Future Retro Revolution

Future Retro komt in september met een nieuwe monofone synthesizer die een TB-303 na zou moeten doen, maar net zoals de FR-777 meer kan dan dat.

Deze Revolution komt met een rondvormige interface, waardoor volgens de makers een intuitiever gebruik mogelijk is.

Het apparaat is analoog met wat digitale effecten en is uitgevoerd met MIDI en heeft CV/Gate outputs.

Dsc100122small.jpg


http://www.future-retro.com/REVOLUTION.html

wat vinden we er van ?
 
Last edited by a moderator:
De sequencer is idd top maar ik was toch snel uitgekeken op het geluid. Dit had ik niet met de x0xb0x en de FR-777.
 
Revolution

Revolution

Ik vind het een vette bak.....heb m vanmiddag opgehaald bij Krek en heb de hele middag zitten freaken....
De seq werkt heel intiutief en accents en gllllllllllides zijn on the fly makkelijk te proggen.....daarnaast een berg geheugen voor je patterns, 16 banken met 16 posities en dan heb ik het nog geeneens over de songs...
Je patterns zijn ook te transposen btw.....ik had het hele apparaat binnen een uur door met af en toe een blik naar de manual..
Als alternatief voor een 303 komt ie toch wel goed uit de bus...zelf de ingebouwde DSP effecten vallen me niet tegen al hoewel ik eigenlijk alleen de plate gebruik....de delay, chorus en reverb zou ik extern gebruiken....
Wat ook wel geinig is is dat je de patterns dmv een druk op de knop kan mixen voor geinige variatie....
Ook leuk is dat je dmv een Y-kabel de output van de headphone weer kan routen naar de audio input.....krijg je toffe texturen door....
Al bij al een toffe synth......:okdan:


ps wat een mega gezeik in deze thread zeg toen ie net uit kwam :r
Ik vond de CV mod knop echt super :)

en natuurlijk je pattern remixen is vet.
 
Back
Top