Adapters gezocht!

Status
Please reply by conversation.
Je zal vast al flink hebben gezocht, maar past daar geen enkele universele adapter op ?
Bij toko's als Conrad hebben ze de meest vreemde soorten en maten.
Misschien zijn die nog wel duurder dan een origineel, daar heb ik niet naar gekeken.
Succes, in ieder geval
 
Origineel geplaatst door Heine
Je zal vast al flink hebben gezocht, maar past daar geen enkele universele adapter op ?
Bij toko's als Conrad hebben ze de meest vreemde soorten en maten.
Misschien zijn die nog wel duurder dan een origineel, daar heb ik niet naar gekeken.
Succes, in ieder geval

Mjah, voor die Boss wel, voor die Alesis niet...
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Die Boss adapter kun je nog nieuw krijgen bij de Roland Dealer.

Klopt, die Alesis ook... bij Staffhorst of Feedback enzo zijn die gewoon voor een dertig euro te bestellen, maar ik hoop eigenlijk dat iemand hier een kapotte Alesis of Boss/Roland heeft en die mij de adapter voor weinig wil verkopen :D
 
ik heb hier nog een bak adapters liggen die stof staan te happen.
als je ff laat weten wat je nodig hebt (polariteit, voltage, maat van de aansluiting) kan ik wel ff kijken.
 
Origineel geplaatst door gemmetje
ik heb hier nog een bak adapters liggen die stof staan te happen.
als je ff laat weten wat je nodig hebt (polariteit, voltage, maat van de aansluiting) kan ik wel ff kijken.

Okay... vanavond zal ik effe het een en ander nakijken... t.i.a...
 
Inderdaad een universele kopen daar draaien al mijn bakjes op.

12,50 bij MusicHouse (met iets van 6 verloopjes dus geen metalen kruis ofzoiets)
 
Origineel geplaatst door Septic
Inderdaad een universele kopen daar draaien al mijn bakjes op.

probleem is alleen dat dergelijke universele adapters alleen 1,5 - 3 - 4,5 - 6 - 7,5 - 9 en 12 volt leveren.
ik heb hier ook nog exemplaren liggen die wat meer "exotische" voltages leveren.
 
Hier de specs:

Alesis:

Input: 230V ~ 50Hz
Output: 9V ~ 0.78A 7VA

Probleem bij deze is voornamelijk dat er een wat afwijkend plugje op zit. Het pieletje wat zeg maar in het apparaat zit, is dikker dan standaard... als je begrijpt wat ik bedoel.

Boss:

Input: 220V ~50Hz 8VA
Output: 9V 200mA

verder staat daar nog op: T500mA T25 / E (maar dat zegt me niks...) Hier zit wel een redelijk standaard plug op, dus hier zou ik wel een universele adapter voor kunnen gebruiken...
 
Origineel geplaatst door gemmetje
probleem is alleen dat dergelijke universele adapters alleen 1,5 - 3 - 4,5 - 6 - 7,5 - 9 en 12 volt leveren.
ik heb hier ook nog exemplaren liggen die wat meer "exotische" voltages leveren.

Dat is niet van toepassing voor boss apparaatjes toch?
Mischien wel voor die Alesis...
 
Misschien overbodig, maar toch:
heb je nog wel een oude kapotte adapter, of helemaal geen.
Heb je inderdaad die oude nog, zet dan lekker een schaar in het snoer, en zet de oude stekker aan een nieuwe universele voeding.
 
Origineel geplaatst door Heine
Misschien overbodig, maar toch:
heb je nog wel een oude kapotte adapter, of helemaal geen.
Heb je inderdaad die oude nog, zet dan lekker een schaar in het snoer, en zet de oude stekker aan een nieuwe universele voeding.

Mjah, da's dus het probleem... ik heb tweedehands een Alesis NanoCompressor en Boss DS-1 gekocht, allebei zonder adapter...
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top