Longplayers op Vinyl!

trigg

Brass Intelligence
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
2.576
Locatie
Delft
Eindelijk is het dan zover! De eerste echte Longplayers 12" maxi ligt in de loop van volgende week in de winkel! De plaat wordt uitgebracht op ons eigen label Futureline Records en bevat 3 nieuwe tracks waarvan je hier al een preview kan beluisteren:

A) Your Break is Gonna Come
B1) Raw Cut
B2) Nasty Habit

De distributie van de plaat in Europa wordt gedaan door TripleVision, maar hij zal ook te bestellen zijn via onze website.
 
Gefeliciteerd !
Maar ik moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik persoonlijk er niet echt warm voor loop...Ik vind de tracks (ik oordeel vanuit de preview's) een beetje gedateerd klinken a'la ''Plump DJ's'' maar da's ook weer persoonlijke smaak.
 
Hmmm, de tracks van de Plumpies zitten toch wel enkele dimensies gelaagder en vernuftiger in elkaar.
Deze tracks klinken eigenlijk meer als de nu-skool breaks waarvan de Plumpsters dachten : dit gaan we 'ns op z'n kop zetten ! En dat vervolgens ook deden.
(Ik vind overigens wel dat veel tracks v/d P-DJ's TE complex zijn, je bent nog niet goed en wel bekomen van de ene break of de volgende dient zich alweer aan)

En dat cleane, ja dat hebben de meeste nu-skool tracks, je houdt ervan of niet. Van mij mag het een stuk organischer en funkier, maar goed, da's puur persoonlijk zoals reeds gezegd.

Echter : ik wil het niet afkraken, het zit goed in mekaar ! Proficiat en veel succes met de verkoop !
 
Ik heb hem geluisterd, vind het tof dat er weer wat nederlandse breaks op vinyl zijn.
Maar om eerlijk te zijn heb ik oudere releases van jullie (op cd) die ik een stuk beter vind.
Maar in ieder geval proficiat ! :dj:
 
bedankt voor jullie kritiek...
ik was eerlijk gezegd een beetje verbaasd over de vnl. negatieve puntjes, maar dat is jullie goed recht.

Ik wil er wel nog even bijzeggen dat dit stukjes van +- 1.30 minuut zijn op 96kpbs MP3 direct uit de PC.
Je kan toch niet een heel nummer beoordelen op een stukje van nog geen 2 minuten denk ik...
De gemasterde volledige vinyl-versies klinken echt wel vet en zeker beter als onze oude releases
(al zeg ik het zelf)
 
Ik heb totaal geen kaas gegeten van Breaks, maar als techno liefhebber vind ik dit erg goed te pruimen!

Die Rawcut heeft zowat hitpotentie IMO.
 
de mening van een stelletje afgestompte gearfreax moet je je natuurlijk niets van aan trekken :kont:
wat weten die nou wat er in het echte leven speelt ;)
en als je niet van breakbeat houdt, ga dan ook niet je mening geven

het zijn dikke nummers, vooral rawcut is een serieuze bootyshaker
als ik hem ergens tegenkom neem ik hem mee
veel succes!
 
Origineel geplaatst door bounce
de mening van een stelletje afgestompte gearfreax moet je je natuurlijk niets van aan trekken :kont:
wat weten die nou wat er in het echte leven speelt ;)

kijk... now we're talkin' :D

Ennuh... Raw Cut wordt zeker een party-kraker, dus maak je borst maar nat!
 
Origineel geplaatst door bounce
de mening van een stelletje afgestompte gearfreax moet je je natuurlijk niets van aan trekken :kont:
wat weten die nou wat er in het echte leven speelt ;)
en als je niet van breakbeat houdt, ga dan ook niet je mening geven

het zijn dikke nummers, vooral rawcut is een serieuze bootyshaker
als ik hem ergens tegenkom neem ik hem mee
veel succes!

Tsja lezen is ook een vak he, net als afstompen.
Noem jij eens 1 persoon die hier heeft gezegd dat hij niet van breakbeat houdt ? ;)


En ja, natuurlijk worden je nummers beoordeeld op basis van de anderhalve minuut die je ervan post, en niet op je volledige tracks..... :erm:
Maar die anderhalve minuut geeft toch al meer dan voldoende indruk van de tracks (en dat weet je denk ik zelf ook wel, anders had je ze niet gepost me thinks)

No offence
 
Hee dat klinkt lekker gozert! en gefeliciteerd dat je het ook nog op vinyl heb weten te krijgen :dj:
Leuk hoe je omspringt met die kleine geluidjes/details.
 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
En ja, natuurlijk worden je nummers beoordeeld op basis van de anderhalve minuut die je ervan post, en niet op je volledige tracks..... :erm:
Maar die anderhalve minuut geeft toch al meer dan voldoende indruk van de tracks (en dat weet je denk ik zelf ook wel, anders had je ze niet gepost me thinks) No offence
Beste Soundtrooper, ik ben het met je eens dat de 1,5 minuut een voldoende indruk moet geven van de track,
echter............... ik lees in jouw eerste reply:

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Hmmm, de tracks van de Plumpies zitten toch wel enkele dimensies gelaagder en vernuftiger in elkaar.
Een opmerking als deze vind ik wel erg ver gaan op basis van een stukje van 1,5 minuut.
Ik wil absoluut niet beweren dat deze tracks beter zijn als de Plumps, maar ik vind jouw conclusie op z'n minst een beetje
voorbarig.

