[Linux] Cubase...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Huh? :confused: Dit is gewoon een clone van deze thread:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=33946

Volgens mij wordt deze thread dus snel gesloten. Nogmaals, waarom niet gewoon het OS dat het beste is voor zijn doel gebruiken. Ik draai Windows voor audio, maar Linux voor de rest. Je hebt geen 2 PCs nodig, gewoon dual booten. Windows is 'stabiel genoeg' voor audio en het duurt nog wel even voordat Steinberg en cohorten Linux als goed alternatief zien. Maar dat lijkt me ook niet zo vreemd als ALSA nog niet alles ondersteunt en JACK nog niet eens op 1.0 zit. Voor veel mensen is de applicatie zelf veel belangrijker dan het OS, waarom anders al die Logic, Cubase, Fruity en Renoise diehards?

Windows XP vind ik trouwens wel op heel veel vlakken een achteruitgang t.o.v. Windows 2000, o.a. in stabiliteit.
 
Origineel geplaatst door Slipperman
is zeker zo... ik hoorde dat dell binnenkort linux standaard bij hun pc's levert en dat windows alleen op request is voor een meerprijs? Voordeel is dat linux toch beter loopt als windows. Vergeet niet dat bij bedrijven etc. linux/unix altijd de serverbasis vormt voor bedrijfskritieke processen. AS400 bijvoorbeeld...

Veel bedrijven draaien een complete Microsoft oplossing.

Op een AS400 draait OS400. Alle twee van IBM. Geen Linux/unix. Je kan het erop draaien maar op een insteekkaart. Een aparte server dus.
 
Origineel geplaatst door Saskija


Het feit dat Windows 2000 ook een directory service heeft net als Novell Netware wil niet zeggen dat W2K daarom grotendeels daarop gebaseerd is. Er is gewoon sprake van overeenkomstige of vergelijkbare functionaliteit, meer niet. De technologie achter Windows 2000/XP/Server 2003 is verder totaal verschillend van die van Novell.

Active Directory dat met Windows 2000 kwam is op Novell Directory Service (NDS, nu eDirectory) gebaseerd. MS heeft ontwikkelaars van Novell gekaapt die toendertijd aan NDS gewerkt hebben.
 
Bericht door een moderator:
Kijk, en dit heeft dus niets met synths te maken.

Of mis ik iets. Mail het me!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top