mixdown cubase

dj japs

Ingeburgerd
Lid sinds
26 april 2004
Berichten
47
Locatie
hilversum
ha die synthers!!

ik zit met een probleem :

als ik een mixdown wil maken van een nummertje in cubase dan krijg ik wel een balkje in een extra track te zien, maar er staat verder niks op zeg maar.
ook als ik m'n vst channel mixer en mastermixer wil gebruiken dan krijg ik niks aan geluid binnen. niet op m'n meters en niet op m'n schuiven.wel komt er geluid binnen op m'n midi track mixer.
hoe kan dit ?!!!!

ik heb het toch echt nodig omdat ik nu eindelijk m'n tracks als wav file wil opslaan zodat ik ze ook op cd kan branden.

verlos mij uit mijn lijden!!!!

groeten,

jasper
 
Je bent toch zeker dat al je sporen (waarvan je een mixdown wil maken) audio-files zijn? In het geval al je sporen nog midi zijn, dan kun je via de audio-out van je mengtafel een extra (audio-)spoor aanmaken in Cubase en alles in een keer opnemen...

succes
 
Origineel geplaatst door Chille
Je bent toch zeker dat al je sporen (waarvan je een mixdown wil maken) audio-files zijn? In het geval al je sporen nog midi zijn, dan kun je via de audio-out van je mengtafel een extra (audio-)spoor aanmaken in Cubase en alles in een keer opnemen...

succes

idd,als je cubase sx hebt kan je zelfs realtime met de audio export ook tevens de audio opnemen van je midi appz,let wel op dat je bij vst inputs de juiste input van je soundcard sellecteert.
 
kan ik dan niet in 1 keer een wav file maken van midi files ?!

ik moet dus eerst een audio file maken die dan wer omgezet wordt in een wav file ?

het enige wat ik namelijk wil is van een song of een arr. die ik heb gemaakt, een wav file maken zodat ik niet beperkt ben tot het luisteren van m'n tracks thuis achter m'n computer.

greetz,

japs
 
Origineel geplaatst door dj japs
kan ik dan niet in 1 keer een wav file maken van midi files ?!

ik moet dus eerst een audio file maken die dan wer omgezet wordt in een wav file ?

het enige wat ik namelijk wil is van een song of een arr. die ik heb gemaakt, een wav file maken zodat ik niet beperkt ben tot het luisteren van m'n tracks thuis achter m'n computer.

greetz,

japs
bij mij heet 't : "AUDIO-mixdown" en je midi-spoor is nog geen audio(ook al luister je je midi-spoor af via de input van een audio-spoor)
eerst opnemen en dan een mixdown...
succes.
 
Het antwoord is relatief simpel.

Midi is geen audio. Dus wil je midi als audio opslaan zul je eerst zelf die midi naar audio moeten vertalen. En dit kan gedeeltelijk door Cubase worden gedaan, maar niet alles.

Wellicht handig om die handleiding nog even een keertje goed door te kijken.
 
Als je Cubase SX gebruikt, kan je een mixdown doen van zowel Midi als Audio, je hoeft de Midi zeker niet eerst apart naar Audio om te zetten ! Gewoon in 'Files' kiezen voor 'Audio Mixdown'.

Ik weet niet meer hoe dit in Cubase VST werkte...maar vermoedelijk ongeveer hetzelfde
 
Origineel geplaatst door seiko
Als je Cubase SX gebruikt, kan je een mixdown doen van zowel Midi als Audio, je hoeft de Midi zeker niet eerst apart naar Audio om te zetten ! Gewoon in 'Files' kiezen voor 'Audio Mixdown'.

