Youtube zet zoekfilters uit

Ok, nog een laatste reactie. Iedereen die hier typt dat je op Youtube nog steeds recent materiaal kunt vinden, heeft het niet bij het juiste eind.
En ik ben in de sfeer van het Synthforum gebleven door ook te stellen dat je geen nieuw muziekmateriaal kunt vinden.

Het is afwachten of Youtube de zoekfunctie gaat herstellen..

Als dit topic verwijderd wordt verdwijn ik van het Synthforum.. :-)
 
Maar wat bedoel je dan met recent?
Ik zie als ik bijv zoek op: op z gewoon filmpje tevoorschijn komen van twee dagen geleden en van een uur geleden gemaakt door mensen met 5 abonnees. En 10 views.
of bedoel je t metaforisch?
 
Laatst gewijzigd:
Voorheen kon je op Youtube sorteren op recent geupload. Dus kon je zelfs iets vinden dat 5 minuten daarvoor was geplaatst.
Ook kon je zoeken op vandaag, afgelopen week, afgelopen maand en afgelopen jaar.

Een actieve youtubebezoeker maakt hier veel gebruik van.

Wat je nu in de zoekresultaten vindt is een zooitje en zeker niet al het recente materiaal.

Een aantal contentmakers zijn ook boos dat hun filmpjes nu minder bekeken worden.
 
Ok dus echt heel recent bedoel je dus. Ik dacht al, ben ik nu gek? Beetje geduld dus en alles is weer te zien t moet eerst gechecked worden door google china.
Flat earth is ook nog gewoon te vinden net als anti vax :okdan:
heerlijk die gekkigheid.
 
Om weer terug te keren naar Synthforum relevantie, je kunt dus ook op muziekgebied niet meer het meest recente materiaal vinden.

En ik vind het raar dat zo'n megagrote dienst als Youtube dit zomaar kan doen zonder verklaring op de website.
Ook wordt het in Nederland vooralsnog genegeerd. Maar ik heb de afgelopen dagen wel gemerkt dat het hier niet goed gaat met de democratie.. :-)
 
Nee hoor. Je bent alleen maar bezig met bevestiging zoeken van wat je al denkt. Dat heet confirmation bias. Trouwens geen typisch rechts trekje. ‘Links’ heeft er ook last van.

Maar ik ben vandaag wel weer klaar met dat slachtofferrol denken. Succes met je topic!
 
Ik heb wel genoeg getypt denk ik.. Ook vind ik het bijzonder dat deze vorm van censuur blijkbaar gemakkelijk geaccepteerd wordt en als je er iets over typt voor gek wordt verklaard.
 
En wat is dit dan?
 

Attachments

  • Screenshot 2019-03-24 at 17.30.34.png
    Screenshot 2019-03-24 at 17.30.34.png
    13,3 KB · Bekeken: 114
Je wordt toch nergens voor gek verklaard? Persoonlijk vind ik dat youtube alle recht heeft om eea uit te proberen om te zoeken hoe ze om moeten gaan met verschrikkelijke content. Juist omdat ze zo groot zijn, kunnen ze niet meer zomaar klakkeloos alles laten zien. Er zijn plekken waar je alles ongefilterd kan bekijken, ik geloof niet dat je daar blij van wordt. ;).

en de afgelopen dagen hebben we toch een mooi stukje democratie gezien? Veel mensen die hebben gestemd en iemand zonder de middelen van de grote jongens, wordt ineens de grootste.
 
Je wordt toch nergens voor gek verklaard? Persoonlijk vind ik dat youtube alle recht heeft om eea uit te proberen om te zoeken hoe ze om moeten gaan met verschrikkelijke content. Juist omdat ze zo groot zijn, kunnen ze niet meer zomaar klakkeloos alles laten zien. Er zijn plekken waar je alles ongefilterd kan bekijken, ik geloof niet dat je daar blij van wordt. ;).

en de afgelopen dagen hebben we toch een mooi stukje democratie gezien? Veel mensen die hebben gestemd en iemand zonder de middelen van de grote jongens, wordt ineens de grootste.

