• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Genelec 5.1 surround analoge + digitale studio monitor set

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Delta Music

Ingeburgerd
Lid sinds
12 Maart 2015
Berichten
74
Locatie
Sint-Truiden (B)
Genelec 5.1 surround analoge + digitale studio monitor set bestaande uit:

5 x 8130A - (zie https://www.genelec.com/support-technology/previous-models/8130a-digital-active-monitor)
1 x 7060A sub - (zie https://www.genelec.com/support-technology/previous-models/7060a-active-subwoofer)

Uniek aan de 8130’s is dat ze zowel analoge als digitale signalen (AES/EBU en S/P DIF) accepteren en dat ze op de voorkant een volumeregelaar hebben. De 7060A sub accepteert enkel analoge signalen. Alles komt met originele handleidingen en nieuwe stroomkabels.

Bij de 5 x 8130’s komen ook nog 5 x Genelec Z8030-408 statiefplaatjes zodat je de monitors met hun Iso-Pod pootjes bovenop een statief kan plaatsen met 3/8 microfoonschroefdraad.

Bij de 7060A komt ook nog een Geneec 7000-416 Remote control om de de sub te bypassen of het LFE channel te boosten met +10 dB.

Alles werd in 2006 nieuw aangekocht voor ongeveer 8000 euro en werken nog steeds prima, de conditie is zo eigenlijk zo goed als nieuwstaat.
De originele dozen heb ik niet meer, dus enkel op te halen in Sint-Truiden (B).

De nieuwprijs vandaag van een Genelec 8030 (= enkel analoge versie zonder digitale input) bedraagt 508 euro, dus 5 stuks zou 5 x 509 = 2540 euro zijn. De statiefplaatjes kosten 5 x 39 = 195 euro. En een 7060B sub (de A-versie wordt niet meer gemaakt) kost momenteel nieuw 1775 euro. Voor een vergelijkbare nieuwe analoge 5.1 surround set zou je vandaag dus 2540 + 195 + 1775 = 4510 euro betalen.

Mijn vraagprijs voor de gehele analoog + digitale set is 1500 euro. Na aankoop ben ik bereid gratis advies te geven over de plaasting en afregeling van de gehele set.

De reden van verkoop is dat ik onlangs een deel van mijn Genelec monitors vervangen hebben door de nieuwste reeks Genelec studio monitors ‘The Ones’ (zie https://www.genelec.com/ones-ultimate-point-source-worlds-most-compact-coaxials). Als je de set komt ophalen kan je indien gewenst meteen ook eens luisteren naar een 5.1 surround set met 5 x 8331 + 2 x 7360 sub en een 2.1 stereo set met 2 x 8351 + 2 x 7360 sub.

Genelec-8130-surround-set.jpg
Genelec-8130a-voorkant.jpg Genelec-8130a-achterkant.jpg Genelec-7060A-voorkant.jpg genelec-7060a-zijkant.jpg statiefplaatjes.jpg Genelec-7000-416.jpg
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top