Burp - L&H

Burp

[..]
Lid sinds
22 december 2003
Berichten
982
Locatie
Tussen Utrecht & Nijmegen
Best productief jaar: Ik denk dat het komt omdat mijn studiotje nu is zoals ik hem wil en ik een workflow te pakken heb.
In ieder geval, dit is één van de tracks waar ik best tevreden over ben. Klinkt zoals ik wil en heeft ook nog iets van een compositie ;-)

Nerd info: Gemaakt met een Octatrack en een Nord Modular G2. De Octatrack is vooral gebruikt als sequencer voor de G2, de meeste sounds komen dan ook uit de G2 (eigen patches), enkele drumsamples uit de Octatrack.
Verder beetje reverb met een Eventide Space en nog kleine beetje nabewerking in Logic.

 
Ik zou zelf amper zo iets in elkaar krijgen. Daar zijn veel reden voor. Het zou me al aan durf ontbreken. Beetje apart dit. Je neemt risico. Dat verdient een pluim. Of het daarmee een hoogwaardig muzikaal resultaat is...tja, da's een heel ander gegeven. Als je wil freaken, dan moet je er ook keihard voor gaan en dat mis ik hier. Beetje gemiste kans naar mijn gevoel.
 
Dank voor de input!

Ik vind het boeiend om de grens op te zoeken tussen 'freaken/experiment' en 'luisterbaarheid/muzikaliteit'. En die balans ligt bij iedereen weer anders. Zelf vind ik het een geslaagde balans, ik had eerdere versies waar het meer richting freaken ging, maar daar werd ik zelf na meerdere keren luisteren beetje moe van. Deze versie kan ik zelf nog steeds met plezier aanhoren, al heb ik nu ook nog weer wat verbeterpunten. En neem de 'keihard voor freaken gaan' zeker mee als ik een volgende versie maak!
 
Ok het zit technisch best OK in elkaar. Maarom nou te zeggen dat ik hier zelf met plezier naar zou luisteren..nee. Het gaat een beetje de kant op van gepiel for the sake of gepiel.. Maar het ook wel weer z'n momenten. Het einde vond ik wel leuk.. als je daar nou mee begonnen was en dan verder gegaan.. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel, tempovertraging is altijd leuk als het werkt en dat is hier wel zo.
Hoe slaag je erin om met een klein beetje nabewerking in Logic je track zo luid te krijgen?
 
speciaal geval... en dat is maar goed ook! Je doet wat je zelf goed vindt en daar draait het (volgens mij) allemaal om. Ik zou het laten zoals het is, een specialleke, en daar is helemaal niets mis mee!
 
Origineel, tempovertraging is altijd leuk als het werkt en dat is hier wel zo.
Hoe slaag je erin om met een klein beetje nabewerking in Logic je track zo luid te krijgen?

Even uit mijn hoofd: In de Octatrack heb ik bijna alles al door compressie gehaald. In Logic gebruik ik aan eind (over alles) een beetje overdrive (weet zo even niet meer hoe precies) daarna de Multipressor en daarna de Limiter. Doe ik bijna altijd zo in Logic, dat werkt prima zoals je hoort. En allemaal standaard Logic plugins.
 
Geweldige track ! Beetje bouncing ball achtig . Freaking sounds sweet n tasty

mag ik hier niet wat SH en TB303 lijntjes op brouwen ?

Sta altijd open voor een samenwerking, zelfs met tracks die voor mij al bijna af zijn ;-) Gezien je voorstel zal het iig een mooi contrasterende toevoeging kunnen zijn! Pm me even dan kunnen we even kijken hoe we zoiets aanpakken!
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top