Probleempje met Battery vst

de consument

Nieuwkomer
Lid sinds
3 augustus 2004
Berichten
15
Locatie
Wevelgem
Voor m'n drum samples gebruik ik NI Battery. Alles wat ik buiten m'n bd of hihat zet (bijvoorbeeld een snaredrum net voor m'n kick), durft wel eens een irritante 'click' te geven. Zet ik het op de maat, dan heb ik nooit problemen. Heeft iemand van jullie hetzelfde probleem? Dat het aan m'n cpu (intel 3.00 ghz) of geheugen (512mb) zou liggen, zou me sterk verwonderen aangezien alle andere synths en samplers probleemloos werken.

Bedankt!
 
Zou misschien een digitaal klikje kunnen zijn? Battery wil nog wel eens wat samples in het rood gooien
 
Heb je al een bericht gestuurt naar Native Instruments? Als dit een structureel probleem is zullen ze het weten.
 
Misschien is je sample langer dan de ruimte die hij krijg in je pianorol of midi notatie (dus de sample krijgt niet de ruimte om uit te spelen). Hierdoor wordt de sample misschien onjuist afgebroken? Mmmm ik hoop dat je mijn vage uitleg begrijpt...
 
>Zou misschien een digitaal klikje kunnen zijn? Battery wil nog wel eens wat samples in het rood gooien

Hoe onderscheid je een digititale klik van een analoge?

>Heb je al een bericht gestuurt naar Native Instruments? Als dit een structureel probleem is zullen ze het weten.

Nee, nog niet, maar zoiets kan toch geen foutje zijn dat ze er nog niet uit gehaald hebben?

>Misschien is je sample langer dan de ruimte die hij krijg in je pianorol of midi notatie (dus de sample krijgt niet de ruimte om uit te spelen). Hierdoor wordt de sample misschien onjuist afgebroken? Mmmm ik hoop dat je mijn vage uitleg begrijpt...

Dit lijkt me de meest plausibele verklaring, maar battery kan toch probleemloos verschillende samples tegelijk afspelen? De sample die de tik geeft moet toch gewoon kunnen verder spelen door de volgende?

Ik hoop echt dat iemand weet hoe je 't kan verhelpen, want het is enorm beperkend als je je arrangement moet aanpassen om tikjes te voorkomen.
 
Ken je dan een evenwaardig alternatief voor drums? Ik zie me kontakt nog niet gebruiken op dezelfde manier als battery...
 
Ik wil niet bijdehand overkomen maar ik begrijp niet dat je problemen hebt met Battery. Ik gebruik hem regelmatig en heb eigenlijk nooit problemen er mee. Zou je een stukje kunnen opnemen? Zodat ik de tikken hoor? Ik ben namelijk wel benieuwd.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top