FL studio of toch Live/project5/Storm????

synthmann

Ouwe rot
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
1.691
ik werk dus al 10 jaar met allerlei cakewalk versies en sinds een half jaar met Sonar 3.1 studio. prima spul,maar.........ik heb dus even de demo van FL studio gedownload en werkelijk in no-time had ik een groove staan en was ik envelopes en filters van een baslijn aan het editten en effecten op strings aan het toevoegen. zonder de help functie of een handleiding. Ik ben dus van plan FL studio voor die paar euro aan te schaffen en als standaard basissequencer te gaan gebruiken. het hele FL studio arrangement kan desgewenst in sonar als multikanaal instrument ingebonden worden.

wat een gebruiksgemak zeg, ook van een sequence met hi hats heel snel de volumes van iedere hi hat kunnen instellen via de piano roll.

resume overflakkee, ik stond echt perplex van het snelle resultaat met FL studio, misschien dat Arturia Storm (helaas geen vst support) of Project 5 hetzelfde kunnen maar de interface en de intuitiviteit van FL zijn ongekend. een sequencer zo gemakkelijk als een juno60 als synth.

Nu ben ik dus heel enthousiast over dit FL studio maar voordat ik tot gejaagde aanschaf overga wil ik graag weten of er in dezelfde categorie nog andere goede programma's zijn??

hieronder al een aantal die ik om vermelde redenen niet zal overwegen:

Storm (geen vst support) valt voor mij al af
Project 5 (heb ik geprobeerd en werkte minder snel) valt voor mij al af
Reason (heb ik geprobeerd, kon er niet mee overweg, zeker niet zo intuitief als FL studio voor mij + geen vst)

ik stel prijs op features als midi/vst/TR style stepsequencer/effecten, zoals aanwezig in FL studio.

zijn er dan nog alternatieven??
 
tja, ik ben meer bekend met sonar enzo dan met de Fl studios van deze wereld dus dacht misschien kent iemand nog een iets dat aan te bevelen is.