Ik heb er genoeg van.. Het wordt griezelig om het op dit forum over democratie en censuur te hebben en ik kom hier niet meer terug.
 
Ik snap je niet hoor, ik geef je gewoon mijn mening en volgens mij helemaal geen bizarre. Heb het gevoel dat je op je pik getrapt bent over het feit dat andere mensen het niet met je eens zijn. Lastige eigenschap op een openbaar forum. Het was van mijn kant iig helemaal niet mijn bedoeling om je aan te vallen of je denkwijze te veroordelen, wel om het ter discussie te stellen, maar goed, ook dat is idd een heikel punt tegenwoordig.
 
Ik snap je niet hoor, ik geef je gewoon mijn mening en volgens mij helemaal geen bizarre. Heb het gevoel dat je op je pik getrapt bent over het feit dat andere mensen het niet met je eens zijn. Lastige eigenschap op een openbaar forum. Het was van mijn kant iig helemaal niet mijn bedoeling om je aan te vallen of je denkwijze te veroordelen, wel om het ter discussie te stellen, maar goed, ook dat is idd een heikel punt tegenwoordig.

Hij zat al op deze trip: “Iedereen die hier typt dat je op Youtube nog steeds recent materiaal kunt vinden, heeft het niet bij het juiste eind”

Heeft niemand hier in dit topic getypt.

Er is maar 1 antwoord wat hem bevalt en dat is zijn eigen antwoord. Is ook geen discussie over mogelijk zoals je ziet. En als het hem niet bevalt of topic zou evt gesloten worden-> op voorhand dreigen met opstappen.

Dan heb je democratie niet echt begrepen.

Dus voel je niet schuldig. Je doet het toch nooit goed. Alles wat niet in zijn straatje past is juist een bevestiging van wat ie al dacht. ‘Zie je wel, ze zijn tegen mij. Ik voel mij niet serieus genomen’

Zelfhaat blijft een dingetje zeg maar.

Jammer want nu gaat ie zich nog verder ingraven in zijn eigen gedachtegoed. Maar de enige die hem daaruit kan trekken is hij zelf.

Free your mind! And your ass will follow.
 
Wat is hier nu gebeurt? Is ie nu weg? Te veel democratie of te weinig?
waar ging dit nu over. En is ie nu van alt right? Of juist niet?
 
Hij had in zoverre een punt dat die filters niet werken en dat vind ik ook verlies van een stuk gebruikersgemak.
Om daar nu het voortbestaan van de “vrije wereld” aan de haren bij te slepen vind ik niet direct logisch of nodig.
Ik zie Youtube niet in eerste instantie als site die de democratische waarden van de rechtsstaat bewaakt.
 
Ik kan die filters ogenschijnlijk gewoon gebruiken, alleen de volgorde van het aanbod verandert niet.
 
Ok, misschien kom ik later nog eens terug. Eventjes met vakantie..
Ik hoop dat dit topic niet wordt verwijderd. Het is interessant om te zien dat niemand begrijpt wat ik bedoel.. :-)
 
Ik wil nog wel wat toelichten...

We zijn het er inmiddels dus over eens dat de zoekfunctie nu ruim een week is uitgeschakeld bij Youtube?

Hier nog een Engelstalig artikel: https://www.theguardian.com/world/20...tchurch-videos

Mijn opmerking over democratie, censuur en vrijheid van informatie maakte ik, omdat Youtube, net zoals Twitter en Facebook inmiddels aardig wat invloed hebben.
Van Youtube maken maandelijks zo'n 1,8 miljard ingelogde mensen gebruik.

Zelf gebruik ik naast mijn werk, social media ook voor mijn persoonlijke beeldvorming. En net zoals bij de reguliere media informeer ik mij over mijn tegenstanders en medestanders.

Als hier op het forum de zoekfunctie uitgeschakeld zou worden, denk ik dat dit ook wat ophef zou geven.. :-)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top