Nieuwe Apple eMac

The Q

out in the fields
Lid sinds
19 Maart 2002
Berichten
2.426
Locatie
Hengelo
Apple introduceerd de nieuwe eMac die oorspronkelijk bedoeld is/was voor onderwijsdoeleinden.
Ook particulieren en bedrijven kunnen binnenkort kennismaken met, wat nu lijkt op een opgevoerde iMac1 :)

Meer informatie bij Apple

index_top04302002.jpg


The eMac, Apple’s most affordable PowerPC G4-based system, comes complete with a 17-inch flat CRT display and a space-saving, all-in-one design that fits right in your home. Plus award-winning digital lifestyle applications and Mac OS X, Apple’s rock-solid operating system.
 
Leuk..

Leuk..

Leuk zo'n G4 all-in-one.. schijnt er ook in 19 inch variant aan te komen..
 
Zit er sterk aan te denken om er 1tje aan te schaffen voor mijn muziekprodukties (sequencing en HD-recording) hoop wel dat de geluidskaart daartoe in staat is.
 
eMac is leuk maar kan voor muziek toch een G4 aanbevelen. Daar is nl meer plaats voor PCI kaarten en harde schijven.
En als je met dual screen wilt werken kun je niet anders.
 
Heb eigenlijk nooit wat aan die apples gevonden. Ze proberen er te "trendy" uit te zien naar mijn mening. beetje te gelikt zeg maar...:gaap:
 
Origineel geplaatst door DJ41
Heb eigenlijk nooit wat aan die apples gevonden. Ze proberen er te "trendy" uit te zien naar mijn mening. beetje te gelikt zeg maar...:gaap:

[mac vs. pc modus] zal ik....euhh...nee laat ook maar [/mac vs. pc modus]

:engel:
 
Origineel geplaatst door Dobre


[mac vs. pc modus] zal ik....euhh...nee laat ook maar [/mac vs. pc modus]

:engel:

idd don't feed the trolls! :W

Iets in combi met een USB/firewire (bestaat dat al?) geluidskaart lijkt het me rielekst editen op zo'n bak.
 
Amiga roeleert en de rest sux!





<font size="1">(zoiets?)</font>
 
On topic heren! :smeris:
 
Ik kan prima werken met een Mac, ik zou er wel een willen hebben maar ik vind ze gewoon te duur.

Maar misschien dat in de toekomst er een wat betere prijs/performance ratio ontstaat voor Apples.
 
Origineel geplaatst door DJ41
Heb eigenlijk nooit wat aan die apples gevonden. Ze proberen er te "trendy" uit te zien naar mijn mening. beetje te gelikt zeg maar...:gaap:

Don't underestimate the Apple power !
:halleluja
 
Origineel geplaatst door DJ41
Heb eigenlijk nooit wat aan die apples gevonden. Ze proberen er te "trendy" uit te zien naar mijn mening. beetje te gelikt zeg maar...:gaap:

Als het gewoon een verpakte IBM cloon was dan had ik het ook niet veel gevonden, maar het is toch net even meer dan dat. De Mac heeft een compleet andere architectuur dan de PC, de HD, geheugen simms en insteekkaarten zijn nu wel het zelfde maar het moederbord en de G3/G4 RISC processor maken het verschil. Het aantal Mhz bij de PC en de Mac is ook verschillend, een 700Mhz G4 loopt b.v. een 1Ghz Athlon/Pentium er makkelijk uit.

Macs zijn vaak wel wat duurder, maar dan betaal je ook voor de kwaliteit. Als je ze op prestaties en hardware gaat vergelijken met een PC van ongeveer hetzelfde formaat dan zijn Macs stukken goedkoper.

Nou ben ik meer een fan van die G4 Power PC bakken dan van die iMacs. De iMac is wel geinig, maar het is een beetje de compaq presario uit de serie (maar dan tig x beter qua soft en hardware). Een goeie thuiscomputer die hoofdzakelijk bedoeld is voor internet en multimedia.

OS X is gewoon erg mooi en snel en bestaat uit verschillende lagen waaronder een UNIX laag die er voor zorgt dat het systeem stabiel blijft draaien. Daar kan Windows XP (de OS X immitatie) nog een dikke punt aan zuigen. Bij OS X krijg je niet standaard een messenger en van dat soort troep, alleen goed spul. ;)

Als je een mac voor in je studio zoekt zou ik maar ff rondkijken op de site van Apple om daar een geschikte G4 PPC bak uit te zoeken. Het blijft natuurlijk afhankelijk van het budget maar zo'n dual G4 is natuurlijk wel :{ :{ voor in je studio.

Als je het alleen bij softsynths en HD recording wilt houden, Reason 1, 2, Cool Edit en Cubase zijn o.a. beschikbaar voor de Mac. :)

g4_tower_display.jpeg


dé combinatie ;)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Beathoven

BL@@T
hej..jij ook hier beathoven.. ben je neit meer op GOT? =(

naja :)
flatpanels zijn wat beter in de studio dan crt monitoren..storen teveel..zeker als het all in one is en je soundkaartje zit erin gepropt...
dat plaatje van die mac is DE muziekcomputer bij uitstek!

ik gebuik zelf leiver pc, maar dat komt omdat ik niet met een mac gkan (en wil) omgaan! :)
 
Origineel geplaatst door Beathoven


Als het gewoon een verpakte IBM cloon was dan had ik het ook niet veel gevonden, maar het is toch net even meer dan dat. De Mac heeft een compleet andere architectuur dan de PC, de HD, geheugen simms en insteekkaarten zijn nu wel het zelfde maar het moederbord en de G3/G4 RISC processor maken het verschil. Het aantal Mhz bij de PC en de Mac is ook verschillend, een 700Mhz G4 loopt b.v. een 1Ghz Athlon/Pentium er makkelijk uit.

Macs zijn vaak wel wat duurder, maar dan betaal je ook voor de kwaliteit. Als je ze op prestaties en hardware gaat vergelijken met een PC van ongeveer hetzelfde formaat dan zijn Macs stukken goedkoper.

Nou ben ik meer een fan van die G4 Power PC bakken dan van die iMacs. De iMac is wel geinig, maar het is een beetje de compaq presario uit de serie (maar dan tig x beter qua soft en hardware). Een goeie thuiscomputer die hoofdzakelijk bedoeld is voor internet en multimedia.

OS X is gewoon erg mooi en snel en bestaat uit verschillende lagen waaronder een UNIX laag die er voor zorgt dat het systeem stabiel blijft draaien. Daar kan Windows XP (de OS X immitatie) nog een dikke punt aan zuigen. Bij OS X krijg je niet standaard een messenger en van dat soort troep, alleen goed spul. ;)

Als je een mac voor in je studio zoekt zou ik maar ff rondkijken op de site van Apple om daar een geschikte G4 PPC bak uit te zoeken. Het blijft natuurlijk afhankelijk van het budget maar zo'n dual G4 is natuurlijk wel :{ :{ voor in je studio.

Als je het alleen bij softsynths en HD recording wilt houden, Reason 1, 2, Cool Edit en Cubase zijn o.a. beschikbaar voor de Mac. :)

g4_tower_display.jpeg


dé combinatie ;)

Lijkt wel TellSell hier.... :W
 
Back
Top