Rs7000 style haperingen

Blinx

Totally addicted to bass
Lid sinds
21 oktober 2001
Berichten
1.682
Locatie
Bilthoven
Ik heb nu sinds een paar dagen een rs7000 en ben er erg tevreden over.
Wat ik alleen jammer vind is dat als je van style veranderd en je de "voice setup to tg" aan hebt staan dat ding een kleine pauze neemt voordat ie de andere style inlaad. Nu ben ik zel al een beetje aan het proberen hoe ik hier omheen kan werken maar ik ben benieuwd hoe andere rs7k gebruikers dit oplossen.
 
wat ik vaak deed/doe is gebruk maken van een tweede sequencer, of drummachine. Die koppel je dan met MIDI aan elkaar en dan kan je heen en weer fietsen met je mengtafel tussen de ene sequencer en de andere.
Een andere oplossing is door bv een lang synth geluid (van een externe synth) gebruiken (lange release etc) op het moment dat je wisselt van Style, of een vet effect er overheen gooien op het moment van Style wissel.

Die kleine pauze is, omdat *alle* efx, patches, filters, settings etc etc geladen moeten worden, aangezien ze opgeslagen worden in de Style..

gr
ARv
 
Origineel geplaatst door Arv
Die kleine pauze is, omdat *alle* efx, patches, filters, settings etc etc geladen moeten worden, aangezien ze opgeslagen worden in de Style..

Zoiets had ik al begrepen ja... op het rs7k forum stond dat ook (link )
 
Weet je wat ik mijzelf afvraag....wanneer gebruik je meer dan 1 style? Als ik een track aan het maken ben dan doe ik ALLES in dezelfde style. De verschillende stukjes van het nummer gaan op de verschillende patterns. Ik schakel dus nooit van style....wat doen julle ermee dan?
 
Origineel geplaatst door Nolet
Weet je wat ik mijzelf afvraag....wanneer gebruik je meer dan 1 style? Als ik een track aan het maken ben dan doe ik ALLES in dezelfde style. De verschillende stukjes van het nummer gaan op de verschillende patterns. Ik schakel dus nooit van style....wat doen julle ermee dan?

Wat dacht je van live situaties meneer Nolet?
 
Je kan idd 16 nummers verdelen over de 16 sections. Kan opzich wel maar als je de interne geluiden en/of sampler gaat gebruiken is dit niet meer handig volgens mij of zie ik dat verkeerd?

Bij mijn rm1x deed ik het wel op deze manier alles in 1 style knallen. Maar toen gebruikte ik de interne geluiden niet.
 
jep
externe sequencer syncen is zowat de enige oplossing als je wat vrijheid wilt bewaren. Pattern chain lukt ook zonder haperingen maar daar verlies je dus je vrijheid van style kiezen.
 
Origineel geplaatst door Nolet
Ja dan wel ja....heb ik ook 1 keer gedaan...werkte prima eigenlijk. Maar tijdens het bouwen van een track dus niet echt hè.

klopt. voor het maken van een track zorg ik altijd dat ik in 1 style blijf..
 
Hehe. Nuttig.
Ik heb m nu ook net, de RS7K, maar ben nog n00b.
Eigen pattern maken, the way op slaan, voor live & tracks... the big ?

:)
 
Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Eigen pattern maken, the way op slaan, voor live & tracks... the big ?

:)


?? Wat probeer je te zeggen...Of is dit van die MSN-praat.....ik ben (met alle bescheidenheid) een redelijke RS7000 guru...dus als je vragen hebt over de werking van dat ding...vraag maar raak.
 
Hehe. Oke, nog een keer:
Eigen patterns maken. Heb nu wel de user patterns aan de praat gekregen over verschillende kanalen, mute/solo & co.
Maar nu wil ik mn eigen patterns, natuurlijk. :)
Dán: de manier van opslaan. Dus wat is handig, op welke manier je patterns in de banken opslaat, vanwege én tracks én live gebruik.
De grote vraag dus ;)

Maar het hoofdstuk RTFM is nog niet uit ...

Het was eerder een melding dan een 3 vraag in 1.

Maar de vragen komen zeker langsch.
 
De handleiding van de RS7000 praat heel duidelijk over het verschil tussen styles en phrases. De RS7000 kan zonder problemen naadloos van phrase naar phrase schalen maar niet altijd van style naar style.

Hier zitten voor en nadelen aan maar zoals de manual ook zegt: Je leert hier snel genoeg mee werken en er zijn inderdaad veel voordelen.

Een phrase slaat verschillende zaken op zoals het geluid (of sample) die je hebt geeddit. Maar ook de sequence data en nog veel meer. Staat allemaal in de manual.

Met styles werken kan lang goed gaan totdat je het apparaat dusdanig veel te doen geeft tijdens de wisseling tussen 2 styles dat het allemaal teveel wordt.

Ik raad je dus echt aan even in de manual te kijken.

Als je een beetje rond googled zul je ook wat tutorials over de RS7000 vinden die mensen van Yamaha zelf hebben geschreven. Een ervan gaat compleet over dit onderwerp. Essentieel leesmateriaal!
 
Ik had al op div forums en google gezocht naar oplossingen maar was gewoon benieuwd hoe sf'ers dit probleem oplossen :)

Maar de 2 opties die eigenlijk overal naar boven komen duiken zijn toch:

  1. Zorgen dat de rs geen geluid afspeeld tijden de overgang van styles en dan een andere sequencer of synth voor het geluid later zorgen
  2. De voice setup to tg uitzetten en zelf handmatig alle programm changes en cc's in een phrase zetten.
    [/list=1]
 
ik vind dat echt zo'n onzin dat bij een live optreden alles in mekaar door moet lopen..je bent godsamme toch geen DJ die alles aan mekaar mixed? naja...maakt verder ook niet zoveel uit....ik heb ook wel es live dingen met een rm1x en RS7000 gedaan...wat wij dan gewoon doen: tussen de nummers door atmospherics of gewoon vocals met veel effecten, uit een synth, ipod, MD of whatever erover knallen met lekker veel delay en reverb zodat het de boel mooi aan mekaar "gelled", switchen van nummer en dan weer verder.......
 
Dat is ook wel een goed idee, je onderscheid je van andere artiesten en je bent ook nog is van het haper probleem af :D
 
Ik denk dat je er echt baat bij zult hebben als je het volgende bestand even oppikt uit de RS7000 yahoo group:

http://launch.groups.yahoo.com/group/RS7000/files/doc/

(Waarschijnlijk zul je de group even moeten joinen).

Hier kun je het bestand: "rs7000_tips.zip" downloaden waarin onder andere een PDF staat met de naam "RS7000_mode.pdf".

De titel van dit document luidt: "RS7000: Mode definitions and concepts"

Ikzelf vond de de omgang van de RS7000 met dit soort zaken na het lezen van dit document echt veel duidelijker!
De andere 2 pdf documenten in dit zip bestand zijn ook erg bruikbaar.


Just mentioning.
 
Laatst gewijzigd:
mm,
best raar allemaal die rm1x
ik heb eens geprobeert rm1x in sync met mn mc 505 en als ik van style wisselde hoorde je de 505 in slave ook duidelijk haperen (alhoewel hij interne sequences aan het afspelen was)
 
De rs7k group was ik al lid van maar had deze files nog niet gevonden, ik zal ze ff doorlezen
 
Back
Top