Unitor8 probleem

Tjonge !

Tjonge !

Hehe.. wat een discussie :p

Gitaarwerk.. ik heb zelf een AMT-8.. en behalve die VITC opties is die exact gelijk aan een Unitor8.

Bestel gewoon die kabel bij Emagic.. dan ben je binnen no-time van het gelazer af. Wat kan jou het nou schelen wat voor kabel het is.. als 't maar werkt !

Het installeren van de drivers etc. kan bij de Unitor nogal lastig zijn.. je kunt het beste precies de instructie volgen die bij Emagic op de website staan. Ik ben ook erg eigenwijs.. en heb het altijd beter menen te weten.. maar in dit geval is het gewoon braaf doen wat Emagic zegt..
 
De strijd der ego's. :)

En toevallig ben ik ir. Elektro (TCK) dus weet genoeg van computers (niet om te patsen). Dus twijfel ajb niet aan m'n kennis, wel aan m'n uitleg. ;)

En als ex-systeembeheerder weet ik toevallig ook hoe moeilijk het is om mensen met computers te helpen via e-mail/tel.

Maar senor Gitaar.

Als jij dat ding bij feedback hebt gekocht is het eigenlijk hun probleem. Zij 'moeten' je gewoon vertellen wat voor kabel je nodig hebt. Anders moeten zij dat dan aan de importeur vragen en die anders weer aan emagic zelf. En eigenlijk moeten ze die kabels ook gewoon bij verkopen, want niet iedereen heeft een Mac.
 
[Offtopic]
Ik vind mezelf niet echt een groot ego hebben (of getuigt dat weer van een groot ego? :P ) wat ik moet verdedigen. Ik ben dan ook geen ingenieur (niet dat dat automatisch voor een groot ego zorgt, hoor), maar ik vind wel dat ik voldoende kennis van zaken heb om mensen te proberen te helpen. Daar is het forum toch ook voor? Als alleen mensen die de dingen voor 100% onder controle hebben mogen antwoorden op een post wordt het hier een stuk legen, ben ik bang.

Dit is overigens geen sneer naar Fuse en/of Dr. Ripsaw, alleen mijn mening.

(Wees gerust, ik ben nu klaar met m'n gezeik :kroon: )
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse
De strijd der ego's. :)

En toevallig ben ik ir. Elektro (TCK) dus weet genoeg van computers (niet om te patsen). Dus twijfel ajb niet aan m'n kennis, wel aan m'n uitleg. ;)

En als ex-systeembeheerder weet ik toevallig ook hoe moeilijk het is om mensen met computers te helpen via e-mail/tel.

Maar senor Gitaar.

Als jij dat ding bij feedback hebt gekocht is het eigenlijk hun probleem. Zij 'moeten' je gewoon vertellen wat voor kabel je nodig hebt. Anders moeten zij dat dan aan de importeur vragen en die anders weer aan emagic zelf. En eigenlijk moeten ze die kabels ook gewoon bij verkopen, want niet iedereen heeft een Mac.

een gezonde discussie is altijd goed :)

ik ga idd die kabel bestellen bij emagic importeur.. heb al een aantal mailtjes gestuurd en terug gehad..
toch best wel goeie support bij emagic, ik stuurde daarheen en kreeg antwoord terug van de NL importeur binnen 1 dag.. toch wel netjes..
 
NorthernLightX: sorry, ik liep denk ik iets te hard van stapel met m'n laatste conclusie. We zijn hier idd allemaal om wat te leren van elkaar, en ik was ook niet echt op weg om je de grond in te boren. Je antwoorden kwamen mij echter een beetje over met de mentaliteit van een whizzkid van het Tweakers.net forum (maar gezien je status van dienst op het gebied van Windows2k, Citrix etc (gezien in Gathering Info thread) denk ik toch een verkeerde inschatting), dus vandaar mijn reactie. Maar goed, was mijn mening, en niet een flame o.i.d, ;-)
 
Wel balen dat je hem niet gelijk kan gebruiken...

Ik had 2 jaar terug een amt8 gekocht bij Feedback en toen zaten er wel drie kabels is de doos

-Amt8 > usb
-Amt8 > com (pc)
-Amt8 > com (mac)

Wel raar als je je bedenkt dat de Amt8 goedkoper is ten opzichte van de Unitor8

Take care,

Septic

(je moet gewoon een seriele kabel hebben naar je compoort)
 