No offence
 
Hey Trigg,

Gefeliciteerd met je release. Is het de eerste?

Ik wil nu niet teveel kritiek gaan geven, maar ik zou deze plaat niet kopen. Ik draai bijna alleen maar Breakz (weliswaar in de vorm van DnB, Breakcore, Nuskool etc.), maar ik denk dat je plaat niet opvalt tussen de rest.
Misschien dat het aan m'n crappy geluid ligt hier op m'n werk (PC-speaker) en dat ik daarom de Subz niet hoor, maar ik vind het een beetje eentonig en leeg. Je mag hier en daar best wat freaken met de beatz. Idd kan ik het niet echt beoordelen op die 1,5 minuut, maar ik ga ervan uit dat je niet voor niks deze stukjes hebt gepost.

Verder klinkt het wel goed hoor, maar als ik naar mijzelf kijk. Ik loop met 50 platen naar de draaitafels en ga er met nog geen tien naar huis. Oftewel: alleen de platen die echt opvallen (en natuurlijk goed zijn, want opvallen is niet per definitie goed) koop ik.

Van mij zou je het best mogen opvullen met wat geflipte fx en rare bleeps n peepz, zoals bijvoorbeeld Dave Tipper doet, of Cold Fusion Mafia of zoiets dergelijks, maar: Dit is natuurlijk mijn smaak.
Ik bedoel dit ook alleen als positieve kritiek.

Wel ben ik zeer benieuwd wat je volgende tracks gaan worden, dus laat eens wat horen.

Verder wens ik je veel succes met de volgende release!!
 
Origineel geplaatst door Soundtrooper
(Ik vind overigens wel dat veel tracks v/d P-DJ's TE complex zijn, je bent nog niet goed en wel bekomen van de ene break of de volgende dient zich alweer aan)

Ik ben nog niet zo bejaard dat ik anderhalve minuut nodig heb om te bij te komen van een break ;)

No o...:bekdicht:
 
Origineel geplaatst door dsil
Hey Trigg,
Ik wil nu niet teveel kritiek gaan geven, maar ik zou deze plaat niet kopen. Ik draai bijna alleen maar Breakz (weliswaar in de vorm van DnB, Breakcore, Nuskool etc.), maar ik denk dat je plaat niet opvalt tussen de rest.
Misschien dat het aan m'n crappy geluid ligt hier op m'n werk (PC-speaker) en dat ik daarom de Subz niet hoor, maar ik vind het een beetje eentonig en leeg.
Check dan zeker de vinyl-versie in je local store, want daar klinktie egwel dik :peukie:

Origineel geplaatst door dsil
Van mij zou je het best mogen opvullen met wat geflipte fx en rare bleeps n peepz, zoals bijvoorbeeld Dave Tipper doet, of Cold Fusion Mafia of zoiets dergelijks, maar: Dit is natuurlijk mijn smaak.
Ik bedoel dit ook alleen als positieve kritiek.
Ja, Dave Tipper maakt inderdaad echt vette geflipte shit, dat is dit niet nee. 't is inderdaad ook een
kwestie van smaak! er zit in het eerste nummer trouwens wel wat geflip btw, maar dat zit dan net weer niet
in dat stukje van 1,5 minuut.... :erm:

Thanks for listening!
 
Cool stukje over onze nieuwe plaat in mailing van S.T. Holdings in Engeland:

FUR002 / KATSU / LONGPLAYERS / FUTURELINE
Futureline Recordings is a brand new imprint from Holland. Its very obvious that these guys have been inspired by the whole Finger licking crew. They listened, learned and improved.. their sound is amazing. Crystal clear production, slamming beats, rocking basslines and a groove that can not be missed. After the first release on the Love Breakz label it seems as though they have been properly accepted by the UK breaks scene. The A side is a standard Roller that just works...The flip side is a bit different. The production is similar but really stands out,. With this tune they have taken off the dancefloor focus, and worked more on a abstract subtle tip. A tune that wouldn't just roll like all the others, but stand out and make you think twice.
a - Katsu
aa - Abstract Funk
 
Gefeliciteerd!!

Rawcut is een fijne, van mij had die crash alleen nog wat feller/harder gemogen.
Hij is nu in de mix wat weggepropt.
Succes met de verkoop!
 
Back
Top