ongewone toepassingen met je gear

cloudman

ex nihilo creatum ens
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
2.370
Heb je ooit op ongewone, onbedoelde manieren je gear gebruikt?


een paar voorbeelden.

-iemand ooit zijn Korg EA1 gebruikt als vocoder (die input die je als osc kan gebruiken)?
-of zijn EA1 als vreemde effect processor?

-iemand ooit zijn roland MC303 gecircuitbend?
-of zijn mc303 een tb lijntje laten doen en een gitaardistortionpedaal achter gehangen en na veel
foefelen en prutsen er toch een scheurende, schreeuwende TB lijn uitgekregen?
(heb ik iets van gelezen op harmony-central of sonicstate)
-of door waterdamp in zijn mc303 dat ding laten schreeuwen en scheuren?
(op zelfde site gelezen als hierboven)

een paar gedachten! graag reacties van ideetjes en leuke ongelukjes en zo en
als iemand wil ook soundbytes :engel:

:mega:
 
Ik trigger m.b.v. de audio in van de ER-1 wel eens random geluidjes uit uitgang 1 van de Micro Modular, die ringmoduleer ik met geluiden uit de ER-1 en vervolgens stuur ik dit via een Kaosspad weer terug naar de Micro Modular om ze te bewerken en tenslotte via uitgang 2 weer naar buiten te laten komen. Zo kun je heeeeele rare geluiden maken.

Zowieso is geluiden moduleren met een niet-constante audio-stroom (zoals een muziek-cd ofzo) erg interessant.

Groeten, Phontaq
 
Drumloops door mijn Casio Rapman 'routen' (als fx send) en met de radicale 'pitchshift' (Varphrase eat your heart out, yeah!) laten vervormen. Heerlijk.

Ik gebruik mijn MachineDrum soms als (bas) synth en mijn AN1X als drumdoos.
 
Ooit geexperimenteert met mijn drumcomter/ritmebox via sync in laten sturen door de bassdrum opgenomen op mijn bandrecorder.
Totdat ik hem opblies omdat ik er geen beveiliging tussen zat. Signaal was te hard.
 
Ik heb een keer m'n K2600 gedegradeerd tot effectbak (compressor) voor m'n basgitaar via de Live Mode... (sorry :o: )
 
Heb eens een muzikale uitzending van de EO door mn Virus Vocoder (=X= Demon's Preset) gejaagd, en daar mee freakend overstuurd door mn compressor voluit laten hoesten. }:|
Zal vanavond, als ik t niet vergeet, het verschil laten horen.

Zal de EO erg blij mee zijn als ze het resultaat horen... ehehe.
 
Ik gebruik soms een Roland GT-3 multi-effect (guitaar) om vette leads uit een Nord Lead 3 te bewerken. Dit signaal stuur ik dan weer naar de audio input van de Waldorf MicroQ en daar kun je het dan weer verder bewerken (vocoder, FM, wave tables etc). Resultaat....heel bijzonder 8)
 
Origineel geplaatst door Roel
ik uh pas mijn gear nooit voor ongewone doelen toe :engel:

liegebeest! zo jokken :D


jaja, zo te zien zijn er toch heel wat die los gaan op het... eum... "origineel/alternatief"
hanteren van hun gear ;)

wat ik me er wel bij afvraag, die rare soundz, zijn die ook bruikbaar?
ik vermoed toch van een aantal wel. en hangt ook af van genres misschien?


groetz

wolkie
 
ik heb (voor een jaartje of 10 terug) de ms-20 output wel eens op een video input van een monochroom schermpje gezet...
naarmate je de cutoff freq opschroefje verschenen er meer banden op het scherm, de reso regelde de brightness...
je hebt er verder nix aan maar wel geinig om te zien wat audio als video doet... erm... :D
 
Laatst gewijzigd:
Inderdaad, brilliant!

Inderdaad, brilliant!

Hulde! Synesthetische synthese......
Meteen patenteren, man!

ISPdeRuiter
 
Origineel geplaatst door Roel
ik uh pas mijn gear nooit voor ongewone doelen toe :engel:

Ik heb mijn microfoon bij mijn vriendin...:gaap:
 
Heb een keer een spiegeltje op de conus van een monitor speaker geplakt, en daarop een laser straal gericht.
Echt leuke effecten krijg je dan met die laser straal die elke kanten op gaat. Wat je speelt wordt dan gevisualiseerd

Maar toen het idee geslaagd was, wou ik het spiegeltje er weer van afhalen waarop de conus openscheurde en mijn monitor speaker aan flarden was :stupid Waren gelukkig nie van die duren Die goedkoopste Spirit's met die rode woofertjes
 
Ik heb ooit de phone-out van mijn TV aangesloten op een gare oscilloscoop uit de jaren 50. Eerst begon het beeld te swabberen en toen ging hij POEFFFFFFFFFF......................en deed alleen het standbye knopje het nog.:stupid
 
Ik gebruikte mijn micro modular vroeger wel als presse-papier.
Hij is trouwens ook handig om een deur mee open te houden. Doordat er een knik in de bovenkant zit kun je de deur er mooi vast op duwen.

-C-
 
Ik heb ooit een SL1200MKII gebruikt om de val van een 40kg zware speaker te breken (echt waar helaas). Ik moet zeggen, hij kwam er nog redelijk van af.
 
Ik heb recentelijk een Yamaha CS-50 gebruikt om mijn eigen rug te breken (echt waar helaas). Ik moet zeggen, dat werkt best goed als je eens een dagje vrij van je werk wilt...
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Ik heb ooit een SL1200MKII gebruikt om de val van een 40kg zware speaker te breken (echt waar helaas). Ik moet zeggen, hij kwam er nog redelijk van af.


toevallig het geluid daarvan niet gesampled? :D


Origineel geplaatst door Hanz
Ik heb recentelijk een Yamaha CS-50 gebruikt om mijn eigen rug te breken (echt waar helaas). Ik moet zeggen, dat werkt best goed als je eens een dagje vrij van je werk wilt...

cool! kan ik de komende 30 jaar uw CS-50 lenen?

[SIZE=0,5]of misschien zoek ik beter een andere job...[/SIZE]
 
Ik gooi de drumstation's kick wel eens door de ds201 met de atc op de keyinput en dan ducken of gaten.
Line 6 pod veel voor drums gebruiken hehe, ranzig lekker hehe.
Ik gebruik me mpc als portable midi recorder, de andere als mpd16.
Sony es59 als monitor verhoging en tevens stereo monitoring chain cq koptelefoon amp.
 
Heb een tijdje de Poly 800 van Korg als remote keyboard gebruikt. super ONHANDIG! :D
 
Back
Top