Origineel geplaatst door Septic


(je moet gewoon een seriele kabel hebben naar je compoort)
jep, maar die werkte niet...dus terug gebracht..ik bestel er wel 1

btw, unitor 8 heeft enkele voordelen boven de amt,
1 : smpte
2 :lct (ofzoiets)
3: vitc
4: je kan hem als stand-alone patchbay gebruiken
5: 8) ziet er stoerder uit omdat ie meer lampjes heeft 8P

maarreh (sst, deze versie die ik heb heeft geen amt :z )
ikkeh gewoon bestellen ... :)en als ie et dan niet doet.. ff weer op andere pc's proberen :)
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk

jep, maar die werkte niet...dus terug gebracht..ik bestel er wel 1

btw, unitor 8 heeft enkele voordelen boven de amt,
1 : smpte
2 :lct (ofzoiets)
3: vitc
4: je kan hem als stand-alone patchbay gebruiken
5: 8) ziet er stoerder uit omdat ie meer lampjes heeft 8P

maarreh (sst, deze versie die ik heb heeft geen amt :z )
ikkeh gewoon bestellen ... :)en als ie et dan niet doet.. ff weer op andere pc's proberen :)

weet je wel wat smtpe. lct en vitc is? volgens mij ga je dat toch niet gebruiken
amt is ook als patch bay te gebruiken
en volgens mij heeft de unitor ook amt als hij dat niet zou hebben zou hij niet zo strak alles er uit gooien dan krijg je dat hij alle data er serieel uitgooit

en tja lampjes daar kan je er idd nooit te veel van hebben:)
 
Origineel geplaatst door EDP


weet je wel wat smtpe. lct en vitc is? volgens mij ga je dat toch niet gebruiken
amt is ook als patch bay te gebruiken
en volgens mij heeft de unitor ook amt als hij dat niet zou hebben zou hij niet zo strak alles er uit gooien dan krijg je dat hij alle data er serieel uitgooit

en tja lampjes daar kan je er idd nooit te veel van hebben:)
smpte is midi synchronisatie (clock dacht ik)
en de rest is goed te gebruiken voor video.de meesten denk e dat ik niet die gaat gebruiken.maar jullie izjn fout :P

das juist waarom ik unitor heb gekocht ipv een amt >:|

ik doe af en toe multimedia dingetjes wat gewoon gelijk moet lopen.. dus.. hopla..tijdcode inbranden >:|
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk

smpte is midi synchronisatie (clock dacht ik)
en de rest is goed te gebruiken voor video.de meesten denk e dat ik niet die gaat gebruiken.maar jullie izjn fout :P

das juist waarom ik unitor heb gekocht ipv een amt >:|

ik doe af en toe multimedia dingetjes wat gewoon gelijk moet lopen.. dus.. hopla..tijdcode inbranden >:|

uh uh. ik denk dat je in de waar bent met MTC = midi time code. smpte is de afkorting van society of motion picture and television engineers. oftewel een afspraak tussen de verschillende tv en film producenten. was eigenlijk een afspraak om vasttestellen hoeveel frames er in een seconde ging zo heb je bijvoorbeeld nondrop = 30 frames per seconde en nondrop 29,75 frames per seconden. smpte wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld audio en beeld met elkaar te synchroniseren.maar is zeker geen midi. het is een audio of audio achtig signaal. dat synchroon. midi is in principe asynchroon. mtc trouwens weer niet. ltc is ongeveer het zelfde als smpte en staat voor Longitudinal Time Code. wat vitc is weet ik eigenlijk niet echt geloof dat het wat met video recorders te maken van die U-matic recorders die werden vroeger nog wel eens gebruikt om op te masteren..

zo heb weer ff de slimerik uitgehangen..:geslaagd:
 
Origineel geplaatst door EDP


uh uh. ik denk dat je in de waar bent met MTC = midi time code. smpte is de afkorting van society of motion picture and television engineers. oftewel een afspraak tussen de verschillende tv en film producenten. was eigenlijk een afspraak om vasttestellen hoeveel frames er in een seconde ging zo heb je bijvoorbeeld nondrop = 30 frames per seconde en nondrop 29,75 frames per seconden. smpte wordt ook gebruikt om bijvoorbeeld audio en beeld met elkaar te synchroniseren.maar is zeker geen midi. het is een audio of audio achtig signaal. dat synchroon. midi is in principe asynchroon. mtc trouwens weer niet. ltc is ongeveer het zelfde als smpte en staat voor Longitudinal Time Code. wat vitc is weet ik eigenlijk niet echt geloof dat het wat met video recorders te maken van die U-matic recorders die werden vroeger nog wel eens gebruikt om op te masteren..

zo heb weer ff de slimerik uitgehangen..:geslaagd:
dat smpte wissik wel.. maar ik ben zo een warhoofd :P
maar aan dit soort posts hebben we wat aan, en aan jou ook natuurlijk *D

ik doe veel met video, dus het is jusit handig dat dingetje, ennuh. Als ik ht ga gebruiken zie ik het allemaal vanzelf, al spelende weg leren wij :)
 
Bij mij unitor zaten precies dezelfde kabels als bij de AMT8 van Septic.

Toch wel raar dat ze bij bij die van jou geen kabels hebben geleverd.
 
Origineel geplaatst door 4-Tek
Bij mij unitor zaten precies dezelfde kabels als bij de AMT8 van Septic.

Toch wel raar dat ze bij bij die van jou geen kabels hebben geleverd.
occasion 8P
 
Back
Top