ongewone toepassingen met je gear

De stepsequencer van de G2 engine gebruiken om 303-stijl sequences op te nemen (midi data!) in mijn mpc2000xl.
G2 gebruiken als resampler / filterbak / stuurbare flanger / ringmodulator op mijn eindmix (op de mix insert punten)

-C-
 
ben wel eens in slaap gevallen boven m'n CZ 5000, werd er zo moe van...
 
Mijn oude JP8000 werd nog wel eens als asbakhouder gebruikt. Eigenlijk zou elke synth zo'n plat stuk moeten hebben zonder knoppen...kan je bier en asbakken handig op kwijt! Op een Virus Kc kan je een heel bachanaal kwijt!
 
Ik had ooit een Oberheim Matrix 6 keyboard, die werd zo heet op een keer dat ik er een eitje op heb gebakken...
Ik kan het nog sterker vertellen maar dan moet ik liegen8o)
 
Origineel geplaatst door Nolet
Mijn oude JP8000 werd nog wel eens als asbakhouder gebruikt. Eigenlijk zou elke synth zo'n plat stuk moeten hebben zonder knoppen...kan je bier en asbakken handig op kwijt! Op een Virus Kc kan je een heel bachanaal kwijt!

Ja, dat herken ik wel; ik gebruikte het platte stuk van mijn JP8000 voor de Alesis BitrMan (sinds kort staat deze ergens anders en voor de JP heb ik helaas geen plek meer). Het platte stuk van mijn Juno 106 werd soms ook voor mijn asbak gebruikt, maar ik ben sinds een half jaar ofzo gestopt (met roken dan).
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Ja, dat herken ik wel; ik gebruikte het platte stuk van mijn JP8000 voor de Alesis BitrMan (sinds kort staat deze ergens anders en voor de JP heb ik helaas geen plek meer). Het platte stuk van mijn Juno 106 werd soms ook voor mijn asbak gebruikt, maar ik ben sinds een half jaar ofzo gestopt (met roken dan).
assenbakken op synths... tsss...
kan je er vanuit gaan dat je synth binnenin ook n asbak is

trouwens, n 909 heeft best wat real estate om vol te zetten (al zou ik er niet mijn bier op neerzetten...)
 
Nou, valt toch wel mee hoor, ik rookte gelukkig niet zo veel en zeker in mijn studio zo min mogelijk. Volgens mij ben ik op mijn synths nog zuiniger dan op mezelf, gek genoeg.

:peukie:

Oh nee, dat doe ik niet meer...

:biertje:
 
Origineel geplaatst door Absynth
ik gebruik mijn yamaha tx81Z tegenwoordig als electro ritme module...

cewl! beetje wat sixtrak beweert in één van da nu besproken DX-threads.

(tx81z niet onderschatten, is de naam van de thread dacht ik :) )
 
Ik haalde vroeger muziek uit mijn computer.
 
Ik heb mijn gear gebruikt om mijn vriendin te impressen..

Ze was niet impressed, maar ze is wel mijn vriendin nu.
 
Origineel geplaatst door demian
Ik heb mijn gear gebruikt om mijn vriendin te impressen..
Ze was niet impressed, maar ze is wel mijn vriendin nu.

De volgende stap is je gear buiten en je synthforum abonnement opzeggen 8o)
 
Ik gebruik(te) m'n micromodular vaak als audio-gate waar ik dan gewoon de TV doorheenjaste en dat al random tikkend meeliet lopen. M'n eerstvolgende experiment wordt een drumstel voorzien van piezo + microfoon triggers voor de trixermixer van simmons en dat naar verschillende synths of misschien gewoon de TX816 sturen; de trixermixer heeft ook maar 6 inputs dus... wordt wel knetter denk ik :{ die trixermixer pikt de volumeverschillen zo goed op, echt te gek zo'n ding

(heee 1111 berichten geplaatst al! dat gaat hard zeg :) )
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Nolet
Das juist rock 'n' roll man! En 't zijn maar gebruiksvoorwerpen hoor...niks van echte waarde.
ah, jij bent er zo eentje die nog in de coolness van de marlboro cowboy geloofd, en het romantisch vindt om op je 35e zwarte, verteerde longen te hebben? (sorry hoor, soms krijg ik zin om rokers af te kraken ;) )

maar euh... geen echte waarde? als je je synths moet laten oplappen want krakende knoppen en slecht werkende toetsen vol stof/as, dan zal de kostprijs toch behoorlijk echt zijn (tenzij jij t budget v bill gates hebt...)

maar om weer bij de topic aan te sluiten, in die filosofie kan je je synth ook gewoon als asbak gebruiken, iemand?
 
Origineel geplaatst door divi
ah, jij bent er zo eentje die nog in de coolness van de marlboro cowboy geloofd, en het romantisch vindt om op je 35e zwarte, verteerde longen te hebben? (sorry hoor, soms krijg ik zin om rokers af te kraken ;) )
zeg erm meneer divi... wat is het toch lekker makkelijk om iemand te veroordelen voor iets wat je zelf niet doet, voel je je vast beter door... voor sommigen is het best moeilijk om weer zo te worden als jij altijd al bent geweest...
het is nutuulk ook behoorlijk hot om smoken fout te vinden... ;)
ik vind iets anders veel fouter maar dat ga ik hier niet melden omdat het in een catagorie valt die op sf niet toegestaan is... "hypocritti politti" zeg maar...

maar erm... idd, niet roken bij je gear ben ik het helemaal mee eens! :)
 
ik heb ooit eens een ouwe woofer met een diameter van 20cm met papier & tape
overspannen om daarmee de trigger-inputs van een Alesis D4 drummodule aan te sturen.. :geslaagd:

en dan maar slaan met een potlood (een echte drumstick zou er dwars doorheen gaan)

het was nog aanslaggevoelig ook! 8)

(mmmmm...ik moet die woofer nog ergens hebben liggen.....)

o ja...ooit nog wat zitten programmeren (aansturing van de midipoort) in Omikron-Basic op een Atari, resultaat: ik kon mijn DX-7 (was toen mijn masterkeyboard) als typmachine gebruiken....
8o)
 
Back
Top