keytek synth voor 35 euro

reddread

Muzique Plastique
Lid sinds
10 juni 2004
Berichten
4.611
Locatie
Friesland
Voor de liefhebber staat op marktplaats een yamaha cts-2000 onder de rubriek keyboards te koop. als je op de foto kijkt is het een keytek synth. Ik heb er zelf al een dus voor mij niet interessant. VOOR SLECHTS 35 EURO!!!!!!!!!!!!
tis geen supersynth maar voor dat geld. renne

Dread:walker:
 
Volgens mij is inderdaad Keytek destijds uit de puinhopen van Siel herrezen. Ik heb zelf een dk-70 en dk-80 gehad en de keytek heeft kwa klank ongeveer hetzelfde karakter. De specs liegen er niet om 320 waves ipv dco´s, uitgebreide enveloppes en 3 lfo´s. Maar editten werkt met sliders. (sliders kunne ook live gebruikt worden) op zich werkt dit redelijk snel ware het niet dat het keyboard over 5 zones is verdeeld. Als je een zone hebt geedit moet je de instellingen naar een andere zone kopieren en transponeren:duivels: En om nou te zeggen dat al deze specs resulteren in een geweldige sound.
Ik heb deze synth vorig jaar voor 50 euro gekocht. Veel meer dan 75 euro zou ik er niet voor geven. Toch denk ik niet dat ik hem snel weg doe. Heb em laatst opengeschroefd en zag veel potmeters, dus er is waarschijnlijk meer achter de horizon;) O, ja 64 geheugenplaatsen voor eigen geluiden en optionele memorycartridge. Ik heb er zelf een rom-cartridge bij met de meest cheasy sounds die je je voor kunt stellen
kortom als je voor een karakteristiek geluid gaat en bereid bent wat tijd in het programmeren te steken is het wel wat mits de prijs redelijk is.

Dread
 
Origineel geplaatst door 6 trak
min of meer Siel toch?

ik heb van horen zeggen dat keytek ook iets met roland te maken heeft

(soort van budget-tak ofzo)
 
Ik heb de cts 2000 gehad en vond het een rampen ding heb hem nooit met midi kunnen gebruiken.Maar 35 euro is niet duur.
 
het verhaal van keytek is terug te vinden als je de zoek functie hier gebruikt, is eens een thread over geweest.. de conclussie was: roland onderdelen in goedkoop kastje, met siel connecties - als ik me niet vergis
 
Origineel geplaatst door Digimod
Heb ooit een keer een KEYTEK CTS 5000 Piano/Masterklavier gehad...:)

Ik heb er nog eentje nieuw te koop staan. :dubbel:
Uitstekend gewogen keyboard, maar daarom wel een behoorlijk zware bak.
En de MIDI zuigt.

En die 2000 stijgt al in prijs. Staat inmiddels na een dag al op 55, dus dat wordt niks denk ik.
 
Back
Top