Toevoeging: Als je midi direkt wilt mixdownen, dien je realtime export aan te vinken in je audiomixdown venster.
Wellicht handig om die handleiding nog even een keertje goed door te kijken.
Ook dit is weer een gouden tip! :geslaagd:
 
Als je midi wil exporteren waarmee je softsynths mee aanstuurt dan kan dit maar dan moet je wel in je mixdownmenu de juiste bus aanwijzen anders krijg je inderdaad niets... . Dus de bus waar je midi synths naar toe gerouted zijn.;)



gr. Tom
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Als je midi wil exporteren waarmee je softsynths mee aanstuurt dan kan dit maar dan moet je wel in je mixdownmenu de juiste bus aanwijzen anders krijg je inderdaad niets... . Dus de bus waar je midi synths naar toe gerouted zijn.;)
gr. Tom

Dit vind ik een beetje een wazig verhaal...softsynths vallen al onder "audio" wat betreft de export,dus daar hoef je geen routingen te doen met bussen en dergelijke.

Ik denk dat in dit geval wel even handig is om te vermelden of je alléén midi apparatuur opneemt,of dat je ook met audio en softsynth's werkt...

werk je alleen met midi,dan kun je idd alles in 1 keer opnemen zonder mixdown,de opname die je dan maakt in cubase is gelijk de mixdown...dat wordt dus wel een realtime opname...
 
Als ik een mixdown maak van een nummer met alleen de drumatic en refx juno2. dan hoor ik alleen de drumatic en niet meer de juno sounds, vaag ja, terwijl ik bij de vanguard dat probleem niet heb. dus wie o wie?
 
De muziek die je via MIDI hebt gemaakt kun je ook op een audio spoor in je sequencersoftware opnemen, je moet er wel voor zorgen dat de uitgangen van de synths en modules die je gebruikt voor de geluidsweergave van je muziek, via een mengtafel (of direct op de line-ingang van je geluidskaart) op je geluidskaart zijn aangesloten. Let er wel op dat je voldoende opslagcapaciteit hebt, want het omzetten van een MIDI bestand van b.v. 100 kB, wordt al gauw een audio bestand van 25 MB.

Als je nu een audio spoor hebt geselecteerd in je sequencer software (cubase, cool edit pro, enz), en dat audio spoor staat klaar voor opname, speel dan de MIDI-track(s) af die je wilt opnemen en start de opname. Mocht je meerdere MIDI sporen hebben aangemaakt in je sequencer en je wilt er daarvan één opnemen, zorg er dan voor dat je alle andere MIDI sporen op MUTE zet anders komen alle MIDI-sporen tegelijkertijd op één audio kanaal. Wil je wel alle MIDI sporen op hetzelfde audio kanaal hebben, dan kun je de Mute knoppen onberoerd laten. Als de opname(s) is/zijn gemaakt kun je alle MIDI sporen uitzetten en de audio sporen gebruiken om het geluid weer te geven dat dus eerst via MIDI naar de sequencer werd gestuurd. De audio zou je nu verder kunnen bewerken en van eventuele effecten voorzien.

Hoop dat je hier wat aan hebt
 
Origineel geplaatst door d.j.conflict
Dit vind ik een beetje een wazig verhaal...softsynths vallen al onder "audio" wat betreft de export,dus daar hoef je geen routingen te doen met bussen en dergelijke.

Jazéker wel.
De softsynth komt inderdaad op een audiospoor maar dit spoor is toegewezen aan een bus.
Als dit bus 1 is en je maakt een mixdown waarbij er bus 2 geselcteerd is dan krijg je een wavefile
zonder geluid. Je moet er dus op letten dat je exportbus hetzelfde is als de bus van je audiokanaal.

Origineel geplaatst door d.j.conflict

Als ik een mixdown maak van een nummer met alleen de drumatic en refx juno2. dan hoor ik alleen de drumatic en niet meer de juno sounds, vaag ja, terwijl ik bij de vanguard dat probleem niet heb. dus wie o wie?

Waarschijnlijk is dit ook jou probleem.

opm: Het ligt aan je geluidskaart hoeveel bussen je kunt gebruiken in SX. Een digitale in/output op je geluidskaart is ook een bus.



