Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."


https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023
 
Last edited by a moderator:
Moeilijk om aan de hand van dat video'tje de sound te beoordelen.

Wel lache hoe zd ons opgeilen. Express dat filter dichthouden en dan allen in de laatste beat ff open.
we willen hem tuurlijk horen gillen. Klinkt wel goed tot nu.
 
Geen flauw idee hoe het nog is met de huidige acid scene, maar stelt dit nog iets voor? Ik kan me wel voorstellen als ineens iedereen acid gaat beginnen maken dat dit gauw tot het vakje waardeloos zal belanden(denk ik). Ik vind dit in ieder geval geen goede zaak voor de muziek op zich. Het zou wel eens kunnen dat acid een karikatuur kan worden. Zeker als ik tegenwoordig al die waardeloze filmpjes zie op YT van mensen die denken dat ze goed bezig zijn.... Zulke toegankelijkheid ivm dergelijke iconische instrumenten maakt een muziekgenre naar de vaantjes.
 
Laatst gewijzigd:
Geen flauw idee hoe het nog is met de huidige acid scene, maar stelt dit nog iets voor? Ik kan me wel voorstellen als ineens iedereen acid gaat beginnen maken dat dit gauw tot het vakje waardeloos zal belanden(denk ik). Ik vind dit in ieder geval geen goede zaak voor de muziek op zich. Het zou wel eens kunnen dat acid een karikatuur kan worden. Zeker als ik tegenwoordig al die waardeloze filmpjes zie op YT van mensen die denken dat ze goed bezig zijn.... Zulke toegankelijkheid ivm dergelijke instrumenten maakt een muziekgenre naar de vaantjes.

Well in de tijd van hardcore tekno acid in eind jaren 90 kon je wel eens een 303 horen in een popliedje.
en wat boeit ons het nou als mensen acid gaan maken? Met een 303 kun ook gewoon hele mooie romige baslijntje maken.

wel kicke juist dat je als beginner zo een 101, 303, 808, 909, pro one en een model D kan scoren. Doe daarbij de juno kloon (deepmind) en gaan. :)

Maar als die echt 150e kost denk.ik niet dat ik hem kan laten staan.
 
Well in de tijd van hardcore tekno acid in eind jaren 90 kon je wel eens een 303 horen in een popliedje.
en wat boeit ons het nou als mensen acid gaan maken? Met een 303 kun ook gewoon hele mooie romige baslijntje maken.

wel kicke juist dat je als beginner zo een 101, 303, 808, 909, pro one en een model D kan scoren. Doe daarbij de juno kloon (deepmind) en gaan. :)

Maar als die echt 150e kost denk.ik niet dat ik hem kan laten staan.


Daarom denk ik ook dat dit muziekgenre (acid, house, techno) eigenlijk niks meer voorstelt... Verder veel plezier met de hobby.
 
Geen flauw idee hoe het nog is met de huidige acid scene, maar stelt dit nog iets voor? Ik kan me wel voorstellen als ineens iedereen acid gaat beginnen maken dat dit gauw tot het vakje waardeloos zal belanden(denk ik). Ik vind dit in ieder geval geen goede zaak voor de muziek op zich. Het zou wel eens kunnen dat acid een karikatuur kan worden. Zeker als ik tegenwoordig al die waardeloze filmpjes zie op YT van mensen die denken dat ze goed bezig zijn.... Zulke toegankelijkheid ivm dergelijke iconische instrumenten maakt een muziekgenre naar de vaantjes.

Gelukkig kun je met een 303 of clone wel meer dan alleen Acid maken.
 
Gelukkig kun je met een 303 of clone wel meer dan alleen Acid maken.

Ja precies dat bedoel.ik dus ook.
heb echt weinig trek in acid te gaan maken.
Ik maak zoiezo geen dance. Krijg daar geen harde plasser van.
maar de eastwest orchestral library en een 303 daar wel van :D

nick1000 heeft wel een punt. Dat waarschijnlijk over een jaar het hele web vol met acid beats gaat staan....
 
150 euri!

oei,oei binnenkort krijgen ze die overprijsde TT-303's rev1 ook niet meer kwijt.
 
Back
Top