help! ben ten einde raad!(ruis)

Origineel geplaatst door dj_jochen
ow ja en weet iemand toevallig of zo een doorgebrande verbinding op een printplaat te herstellen valt? bv door zelf een nieuwe verbinding te solderen?

Tja, dat hangt ervan af hoe erg. Kun je een detailfoto maken? Dan kan ik het misschien zien. Een spoortje omleggen kan best maar een bliksem herstellen...
 
je pc aard je door je pcstekker in een geaard stopcontact te steken. je geluidskaart aard je "vanzelf" door m aan je audiosetupje te hangen.... blikken omhulsels lijken me geen goed idee.. maar dat had je ondertussen al ondervonden ;{
 
Nou de kortsluiting kan nooit door een blikken omhulsel alleen zijn veroorzaakt...! Het heeft wellicht ergens een ander onderdeel geraakt. Elke fabrikant (maak je telefoon eens open) zorgt voor blikken omhulsels in zijn ontwerp als hij zijn stralingsnorm overschrijdt. Blik werkt hoor. Maar blijkbaar moet je wel erg precies weten hoe & wat.

Heb je misschien nog een fotootje van je print, misschien kan ik wat betekenen.
 
ik zal zo snel mogelijk eens een foto ervan maken, maar vandaag is net een drukke dag (verjaardag:kroon: )
Ja ik heb inderdaad de print geraakt=(
 
ik bedoelde dus te zeggen dat je met blik de kans loopt kortsluiting te veroorzaken als je het niet isoleert aan de binnenkant
 
de foto komt er wss morgen aan, maar hier is al een voorbeeld van de ruis die ik heb... (het is wel luid opgenomen zodat jullie de ruis heel goed horen op normaal volume al)

www.zone45.be/jochen/ruis.mp3

*edit: ok laten we de foto maar vergeten, de kaart heeft het plots helemaal begeven! freaky boel! wat moet ik nu doen? de kaart opsturen naar m-audio? (ik heb ze online gekocht bij musikproduktiv) of zou dat de moeite niet zijn en kan ze de schroothoop op? echt kut dit!!
bedankt iedereen om me -ondanks mijn eindeloze gezeur- te willen helpen, dat apprecieer ik!
 
Laatst gewijzigd:
dat is normaal geluid voor een pc. ik heb dat ook altijd gehad, tot ik besloot mijn tulp-tulp kabeltjes door te knippen en fatsoenlijke kabels te gebruiken.

definitie "fatsoenlijk": goed afgeschermde kabels in plaats van goedkope tulp-tulp-draadjes.
oja, en leg geen kabels onder je beeldscherm door... misschien dat dat ook wat scheelt!
 
Back
Top