[Track] Disorder

Scratch

Stamgast
Lid sinds
20 mei 2004
Berichten
432
Locatie
Zoetermeer
Forumleden, vrienden, muzikanten en allerlei aanverwanten :)

Vorig jaar heb ik meegedaan aan een muziekwedstrijd van de Hogeschool inHolland, de InHolland Popprijs. Met deze wedstrijd probeerde InHoland zichzelf in het diepe te gooien, om te kijken of er nog wat muzikaals rondliep op deze school. En jawel....
Met deze wedstrijd zouden er uiteindelijk 6 genomineerden uit de bus rollen, die samen tijdens een optreden, om de eerste plek zouden strijden, met als hoofdprijs een single uitgave van je eigen nummer, en een optreden tijdens KoninginneNach in (waar ook anders) Duh Hâg! :)

Ik heb samen met een vriend daar aan meegedaan, we waren genomineerd en we hebben met z'n zessen een cd'tje opgenomen, InHolland Pop 2003, wat eigenlijk een soort promotie cd is voor InHolland. Helaas niet gewonnen, maar het was wel een hele leuke en leerzame ervaring!

Ik was dus benieuwd naar jullie mening over deze track. Heb er geloof ik iets van 3 kwart jaar aan lopen klojen. Deze track komt dus van de promotie cd, en wijkt iets af van het origineel. Toen ik 'm voor 't eerst hoorde, vond ik 'm echt helemaal niks! Maar ben na verloop van tijd beter gaan luisteren en begon 'm meer te waarderen. Toch ben ik er niet helemaal tevreden over, de kick en de bassen vind ik zelf niet mooi. Afijn, ik was ook verder niet meer van plan om er iets aan te doen. Hijs al 1,5 jaar af! Dus ik blijf er netjes met m'n handjes van af: opgeruimd staat netjes! :)

Gear : jawel....let op: alleen een Yamaha CS6x

Track:Disorder

GrTz
Scratch
 
Disorder (origineel)

Disorder (origineel)

Ok, ok...ik kon het niet laten, om het origineel ook ff te laten horen. De mix van de cd versie zal ongetwijfeld wel beter zijn, maar het origineel heeft iets.... ik weet niet wat. De cd versie vind ik meer een top-40 versie, als ik het zo mag noemen.

Disorder (Extended Mix)

Als jullie wat feedback geven, wil je dan asjeblieft wel aangeven over welke versie je 't hebt? :)

Alvast bedankt!

Scratch
 
Dit is totaal niet mijn ding,

Maar die kerksamplevoice geeft wel een klein beetje de enigma sfeer.
Op zich zit hij goed in elkaar...
Het is 3 kwart jaar wel waard volgens mij als je van trance houd.
Ik heb niet echt wat kunnen vinden dat er niet in zou horen.
 
Is ook niet mijn ding, maar het zit qua opbouw niet slecht in elkaar. Drumsounds vind ik wat standaard, zangsamples kleuren het aardig. Vind het eigenlijk een beetje saai, zou kijken voor melodisch wat meer variatie.
 
Hi...,

Uit je verhaal blijkt dat je iig veel plezier hebt beleefd bij het maken van deze track, en dat is het belangrijkst!

Verder kan ik er weinig positiefs uithalen...
Het begint al bij de mix, die vind ik slecht. beats veelste zacht en alles klinkt ontzettend dof.
 
Alles klinkt dof! In de hele track zit eigelijk weinig progressie. Op het moment dat ik juist dat wil horen ga je op een manier verder wat gewoon niet zou kunnnen als je deze track zou horen in een club of op een festival. Je bouwt op maar uiteindelijk bouw je af wanneer je op dat moment voort hoort te bouwen. Mischien dat je het zelf niet hoort..zal wel niet..,anders zou de track wel anders hebben gelopen. Als ik jouw was zou ik me hierin toch eens wat meer verdiepen!Ook heb ik het gevoel dat alles niet lekker samen smeed,alles staat te ver vanelkaar af. De voice staat er ook nie echt,deze zweeft een beetje binnen de track,volgens mij komt dit ook door het algehele plaatje.

succes mate!
 
Laatst gewijzigd:
Tsja die CS6x heeft een achilleshiel en dat zijn de drumkits.

Maar als je er een keer goed voor gaat zitten en echt aan die mix gaat werken kun je nog heel veel uit het nummer halen want de basis heeft wel wat.

De zang is irritant vals btw. (sorry, maar ik kan erg slecht tegen vals zingen)
 
Bedankt voor jullie reacties. In tegenstelling tot wat ik zelf had verwacht waren de reacties negatiever. Maar daar ben ik zelf niet zo rouwig om, want: dit is m'n eerste nummer wat ik eindelijk volledig in elkaar heb gezet. Dus ben er zelf wel trots op.
De mix verbaast me niks dat die slecht is: ik heb hier geen monitors, en heb alles op m'n koptelefoon moeten doen. Dus ik weet wel wat een goeie investering voor de toekomst is...

