FL studio of toch Live/project5/Storm????

synthmann

Ouwe rot
Lid sinds
21 mei 2002
Berichten
1.691
ik werk dus al 10 jaar met allerlei cakewalk versies en sinds een half jaar met Sonar 3.1 studio. prima spul,maar.........ik heb dus even de demo van FL studio gedownload en werkelijk in no-time had ik een groove staan en was ik envelopes en filters van een baslijn aan het editten en effecten op strings aan het toevoegen. zonder de help functie of een handleiding. Ik ben dus van plan FL studio voor die paar euro aan te schaffen en als standaard basissequencer te gaan gebruiken. het hele FL studio arrangement kan desgewenst in sonar als multikanaal instrument ingebonden worden.

wat een gebruiksgemak zeg, ook van een sequence met hi hats heel snel de volumes van iedere hi hat kunnen instellen via de piano roll.

resume overflakkee, ik stond echt perplex van het snelle resultaat met FL studio, misschien dat Arturia Storm (helaas geen vst support) of Project 5 hetzelfde kunnen maar de interface en de intuitiviteit van FL zijn ongekend. een sequencer zo gemakkelijk als een juno60 als synth.

Nu ben ik dus heel enthousiast over dit FL studio maar voordat ik tot gejaagde aanschaf overga wil ik graag weten of er in dezelfde categorie nog andere goede programma's zijn??

hieronder al een aantal die ik om vermelde redenen niet zal overwegen:

Storm (geen vst support) valt voor mij al af
Project 5 (heb ik geprobeerd en werkte minder snel) valt voor mij al af
Reason (heb ik geprobeerd, kon er niet mee overweg, zeker niet zo intuitief als FL studio voor mij + geen vst)

ik stel prijs op features als midi/vst/TR style stepsequencer/effecten, zoals aanwezig in FL studio.

zijn er dan nog alternatieven??
 
tja, ik ben meer bekend met sonar enzo dan met de Fl studios van deze wereld dus dacht misschien kent iemand nog een iets dat aan te bevelen is.

maar ik voel me gesterkt in mijn keuze aangezien er geen felle discussie is losgebarsten dat ik toch maar beter programma X kan aanschaffen of programma Y moet proberen.

FL studio gaat dus spoedig aan mijn lijstje toegevoegd worden:)
 
Ik zou toch ook even de demo van ableton 4 downloaden, ben zelf ook een tijd bezig met sonar 3, lekker programma maar ableton werkt voor mij toch even wat intuitiever en heeft ook midi en vst suport.

Aan de andere kant zoals al gezegd werd, als je FL lekker vind werken gebruik je dat toch gewoon? is ook een stuk goedkoper dan ableton.
 
je kan nooit weten wat je het beste ligt, als je niet (bijna) al die progs hebt geprobeerd. Dus check Live en eventueel nog andere kanshebbers en pas dan kan je beslissen wat je echt ligt. Maar ik denk dat FL studio helemaal je ding is zoals ik dat hoor, maar misschien dat Live je verbluft. (ik ben ook blijven steken bij live ;))
 
heb zitten spelen met ableton en hoewel de groove niet zo snel staat als met FL studio (geen stepsequencer) ben ik wel onder de indruk van wat je er eenmaal mee kunt als je al een schets van een nummer hebt staan. werkt heel lekker moet ik zeggen, maar wel ff een prijsje zeg... ik vraag me nu af of ik niet met sonar dat ik immers al heb ook makkelijker kan werken maar dat ik nog niet diep genoeg in de nieuwe features zit.

tja, als ik de centen had kocht ik ableton denk ik....shit, mijn keuze was eerst zo makkelijk ;-)
 
Back
Top