Presonus Central Station


http://www.presonus.com/centralstation.html

....soort van concurrent van de Mackie Bigknob...maar dan met betere geluidskwaliteit schijnt...

CentralStationfrontbig.jpg
 
Last edited by a moderator:
met een leuke rij ins & outs op de achterkant...

CentralStationRear.jpg
 
Waarbij heb je dan een betere weergave? En staat dit in verhouding tot de prijs én het gebruiksgemak?

Ik bedoel, wat ga je weergeven via dit ding? Die Mackie zet je voor je op tafel of zo. Een handige controller om jouw toch al actieve HR's mee te bedienen.

Geluidskwaliteit speelt dus alleen een rol bij de weergave van andere zaken. Zoals het signaal op de hoofdtelefoon (in een zangcabine) of de weergave van een CD-tje of zo. Ik mag aannemen dat die CD weer via je actieve HR's naar buiten komt (?).
 
Dit soort apparaten hebben schijnbaar een versterker gedeelte,zowel voor de koptelefoon als monitor-uitgangen....heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het als een oplossing ontworpen is voor mensen die met DAW en digitale mixers werken...

Op het Gearslutz-forum had ik verschillende berichtjes gelezen over hoe goed die Presonus is,zeker in vergelijking met die Mackie Bigknob...het schijnt dat de Mackie het geluid te veel kleurt......en daar hangen verschillende mensen rond die iets meer verstand van dat soort zaken hebben als ik....;)

Ik moet wel zeggen dat het design van de Mackie me wel praktischer lijkt...



Ik heb trouwens een analoge mixer,die beschikt al over meerdere uitgangen....voor mij zou het dus nutteloos zijn om daar nog iets tussen te hangen.....( ik was puur op zoek naar een goede oplossing voor m'n koptelefoon en het HR824 volume-probleem...)
 
Stuurt die Mackie dan ALTIJD een versterkt signaal uit? Humm... dat lijkt me inderdaad niet handig als dit vervolgens de versterker van je actieve monitoren in gaat.

Ik dacht dat de versterker in de Big Knob bedoeld was om andere zaken te versterken zoals een hoofdtelefoon en dus niet de main output.
 
Origineel geplaatst door D-mike-E
Stuurt die Mackie dan ALTIJD een versterkt signaal uit? Humm... dat lijkt me inderdaad niet handig als dit vervolgens de versterker van je actieve monitoren in gaat.

Ik dacht dat de versterker in de Big Knob bedoeld was om andere zaken te versterken zoals een hoofdtelefoon en dus niet de main output.

Joh...ik heb geen idee....lijkt mij idd ook niet handig...maar ze hebben het zelf wel over discrete op-amps...
 
Geen van deze apparaten heeft een eindversterker aan boord. Puur alleen een voorversterker. Dus je kan hier direct actieve monitoren of een eindversterker met passieve monitoren aanhangen.
Ik vind zelf de Mackie veel te groot en te lomp qua model, en je moet niet vergeten dat er een hoop kabels aan de achterkant komen. De Presonus is veel netter qua concept (met een aparte compacte remote om het volume te regelen).
En als je het echt goed wil doen:

http://www.cranesong.com/AVOCET.html
 
vergeet in deze categorie apparaten de samson c-control niet. een stuk minder uitgebreid dan de mackie en presonus maar wel een fractie van de prijs, en het doet wat het moet doen, je pc output een volumeknop geven en ruimte voor routing voor o.a. twee setjes monitors.

duitse keyboards van september heeft een vergelijk van deze drie apparaten
 
Back
Top