De tweede link, dus de originele versie, vind ik zelf (nogmaals) velen malen beter. Er zit meer galm in (misschien zelfs iets te veel) en er loopt een lekker basloopje doorheen (door een filter). Ook is deze originele versie nooit afgemixt, sterker nog: ik had 'm direct op cd opgenomen.
De zangversie is op 't conservatorium in Alkmaar opgenomen, en vervolgens afgemixt in Studio Ron van der Tak in Hilversum. Misschien dat enkele leden met dat laatste bekend zijn, ik in ieder geval niet, ik was er immers niet bij. (staat namelijk op 't cd hoesje..., vandaar :D)

Maar mensen, toch bedankt!!! :okdan: En als er nog meer reacties zijn, tips, ideeën, dan zijn deze altijd van harte welkom!

GrTz
 
Ja scratch, ik ben wel benieuwd hoe je deze track nou precies in elkaar hebt gezet.

Maw.; met welke sequencer cq. mixer heb je dit gemaakt?
Ik ben niet bekend met de CS6x, maar een CS1x heb ik wel, ik zou er moeite voor moeen doen met alleen een CS1x een mix zo dof te krijgen....(no offence...)

grrtz,,, :)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Flesje
Ja scratch, ik ben wel benieuwd hoe je deze track nou precies in elkaar hebt gezet.

Maw.; met welke sequencer cq. mixer heb je dit gemaakt?
Ik ben niet bekend met de SC6x, maar een SC1x heb ik wel, ik zou mer moeite voor moeen doen met alleen een CS1x een mix zo dof te krijgen....(no offence...)

grrtz,,, :)


Als sequencer gebruik ik Cubase. Ik heb geen enkel effect uit dit proggie gebruikt. Het is alleen de CS6x zelf geweest, met gebruik van interne effecten. Aangezien ik nogal reverb-geil ben, heb ik er nogal flink wat overheen gegooid. Misschien dat dit een bijdrage levert. Dit in tegenstelling tot de zang-versie, daar moest alle galm uit.

De kick en de bassen in de originele versie hoor je door een cutoff en resonance die zijn dichtgedraaid. Maar het zou me niks verbazen als het door de mix vanaf mijn koptelefoon komt....

Wat betreft het verschil tussen de CS1x en CS6x, ik zou zeggen dat de CS6x een uit z'n krachten gegroeide Yamaha (CS1x/CS2x) is... ;)
 
Oke!, duidelijk.

Ik heb vandaag ook een basis van een track (reggae) in elkaar gezet met de CS1x, muv. drums, die maak ik in FL, in de step-seq.
Ik ben er zo tevreden over dat ik hem ook hier wou posten, heb het net gebrobeerd, maar dat lukte niet. :( (I-net nOOb)... cubase gebruik ik ook. Ik zal het later nog eens proberen...:)
 
Ik ben benieuwd. Ik heb zelf nog wel een andere track gemaakt, waarvan de drums (uit de CS6x) beter zijn. Misschien dat ik binnenkort toch nog een keer een studio in ga, om alleen de mix ff aan te pakken. (ik kan het niet laten....:) )

Voor zover....als er nog meer mensen zijn die een uitgesproken mening voor deze track hebben, en nog niet geplaatst is....leef je uit! :D :D :D
 
Origineel geplaatst door Flesje
Oke!, duidelijk.

Ik heb vandaag ook een basis van een track (reggae) in elkaar gezet met de CS1x, muv. drums, die maak ik in FL, in de step-seq.
Ik ben er zo tevreden over dat ik hem ook hier wou posten, heb het net gebrobeerd, maar dat lukte niet. :( (I-net nOOb)... cubase gebruik ik ook. Ik zal het later nog eens proberen...:)

als je je track als bijlage probeert te posten, moet je er rekening mee houden dat een bijlage niet groter mag zijn dan 1Mb..

@Scratch: Het klinkt idd wel een beetje als een eerste track ;) Ik vind hem niet zo pakkend. Het mist een duidelijke bas en lead. Verder kan ik me wel vinden in voorgaande opmerkingen. Sorry dat ik niet iets positiever kan zijn.
 
Origineel geplaatst door fuse
De zang is irritant vals btw. (sorry, maar ik kan erg slecht tegen vals zingen)

We hebben het hier over 'Disorder'. Ik kan daar wel tegen (in dit geval). :D Het maakt het geheel juist wat minder smooth/flets/als een grote gladde brij. Hoewel ik de mix nog heel flauwtjes vind! En de opbouw kan absoluut beter. Maar vooral het indirecte geluid vind ik vervelend. Is er iets met de opname naar de computer misgegaan?
 
Back
Top