Novation KS serie update

mc_kwok

Proffessjonel Zeezoogdier
Lid sinds
8 juni 2004
Berichten
3.125
Locatie
Katwijk
Long awaited en nu eindelijk beschikbaar, de update van de KS serie. Helaas heb er zelf geen meer, maar ik ben toch zeer benieuwd hoe het met de kraakjes is!

win
http://www.novationmusic.com/downloads/osupgrades/ks45rack2101win.zip

mac
http://www.novationmusic.com/downloads/osupgrades/ks45rack2101osx.hqx

KS OS 2.1.01 changes
This latest operating system for the KS series synths incorporates several code improvements over previous operating
system versions. The most important of which are:
1) changing patches while voices are still sounding no longer produce any audible artifacts
2) note stealing behavior is improved
3) drum voice triggering / retriggering is improved
4) MIDI clock synchronisation is now tolerant of even very poor quality MIDI clock.
There are also new features introduced in this operating system that can be found within the global menu of the KS.
 
Studio ligt nu nog in verbouwing maar hopelijk kan ik dit weekend checken hoe het zit met de kraak. (moet ik wel eerst nog even opzoeken hoe je die kraak ook alweer kunt horen :D )
 
Geinstalleerd en het werkt goed. Ik heb geen "gekraak" meer kunnen ontdekken.
Verder nog een handige "auto" stand voor midiclock en nog wat handige dingetjes.

:kimono:
 
Goed nieuws. :okdan:

Ik ben benieuwd of de verkoop van de ksrack nu wel storm gaat lopen gezien de nieuwprijs en geen gekraak meer.
 
vraagje over deze update

vraagje over deze update

Hoi,

Een extra ding (dat ik vond) is dat je in het global menu kunt kiezen hoe de knoppen reageren
JUMP/PICKUP, dus of de waarde de knop gelijk volgt als je hem beweegt of dat je eerst door
de oude waarde heen moet draaien voor ie veranderd (erg handig imo).

Nu ff dit:

Heb gisteren een tweedehands KS rack gekocht. Ik vond die update en heb hem geinstalleerd.
ging allemaal goed, gelukkig. Alleen heb ik een maf probleempje. Het ding wil met geen mogelijkeid
naar 'program change' berichten luisteren, wel naar 'bank change', vanuit bv. cubase. Dus beetje
rond zitten klikken vanacht, maar nergens iets gevonden, daarom plaats ik deze vraag in deze thread..

In de handleiding staat 1) Stuur eerst een bank change, gelijk gevolgd door een program change,
en 2) Je kan ook alleen program change sturen, dan wisselt ie wel programma's, maar veranderd
niet van bank.. Super, denk ik. Lijkt me normaal.

Maar de enige manier om hem op een ander programma te krijgen vanuit cubase lijkt te zijn
een bank + programma change te recorden, door op de KS rack een programma te kiezen
en dit terug te spelen.

Is nogal onhandig..

Iemand een idee of dit een bug is in het nieuwe OS of dat ik toch iets moet omzetten in een of
ander menu?

Bedankt...
 
Re: Novation KS serie update

Origineel geplaatst door mc_kwok
Long awaited en nu eindelijk beschikbaar, de update van de KS serie. Helaas heb er zelf geen meer, maar ik ben toch zeer benieuwd hoe het met de kraakjes is!


Na jarenlang klagen bij novation zonder antwoord heb gisteren OS 2.1 geinstalleerd en,
*D Ik ben errug happy, eindelijk van die gare clockproblemen af, de arpps. lopen nu strak in pak en nog geen kraakjes gespot...
KSRack stijgt weer in waarde!!!
 
Hoe zit het met de delay in combinatie met filtering jongens?
Ik heb hem toentertijd weg gedaan omdat wanneer ik een stacato synthsound vanuit de KS gebruikt met delay ook uit de KS, bij filterautomation vanuit SX de delay van de KS uit sync ging lopen. Zonder filtering beelf hij dus strak lopen maar aangestuurde filtering van de sound vanuit SX zorgde ervoor dat de delays ernaast ging lopen.




gr. Tom
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Hoe zit het met de delay in combinatie met filtering jongens?
Ik heb hem toentertijd weg gedaan omdat wanneer ik een stacato synthsound vanuit de KS gebruikt met delay ook uit de KS, bij filterautomation vanuit SX de delay van de KS uit sync ging lopen. Zonder filtering beelf hij dus strak lopen maar aangestuurde filtering van de sound vanuit SX zorgde ervoor dat de delays ernaast ging lopen.

Ik geloof dat in de "readme" stond dat ze de gehele midi-sync hadden aangepast.
Kan het anders dit weekend wel even testen.
 
Back
Top