Ik heb ook geen televisie en ben voor beeldmateriaal afhankelijk van dit soort diensten.
 
Tsja google gaat de democratie niet vooruit helpen vrees ik. Indymedia misschien wat voor je?
 
Tsja google gaat de democratie niet vooruit helpen vrees ik. Indymedia misschien wat voor je?

Ik krijg de indruk niet helemaal serieus genomen te worden, dus tot zover mijn bijdrage.. :-)
 
Youtube is zo groot, dat het onvindbaar maken van informatie als ondemocratisch gezien kan worden. En wie weet is het hen opgelegd.

Ik heb ook geen televisie en ben voor beeldmateriaal afhankelijk van dit soort diensten.

1 keer een fvd filmpje kijken en je wordt overladen met Baudet zooi bij tips van YouTube en de hoofdpagina. Ja ook van fvd zelf. En nee niet geabonneerd op hun kanaal.

Verder eens hoor. Homo’s mag je als winkel ook niet weigeren als klant (in de states) Commerciële bedrijven moeten zich gewoon aan de wet houden qua gelijke behandeling.

Al valt dat bij YouTube heel erg mee. Twitter en fb zijn iets erger. Hun regels zijn iets teveel biased. Maar Twitter gaat wel bij Joe Rogan zitten samen met Tim Pool. Uitzending is een aanrader.

YouTube is qua vrijheid van meningsuiting wel beste plek op het moment. Heeft ook te maken met dat er niet veel gerapporteerd wordt denk ik. Bij FB en Twitter gebeurt dat veel meer. Maar ik weet alleen wat YouTube laat staan maar dat zal gewoon met niet actief zoeken op reacties te maken hebben. Of geen blacklist van woorden.

Anyway YouTube en andere tech giganten worden aangesproken op die live New Sealand filmpjes. Vraag is of dat nut heeft en of het tegen vrije nieuwsgaring ingaat.

Maar denk dat het gewoon een schrik reactie is. Beste is afwachten hoe het uitpakt.

Ja het is wat onsuccesvol artiest zijn. Dan kan je teveel met dit soort bezig houden. *stopt met in de spiegel kijken*

Anyway geen tv is geen excuus. Ik heb die ook niet en je kan gewoon NPO online bekijken. Dat een fvder daar niet op zit te wachten is weer een andere discussie.

Kortom: maak je niet te druk. Zoals ik al eerder zei geeft die link die je postte nog steeds kleine kanalen weer en ook recente datums zitten er gewoon bij.

En als laatste vraag ik mij af wat dit topic hier doet. Niet dat het weg moet. Maar met synths heeft het niet heel veel te maken. Voor mods: wacht nog effe met weghalen.
 
Back
Top