Future Retro Revolution

Future Retro komt in september met een nieuwe monofone synthesizer die een TB-303 na zou moeten doen, maar net zoals de FR-777 meer kan dan dat.

Deze Revolution komt met een rondvormige interface, waardoor volgens de makers een intuitiever gebruik mogelijk is.

Het apparaat is analoog met wat digitale effecten en is uitgevoerd met MIDI en heeft CV/Gate outputs.

Dsc100122small.jpg


http://www.future-retro.com/REVOLUTION.html

wat vinden we er van ?
 
Last edited by a moderator:
deze dus :
 

Attachments

  • dsc10007small.jpg
    dsc10007small.jpg
    82,1 KB · Bekeken: 76
Ik ben wel benieuwd naar die Revolution, maar ik vind niet dat je hem moet kopen als een 303 vervanger, maar meer als een nieuwe synth bak.
Maar dit is een persoonlijke mening natuurlijk...

=)
 
Als het geluid echt dicht bij de TB sound komt ga ik m zeker kopen :okdan:
 

Tja...kep op aanraden van een Moderateur het toch ook maar hier geplatst...

Origineel geplaatst door D-mike-E

Maar goed... ik vind het maar een gezapig k#t bakkie... die 777...

Je kon er maar niet van afblijven op de synthmeeting....;)

Anyway....de 777 had volgens mij meerdere osc.....de Revolution heeft er maar 1....goed kut dus...
 
We've gone to great lengths to ensure that the Revolution is fully capable of the most accurate replication of the original TB303's sound, and in many ways surpasses its signature liquid tones and capabilities.

The Revolution has a new oscillator design which provides superior note tracking and temperature stability, as well as providing the exact same waveforms found in the original TB303. The revolution also provides the correct 3 pole filter design, gated amplifer, accent and glide circuits which are all crucial to the TB303's sound
 
Pff... Gaaaap... Weer een kloon. Van een ding wat al niet eens boeiend is... En dan ook nog in een onmogelijk design...

Over die 777 snap ik alle opwinding ook al niet. Kan er niet warm of koud van worden. En als je fatsoenlijke synthfuncties als een envelope wil hebben dan moet je het laten modificeren...

Voor synths moet je niet bij FR zijn. Voor marketing weer wel.
 
Ach, ik ben zowieso benieuwd hoe hij klinkt, en ik zou het heel knap vinden (in positieve zin) als hij niet alleen precies klinkt als een TB303, maar zich ook "gedraagt" als een TB303.
Wat ik denk dat dat laatste ook bijdraagt aan het unieke karakter van de ouwe grijze "acid box".

=)
 
Eerst horen, dan geloven idd.

Volkomen mee eens.

=)
 
Expected list price is $650 <----- NETJES!

Ook al komt ie niet dicht in de buurt van een echte TB uit de meeste van dit soort dingen komt toch vaak wel een zeer bruikbare acid sound. En ze zijn vaak ook geschikt om er lekkere vette bassen uit te halen. Maar goed binnekort komen de audio demos online, laten we hopen dat ze een beetje hun best gedaan hebben er iets moois van te maken :{
 
vet!

beetje grof dat je hem zomaar afbreekt sander

en dan dat het heiligheidsschennnis is, bakken zoals deze kunnen een hele nieuwe sound in de acid steken.. geef mij maar accent & glide hehe


:okdan:

nog iets om voor te sparen dus :(
 
Back
Top