Succes,


gr. Tom
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Jazéker wel.
De softsynth komt inderdaad op een audiospoor maar dit spoor is toegewezen aan een bus.
Als dit bus 1 is en je maakt een mixdown waarbij er bus 2 geselcteerd is dan krijg je een wavefile
zonder geluid. Je moet er dus op letten dat je exportbus hetzelfde is als de bus van je audiokanaal.


ehm,ik neem aan dat je geen bus sellecteert op het moment dat je een totale mixdown doet,en ik denk dat het ook wel te maken heeft met je cubase versie,ikzelf gebruik cubase vst32 5.1 en ik hoef helemaal geen bus te sellecteren,om een totale export uit te voeren dus vandaar dat dit mij onzin lijkt....(ik heb het dus niet over het midiappz op een audiokanaal opnemen maar over een audioexport! )


Waarschijnlijk is dit ook jou probleem.

opm: Het ligt aan je geluidskaart hoeveel bussen je kunt gebruiken in SX. Een digitale in/output op je geluidskaart is ook een bus.



Succes,


gr. Tom


ehm,en wil je wel even juist quoten? de onderste quote in je reply is niet van toepassing op mij!!
 
De versie die jij gebruikt komt uit het stenen tijdperk vergeleken met SX en gebruikt inderdaad geen bussen bij mixdown.
Vanaf SX 2 is dit wel het geval. Geen onzin dus. Als je wilt mee discussieren over SX zorg dan wel dat je SX hebt. (ik neem aan dat de topicstarter met de laatste versie van SX werkt net zoals de meeste Cubase gebruikers).

Origineel geplaatst door d.j.conflict

ehm,en wil je wel even juist quoten? de onderste quote in je reply is niet van toepassing op mij!!

Was inderdaad niet van jou maar met deze quote is dat niet zo relevant.


Ik begin te begrijpen waarom je jezelf 'conflict' noemt. In ieder geval heb je wel een beetje eigenkennis dus dat spreekt weer voor je.;)



gr. Tom
 
Zelf gebruik ik nooit mixdown eigenlijk. De mastermix komt altijd op m'n mixer uit en die gaat dan via spdif in m'n computertje. En dat neem ik gewoon real-time op. Kun je desnoods nog aan knoppen of faders rossen voor de feel zeg maar.

En bouncen ook zo min mogelijk maar toen met die bugs in SX1 en 2 vertrouw ik het gewoon niet meer. Heb ook helemaal geen zin in tikken en dat soort geneuzel. Wil gewoon horen wat ik opneem. Want anders moet je wat je downmixed heb nog een keer afluisteren om te horen of het wel goed gelukt is. Zinloos IMHO.
 
Werkt nu wel goed hoor Fuse alleen als je een stukje korter dan een 16e bounced dan zet SX er een stukje silence voor. Hopelijk met SX3 eruit gehaald. En, wel onhoorbaar maar toch belangrijk voor de miereneukers zoals ik, als je gebounced hebt (of mixdown) en je zoemt in tot op het bot, zie je dat de gebouncte file niet exact onder het origineel staat. Hij begint een haartje later. Niet hoorbaar maar voor het gevoel very irri.



gr. Tom
 
goed goed

goed goed

Origineel geplaatst door d.j.conflict

werk je alleen met midi,dan kun je idd alles in 1 keer opnemen zonder mixdown,de opname die je dan maakt in cubase is gelijk de mixdown...dat wordt dus wel een realtime opname...

Als ik in mn cubase vst 5.0 midi afspeel en deze realtime laat op nemen(audio) dan klinken de eerste 5sec goed daarna
krijg ik brom geluiden en kraak geluiden ligt dat aan de in en outputs in de audiomixer?
hoe moet je die voor perfecte opname afstellen?
kan ik ook wavelab gebruiken in cubase (weet iemand hoe?)
bvd.
 
Back
Top