Videos embedden

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.104
Locatie
Apeldoorn
Alle clips verdwenen, alleen nog de youtube link te zien?

Ik kwam er net achter dat in het discotopic alle clips verdwenen zijn.
Alleen de links staan er nog maar je kan met geen mogelijkheid meer zien welke clips dat waren of je moet de link kopieeren en in een nieuwe pagina openen.
Dat geldt ook voor andere draadjes zag ik net.
Kan dat weer op de oude manier want dit is een stuk slechter zo.
 
In het oude forum kon dit worden opgelost door een job alle url's opnieuw te laten verwerken, ik weet niet of dit in het nieuwe forum ook kan maar daar zal ter zijne tijd wel naar worden gekeken.
 
Vind het wel fijn werken, even wennen maar dat hoort erbij. Het lijkt er wel op dat embedded youtubelinkjes niet altijd werken bij mij.
 
In het topic pakkende songs zijn de nieuwe posts van vandaag wel te zien als clip.
Het vreemde is dat ik een paar links heb geplaatst en je ziet alleen de links en niet de clip?
Wat doen de anderen goed of wat doe ik fout?
Ik deed het precies zo als we altijd deden.
 
Voor het embedden van videos in nieuwe berichten, kun je gebruik maken van [video] tags. De url van de video kun je vervolgens tussen de tags plakken en er verschijnt een embedded player. Het mooie is dat dit niet alleen werkt voor YouTube, maar ook voor Vimeo en Facebook bijvoorbeeld. De oude videos zijn nog niet embedded. Staat op de lijst.
 
In het oude forum werden YouTube video's automatisch embed. In het nieuwe forum moeten we hiervoor gebruik maken van de [video] tag (maar ik zag dat je die inmiddels hebt gevonden). Alle oude posts met videos moeten worden geconverteerd naar een vorm waarin de video's worden embed. Dat is een klus die in de komende periode geklaard gaat worden. Het kost tijd omdat we alle mogelijke combinaties van urls in kaart moeten brengen voordat we de boel kunnen vervangen. Staat op lijst, onder alles met een hoge prioriteit.
 
Back
Top