Orange Vocoder

TMT

Dutch Touch
Lid sinds
7 juni 2004
Berichten
231
Locatie
Den Haag
Tjonge,
weinig info te vinden hierzo over Orange Vocoder.
Ik hoopte veel gebruikerservaringen tegentekomen hierzo.
Helaas.
Iemand alsnog....iemand?
 
Mischien wel veel tevreden gebruikers zonder klachten.
Ik vind m goed, makkelijk te bedienen, zeker in vergelijking met Vokator.
Mischien kun je beter een specifieke vraag stellen.
 
Orange

Orange

Nou het is lastig specifieke vragen te stellen daar ik Orange nog nooit gebruikt heb. Geld ook voor andere vocoders. Eigenlijk is het zo dat ik graag een vocoder in mijn bezit wil hebben. Begon bij het beluisteren van Laserdance en Kraftwerk. Waarom ik een voorkeur heb voor Orange weet ik eigenlijk dus niet. Wellicht omdat ik daar wel eens over gelezen heb. Hoe divers moet ik mij Orange voorstellen bijvoorbeeld. Welke andere smaken zijn er voor Cubase SX?
Kan iemand mij voorbeelden geven van musici die gebruik maken van 'dit soort vocoders'. Mbv zang of andersoortig geluid.
Graag een reaktie.........
 
Nou het is lastig specifieke vragen te stellen daar ik Orange nog nooit gebruikt heb. Geld ook voor andere vocoders. Eigenlijk is het zo dat ik graag een vocoder in mijn bezit wil hebben. Begon bij het beluisteren van Laserdance en Kraftwerk. Waarom ik een voorkeur heb voor Orange weet ik eigenlijk dus niet. Wellicht omdat ik daar wel eens over gelezen heb. Hoe divers moet ik mij Orange voorstellen bijvoorbeeld. Welke andere smaken zijn er voor Cubase SX?
Kan iemand mij voorbeelden geven van musici die gebruik maken van 'dit soort vocoders'. Mbv zang of andersoortig geluid.
Graag een reaktie.........
 
als je cubase gekocht heb dan had je waarschijnlijk in de manual wel gelezen dat cubase zowieso een serie vst plugins heeft. Zowel instrumenten als effects (aardig wat... maar goed wat wil je voor dat geld ;)) en daar zit ook een goed te gebruiken vocoder in. Weet allen niet hoeveel bands die eigenlijk is...
 
Dat klopt, ik heb Cubase net in mijn bezit (paar weekies) en nog verder niet getest, maar ik had juist gehoord dat die vocoder van Cybase in gebreke blijft. Hmm misschien wordt het tijd Cubase te gebruiken. Moet dan wel een goedkope geschikte verbinding tussen synth + module en Cubase vinden. iemand toevallig eentje over?????
 
Origineel geplaatst door TMT
Dat klopt, ik heb Cubase net in mijn bezit (paar weekies) en nog verder niet getest, maar ik had juist gehoord dat die vocoder van Cybase in gebreke blijft. Hmm misschien wordt het tijd Cubase te gebruiken. Moet dan wel een goedkope geschikte verbinding tussen synth + module en Cubase vinden. iemand toevallig eentje over?????

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=34027&highlight=mam
 
Kun je met orange vocoder ervoor zorgen dat je zelf kunt kiezen op welk akkoord er wordt ge-vocode? (verschillende akkoorden dus) en zo ja, hoe doe ik dit? Greetz
 
Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Kun je met orange vocoder ervoor zorgen dat je zelf kunt kiezen op welk akkoord er wordt ge-vocode? (verschillende akkoorden dus) en zo ja, hoe doe ik dit? Greetz

ja dat kan,

dat doe je op exact dezelfde manier als dat je bijvoorbeeld de midigate van cubase gebruikt.
dus bij output kies je de orange vocoder. dan kun je realtime je akkoorden spelen die gevocode moeten worden.
 
ik heb hem ook de orange vocoder er is nu al een tijdje de versie 3 uit! Ik geloof dat ik die maar eens ga aanschaffen.

Ik heb de orange nog niet zolang maar vraag me nog immer af of je controllers kan toewijzen in cubase, waarschijnlijk niet!

Iemand? Zodat alles wat je realtime ver... opgenomen wordt in cubase!
 
Origineel geplaatst door cns
Ik heb de orange nog niet zolang maar vraag me nog immer af of je controllers kan toewijzen in cubase, waarschijnlijk niet!

Iemand? Zodat alles wat je realtime ver... opgenomen wordt in cubase!

voor praktisch elk effect en vsti die je in cubase hangt kun je vrijwel alles doodeenvoudig automatiseren via de gr module in cubase. Ik heb mijn bcr volledig aan de gr module gekoppeld en hierdoor kun je dan ook dingen waaraan geen cc gekoppeld is automiseren. Bijvoobeeld vanguard ondersteunt maar een paar cc's. middels deze methode kan ik elk element van vanguard bedienen zoals osc keuze, fat knop, de programmering van de gates via drukknopjes, arps etc...
 
idd,euhm gr module? is dat puur iets van sx?
 
mag hopen dat het cubase sx is, maar de gr module, kan er zo 1,2,3 niet echt iets van vinden. Heb de manual ook niet bij de hand aangezien ik op mijn werk zit. Nou afwachten dan maar tot quifster het wil vertellen!
 
Origineel geplaatst door d.j.conflict
idd,euhm gr module? is dat puur iets van sx?

nee, zit ook in cubase vst.

gr module is de Generic Remote module. Maar meestal wordt erover gesproken als gr module. dus was macht der gewoonte om het zo te noemen.
 
Origineel geplaatst door cns
generic remote? zit dat gewoon waar je ook rewire vindt?

dat zou maar zo kunnen :confused:
 
Ok nou bedankt voor de uitleg.
Maar hoe stel je dat in?

Generic Remote=> is toch met name voor een digitaalmixer
 
Origineel geplaatst door cns
Ok nou bedankt voor de uitleg.
Maar hoe stel je dat in?

Generic Remote=> is toch met name voor een digitaalmixer

ik zou zeggen , lees het dedicated hoofdstuk over generic remote in de handleiding en al je vragen zullen beantwoord worden.
Dat is me echt te veel werk om dat uit te gaan leggen.

je originele vraag was kan ik orange bedienen via midi, en dat kan dus via generic remote. Nu moet je de rest met behulp van de uitstekend geschreven handleiding door steinberg (we betalen er tenslotte voor dus daar besteden ze veel aandacht aan) zelf even proberen. Het is echt doodsimpel zul je achter komen.

mocht je daarna nog vragen hebben dan kan ik ze tenminste gericht beantwoorden. :W
 
Back
Top