Cubase SX 2 en Prestaties (Taakbeheer)

patrickto

Ingeburgerd
Lid sinds
28 augustus 2003
Berichten
55
Ik zit met het volgende probleem:
Als ik cubase sx 2 start gaat bij prestaties (taakbeheer) de cpu van 0 naar 40/50 procent. Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Heb een P4 2.2 Gh 1 G Ram, kale XP Sp1
 
Volgens mij reserveert Cubase processorkracht die het nodig denkt te hebben..
 
Re: Cubase SX 2 en Prestaties (Taakbeheer)

Origineel geplaatst door theshyman
Ik zit met het volgende probleem:
Als ik cubase sx 2 start gaat bij prestaties (taakbeheer) de cpu van 0 naar 40/50 procent. Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Heb een P4 2.2 Gh 1 G Ram, kale XP Sp1

wat gebeurt er als je een project afspeelt ? schiet hij dan nog verder omhoog (dan is er iets anders) of blijft ie ongeveer gelijk? (dan is het dus gereserveerde snelhied)

Ik zou overgens niet durven zeggen hoe een programma technisch gezien CPU kan reserveren.

Joost
 
Asio drivers en in/outputs die wel CPU kracht gebruiken maar niets doen.
FX die wel aanstaan maar je niet gebruikt.

Dus meer details graag. Welke geluidskaart en hoe staat ea ingesteld.
 
en wat voor processor is het? je hebt bijv een Celeron processor die de zelfde snelheden heeft maar de helf krachtiger is als een normale Pentium.. zo kan het duz zijn dat je wel een 2.2 ghz hebt maar niet de power die je er achter zoekt..

Ps: ik draai op een 2.4 en als ik Cubase sx 2 opstart heeft hij 0 tot 3 processor gebruik in taakbeheer
 
Als ik SX start verandert er helemaal niets aan me cpu gebruik, op beide systemen niet:

P4 3ghz/1gb ram
geluidskaart RME adat

dual P3 1ghz/512mb (2e systeem)


Aan een normal install met een schone default song, kan het dus echt niet liggen.
en native asio drivers die bij je kaart horen zijn idd net zo belangerijk.

:maffia:
 
Ook even geprobeerd, hij gaat van 4% naar 12% en dan meteen weer terug naar 4%

Als ik een Edirol Orchestral inlaad jaagt hij heel even naar 47% maar dan meteen weer terug naar +/- 20%

Ik draai een P4 2.8, 800FSB, 1024 dualchan mem en een M-Audio Delta 66 kaart

Orginele software of een evaluatie kopie ?

Met de Artic versie had ik op deze pc ook dikke troubles, maar sinds ik orgineel draai is alles :okdan:
 
Re: Re: Cubase SX 2 en Prestaties (Taakbeheer)

Re: Re: Cubase SX 2 en Prestaties (Taakbeheer)

Origineel geplaatst door iCe-9

Ik zou overgens niet durven zeggen hoe een programma technisch gezien CPU kan reserveren.
het is mogelijk, maar dan zou het programma idle-processen om moeten zetten in normale processen. Iets wat normaal niet gedaan wordt en zeker niet om CPU te "reserveren". Windows verdeeld de CPU niet over langere termijn maar per moment en dan heeft het zelfs geen zin... niet erg logisch dus om dat te doen.

Ik denk dat het aan je andere (achtergrond)processen ligt of idd aan je audiodrivers.
anders weet ik het ook niet...

Bij mij draait het zonder processorpeaks tijdens het starten (maar wel met moeite, vooral tijdens het spelen) op een AMD Duron 900MHz 128MB.....:(
 
Back
Top