Behringer TD-3 (TB-303 clone)

Amazona heeft NAMM in haar bol en denkt dat ze in een korte video met Robert Winterhoff een nieuwe verrassing van Behringer hebben ontdekt: een 303! Daar achter in het hoekje, naast de RD-909.

"Daneben steht ein bisher unbekanntes graues Instrument. Macht Uli Behringer da weiter, wo er 2018 aufhörte, kann dieses ein analoger Klon des legendären Roland TB-303 Bassline Synthesizers sein mit erweiterten Funktionen. Wir denken ja, denn wir 1 und 1 zusammenzählt, kommt unweigerlich darauf, dass dem berühmten Trio in der Behringer-Palette noch ein Mitglied fehlt."


https://www.amazona.de/top-news-behr...g-synthesizer/
behringer-303-730x382 (1).jpeg - Click image for larger version  Name:	behringer-303-730x382 (1).jpeg Views:	1 Size:	29,1 KB ID:	3664023
 
Last edited by a moderator:
Wel heel bijzonder dat die koper mid jaren 80 dus de muziek maakte die de hele wereld op zijn kop zou zetten eind 80ies. Hoe ben je er in de jaren er op volgend achter gekomen dat wat hij toen maakte uiteindelijk als house bestempelt zou worden? Je hebt wel meegeholpen aan een flink stukje geschiedenis!!

(Chicago) House was er al gewoon mid jaren 80 hoor, met 303 en al. Het tijdschrift Vinyl besteedde er uitgebreid aandacht aan.
 
Those joining us will get to see and play with:
RD808
MS101
Vocoder VC340
Odyssey
(We will also be announcing a special surprise on Sunday, so stay tuned for that) <----------------------
 
Behringer heeft onlangs de synthcollectie van Tears For Fears overgekocht, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ieder apparaat uit die collectie gecloned zal worden. Deels zal het gewoon voor Uli zijn museum zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=9abemf3sIc4

Hier bv restaureren ze de DX1. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze die bak gaan clonen, hoewel "iets leuk met FM" misschien wel eens het licht zal zien. De 303 daarentegen, dat zou me niet verbazen.
 
Behringer is bezig met een synthmuseum collectie aan te leggen. Ik geloof dat ze een museum wilden openen in Engeland.
 
 
3 nachtjes nog! Of 11 maart. Nou dan kan ik mijn 303 wel naar de kringloop brengen.

Laat je wel even weten welke kringloop?

ow...en graag via pm ;)
 
Benieuwd of deze ook in het bekende B-formaat komt (case als ModelD, Neutron, K2, Pro1).
 
:)

:P

acííííd!!
 
Gaat ze niet lukken. En het origineel is gewoon muzikaal. Probleem is dat er vaak suffe en simple acid lijntjes uitgehaald worden door de niet toegankelijke interface maar dat zegt alles over kok en niet de keuken.
 
De 303 heeft iets magisch. Vooral als je hem niet als acid basslijn synth gebruikt.
de bruikbaarheid/waarde van een synth zit voor mij niet in het aantal mogelijkheden maar gewoon in zijn karakter en zweetspot.
Heb altijd een 303 willen hebben en als die 80% in de buurt komt en 150e kost :halleluja
 
De 303 heeft iets magisch. Vooral als je hem niet als acid basslijn synth gebruikt.
de bruikbaarheid/waarde van een synth zit voor mij niet in het aantal mogelijkheden maar gewoon in zijn karakter en zweetspot.
Heb altijd een 303 willen hebben en als die 80% in de buurt komt en 150e kost :halleluja

ik hoop toch op meer dan 80%. Anders kun je net zo goed de Cyclone of TB03 aanschaffen.

Maar Behringer kennende duurt het nog wel wel een jaar...
 
Dat is zo, maar kan dat niet zo erg vinden eigenlijk. Als 't maar komt, ik wacht nog steeds op een Oscar & Octave cat.
Vooral van die eerste vraag ik me af hoe ze die in zo'n case gaan krijgen, maar we zullen t zien.
 
ik hoop toch op meer dan 80%. Anders kun je net zo goed de Cyclone of TB03 aanschaffen.

Maar Behringer kennende duurt het nog wel wel een jaar...

Cyclone is wel een stuk duurder en de TB03 is niet vergelijkbaar.

Maar ja idd 100% hetzelfe geluid is tuurlijk het beste.
Tot nu zijn de Model D en Pro 1 erg goede kloons. Hoop de BH303 dat ook word.
 
Back
Top